Te hoog toerental

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Ben geen held met clio, maar misschien je stappenmotor wat het stationair (mee)regelt.

Of zit ik er helemaal naast.

mzzl
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Marijn
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 15 mar 2002 0:00
Locatie: Arnhem

en wat was het probeempje??
My_Key
Berichten: 199
Lid geworden op: ma 17 dec 2001 0:00
Locatie: n-brabant

bij mij was het (heel simpel) stationair toerental niet helemaal goed afgesteld, goed afgesteld en liep weer als een zonnetje
dus......zodoende
My_Key
Berichten: 199
Lid geworden op: ma 17 dec 2001 0:00
Locatie: n-brabant

bij mij was het (heel simpel) stationair toerental niet helemaal goed afgesteld, goed afgesteld en liep weer als een zonnetje
dus......zodoende
cliomaniac
Berichten: 520
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: savage eb 64

de co schroef van een 16v moet die luchtdicht zijn afgeseald? en dus ook helemaal ingedraaid?
if it isn't possible it is not impossible
Mickael
Berichten: 985
Lid geworden op: vr 8 feb 2002 0:00
Locatie: Dordrecht

cliomaniac schreef:de co schroef van een 16v moet die luchtdicht zijn afgeseald? en dus ook helemaal ingedraaid?
Bij mijn zit er een rubbertje om en boven op de stel schroef zit er ook een soort plastic ringetje zodat die niet uit zich zelf kan verdraaien.

Ik heb er zelf aan lopen draaien om hem redelijk te laten lopen ooit.

Dus het lijkt me niet dat die helemaal ingedraaid hoeft te worden.

Probeer anders je vraag wat duidelijker te stellen, als dit niet is wat je wil weten.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Bij Clio 2 motoren (8 kleppers) fietsen idd heel vaak de inlaatspruitstukpakkingen eruit. Toen ik nog bij Reno werkte heb ik er redelijk wat gemaakt.
Ik was daar op een gegeven moment de RENAULTCLIOINLAATSPRUITSTUKPAKKING-SPECIALIST. :)

Niet iets om trots op te zijn, is net zoiets als een aap (ik dus) een kunstje leren.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

cliomaniac schreef:de co schroef van een 16v moet die luchtdicht zijn afgeseald? en dus ook helemaal ingedraaid?
pretbek, die zit er niet op. (de eerste clio 16v's ,zonder kat, hebben wel een potmetertje om CO af te stellen)

Als je 't luchtomloopje rond je gasklep bedoelt: zolang je geen problemen met je stationaire toerental hebt, hoeft ie niet luchtdicht te zijn.
rev it like a rental
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Menno schreef:(de eerste clio 16v's ,zonder kat, hebben wel een potmetertje om CO af te stellen)
Aha, en deze potmeter zit verstopt in een soort stekker die ergens in de buurt van de MAP-sensor zweeft ? (bij een non-cat model)

Zag dit nl. op een plaatje staan in het wp-handboek en kon deze, bij mijn wagentje, al nergens ontdekken.
Plaats reactie