Is dat een subwoofer aansluiting?
Aan mijn Pioneer radio aan de achterkant bungelen twee draadjes met een rode en een witte tulp stekker. (female) is dat om een subwoofer op aan te sluiten? Kan mijn boekje niet meer vinden en in de installatiehandleiding worden deze stekkers niet genoemd.
Is dit de enige uitgang voor versterkers op uw radio ? Dan kan deze gebruikt worden voor sub, maar ook voor gewone speakers (allen via versterker natuurlijk
) Wel erop letten dat je nog een low pass filter bijmonteerd wanneer je een sub stuurt ... 

Of een versterker met ingebouwde loww-pass filter!bruno @af schreef:Is dit de enige uitgang voor versterkers op uw radio ? Dan kan deze gebruikt worden voor sub, maar ook voor gewone speakers (allen via versterker natuurlijk) Wel erop letten dat je nog een low pass filter bijmonteerd wanneer je een sub stuurt ...

bestaat dat ???jeroen.k schreef:Of een versterker met ingebouwde loww-pass filter!

sommige pioneer radio's hebben in een geheim menuutje
een instelling staan om te kiezen voor full range output of voor sub,ken je nog kiezen ook voor de kantelfrequentie 50-80-120 hz.
een instelling staan om te kiezen voor full range output of voor sub,ken je nog kiezen ook voor de kantelfrequentie 50-80-120 hz.
-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
Dat is gewoon je rca uitgang voor naar je versterker.
Idd zoals al vermeld staat.
Ook kun je hier een actieve sub op aan sluiten, zolang dat maar met rca kabels is.
Idd zoals al vermeld staat.
Ook kun je hier een actieve sub op aan sluiten, zolang dat maar met rca kabels is.
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
Hihi, ja. Gewoon zoeken naar de goedkoopste versterker verkrijgbaar.bruno @af schreef:bestaat dat ???jeroen.k schreef:Of een versterker met ingebouwde loww-pass filter!![]()
![]()

Heb bij Conrad toendertijd een Sub gekocht van, eeuh Raveland ofzow? is een 15 inch tube met 240 watt RMS-vermogen (en 800 Watt max. yeah right!) daar heb ik bij hun een versterker bij gekocht van 250 Watt RMS-vermogen (mono-gebrugd) die heeft een low-pass filter, instelbaar op 150 of 80 hz. Wel handig (ding koste iets van 80 euro ofzo!

Deze sub:
[img]http://www.nl.conradcom.de/IMS_Docs/36/ ... 010251.JPG[/img]
en deze versterker:
# 2 W stabiel# 2x 250 Watt aansluitveldDe kracht van deze serie eindversterkers is te vergelijken met natuurgeweld. De 2 W stabiele MOSFET-versterkers doen hun naam alle eer aan. De nieuwste technieken gecombineerd met een fantastisch design. Unieke sound en een uniek uiterlijk. Natuurlijke klankweergave met fijne hoge tonen, doorzichtige middengebieden en stevige basfrequenties zorgen voor een echte High End Carsound belevenis.Verdere uitvoering: Gain-regeling · Externe zekering · Protection-schakeling tegen gelijkspanning en kortsluiting op de uitgang alsmede oververhitting · Indicatie LED#s · Vergulde cinchbussen, luidsprekeraansluitingen en spanningsterminals · Bijschakelbaar actief frequentiefilter (filterfrequentie 80/150 Hz - 12 dB) · Thunder en Storm met High Power Input.Technische spec.: Frequentiebereik 20 - 30.000 Hz · S/N ratio > 85 dB.
was geen plaatje van.
kosten Sub: 92,50 euro
Versterker: 109,50 euro (was toen 99 euro)
Uiteraard gekocht met korting (hollander hè)
[img]http://www.nl.conradcom.de/IMS_Docs/36/ ... 010251.JPG[/img]
en deze versterker:
# 2 W stabiel# 2x 250 Watt aansluitveldDe kracht van deze serie eindversterkers is te vergelijken met natuurgeweld. De 2 W stabiele MOSFET-versterkers doen hun naam alle eer aan. De nieuwste technieken gecombineerd met een fantastisch design. Unieke sound en een uniek uiterlijk. Natuurlijke klankweergave met fijne hoge tonen, doorzichtige middengebieden en stevige basfrequenties zorgen voor een echte High End Carsound belevenis.Verdere uitvoering: Gain-regeling · Externe zekering · Protection-schakeling tegen gelijkspanning en kortsluiting op de uitgang alsmede oververhitting · Indicatie LED#s · Vergulde cinchbussen, luidsprekeraansluitingen en spanningsterminals · Bijschakelbaar actief frequentiefilter (filterfrequentie 80/150 Hz - 12 dB) · Thunder en Storm met High Power Input.Technische spec.: Frequentiebereik 20 - 30.000 Hz · S/N ratio > 85 dB.
was geen plaatje van.
kosten Sub: 92,50 euro
Versterker: 109,50 euro (was toen 99 euro)
Uiteraard gekocht met korting (hollander hè)
-
- Contacteer:
D'r staat : Deze 2W stabiele Mosfet versterker.....
Da's wel errug weinig...
Zullen wel 2 Ohm stabiel bedoelen.. 
Da's wel errug weinig...

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
Hihi, was me nog nie eens opgevallen!
stelletje typturken daar. Ik vin dat stukje over natuurgeweld wel grappig. Die versterker rent gillend weg als tie een echte tegenkomt! 
Klint leuk voor weinig en gaat op zich best hard, maar het is niet je van het! Wel goede tip als je goedkoop en makkelijk een leuke sub in je auto wil.

Klint leuk voor weinig en gaat op zich best hard, maar het is niet je van het! Wel goede tip als je goedkoop en makkelijk een leuke sub in je auto wil.
-
- Contacteer:
Ja idd, erg beangstigend allemaal 

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
Die sub heb ik ook, 15", komt heeeel veel sub uit (maar wel heel laag, dus meer voor je gevoel). Bij veel bas is het net een kudde olifanten, hij is dus niet strak, maar wel goed genoeg om je maag te laten draaien, want hij gaat hard in zijn uppie. Een betere versterker dan die conraddinges scheelt wel wat. Ik had een nieuwe conradversterker en een RTO versterker van 9 jaar oud (!) en die RTO klonk veel en veel mooier.
-
Bruno,bruno @af schreef:Is dit de enige uitgang voor versterkers op uw radio ? Dan kan deze gebruikt worden voor sub, maar ook voor gewone speakers (allen via versterker natuurlijk) Wel erop letten dat je nog een low pass filter bijmonteerd wanneer je een sub stuurt ...
Wat is een Low pass filter ?
Grtzzz
Serge
-
- Moderator
- Car: MB
low pass wil zeggen dat de lage (low) frefuenties doorgelaten worden (pass). Een High pas filter daar in tegen laat de hoge freq door.
Veelal is er de keuze tussen low,mid en high op een versterker
Veelal is er de keuze tussen low,mid en high op een versterker
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
Thnx 
eigenlijk zegt de naam het al hehehe

eigenlijk zegt de naam het al hehehe
-
- Moderator
- Car: MB
de naam zegt het idd al. Wat ik zei over mid, komt denk ik toch niet zo heel vaak voor. Denk daar maar full voor in de plaats. Door middel van een schakelaartje kun je dan in veel gevallen kiezen welk signaal je naar je speakers wilt schakelen om de speaker zijn juist frequentie bereik te geven
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
KLopt ja!!
Maar volgens mij is het beter als je dit regelt vanaf de versterker. Die zijn echt daarvoor gemaakt!!
Ik heb het in ieder geval vanaf miojn versterkers geregeld. 2x Magnat 480
kan je dat instellen met die knop.
low & high pass
Op de radio kan ik low/mid/high pass regelen.
Maar Ik hoef alleen 1 versterker te low pass-en
Die versterker stuurt mijn 2 woofers aan.
Grtzzz
Maar volgens mij is het beter als je dit regelt vanaf de versterker. Die zijn echt daarvoor gemaakt!!
Ik heb het in ieder geval vanaf miojn versterkers geregeld. 2x Magnat 480

low & high pass
Op de radio kan ik low/mid/high pass regelen.
Maar Ik hoef alleen 1 versterker te low pass-en

Grtzzz