{clio} reviseren van een motor

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
[rsi]peerke

Ik loop heel erg op de zaken vooruit, want mij rsi loopt als een zonnetje.........maaar ooit moet ie der aan geloven natuurlijk .

Wat kost het ongeveer om een blokje zoals het mijne te laten reviseren??
jeroen.k

Wat ik ooit van vege gehoord heb...

Reken bij een benzine op ongeveer 1000 gulden per cilinder min iets en bij een diesel op duizend gulden per cilinder plus iets, met het principe van de ruilmotor.
[rsi]peerke

das nie weinig
gille
Contacteer:

[rsi]peerke schreef:das nie weinig
zelf reviseren dan,en stukken aankopen,is redelijk makkelijk te vinden denk ik
jeroen.k

Als je gewoon je eigen blokkie laat doen bij een kleiner revisie bedrijfje is het minder duur dacht ik. Heb prijzen gehoord van ongeveer 1500 euro. Ligt ook aan de staat van het blokkie denk ik.
Mickael

Er zijn ook nog zat blokken te vinden met lage km-standen.

Die zijn ook wat goedkoper over het algemeen.

Het voordeel aan zelf te laten reviseren is dat je dan precies weet wat er aan het blok gebeurt en je bijvoorbeeld meteen je blok kan laten aanpassen naar je eigen wensen.
jeroen.k

Hihi, hoor ik daar Achterberg? ;)
Mickael

jeroen.k schreef:Hihi, hoor ik daar Achterberg? ;)
Nee dankje :lol:

Mij VEELSTE duur. :-*
[rsi]peerke

Kun je een gereviseerde motor ook echt vergelijken met een volledig nieuw blokje of niet??

Maw moet je ook weer inrijden en al die gekkigheid??
jeroen.k

Sterker nog een gereviseerd blokje is beter dan een nieuwe blokje! De metalen zijn namelijk al hoge temperaturen gewend en hoeven niet meer te "werken".

Inrijden moet dan idd en meestal moet na 1000 km weer alle olie en oliefilter vervangen worden ivm metaalslijpsel. Ook moeten bij sommige motoren dan de kopbouten weer aangedraaid worden.
Mickael

Het inrijden is afhankelijk van wat er vervangen wordt.

Bij mij is zo goed als alles in het blok vervangen.

1e 500km niet boven de 3000 trn
daarna per 250km 500trn meer

Ik heb na 7500km de olie+filter laten vervangen.

Moet wel zeggen dat hij nu pas echt goed los komt na een km of 20.000.
jeroen.k

Mickael schreef:Het inrijden is afhankelijk van wat er vervangen wordt.
Klopt, maar in principe vervangen ze alle lagers e.d. versleten of niet. Hoop zaken worden gewoon weer "recht gezet" inrijden moet dus altijd, omdat je blok uit elkaar is geweest.
Mickael

jeroen.k schreef:
Mickael schreef:Het inrijden is afhankelijk van wat er vervangen wordt.
Klopt, maar in principe vervangen ze alle lagers e.d. versleten of niet. Hoop zaken worden gewoon weer "recht gezet" inrijden moet dus altijd, omdat je blok uit elkaar is geweest.
Nee en ja.

Het hoeft te zijn dat ze de lagers vervangen, dit heeft meer met het prijskaartje te maken.

Ik heb ooit een blok aangeboden gekregen waar bij stond gereviseerd, maar na verder vragen was alleen de kop eraf geweest en alleen maar nieuwe kleppen en stotters vervangen.

Dus pas wel op wat en waar je koopt en vraag zoveel mogelijk.

Maar het inrijden zou ik altijd doen bij een ander blok. Ookal haal je hem uit een rijdende auto. Dan heb je de eerste 1000km nodig om echt zeker te zijn dat alles goed zit.

Althans dat is mijn mening!
jeroen.k

Dan ben ik nog steeds aan het inrijden! :D heb hem al wel een beetje uitgeprobeerd mijn blok (komt uit rijdende auto) maar nog niet echt.

Als je zelf je blok laat reviseren vervangen ze de lagers heus wel, want je wil natuurlijk alleen kwaliteit voor je auto! :D

Die verhalen van "gereviserde" blokken ken ik ook wel ja. Kennis van me had zn motor gereviseerd! hahaha, blijkt achteraf...koppakking was er tussenuit geweest en hi had dus een nwe pakking en gevlakte kop. Hij dacht dat dat reviseren was. :lol:
cliomaniac

bij vege reviseren ze geen rsi blok en ook geen 16v blok teveel risico's
if it isn't possible it is not impossible
Nielske

Heb een tijdje geleden ook de keus moeten maken tussen ruilmotor of laten reviseren...
Je schrikt je echt rot van de prijzen voor reviseren van een clio 16v. en ook 'goede' ruilmotoren zijn behoorlijk prijzig en hard 2 come by...
Bij Achterberg moet je ong. rekenen op 2500 euro (en dan is ie nie sneller he!) en overige revisie bedrijven in regio eindhoven/ helmond hanteren ook soortgelijke prijzen. dus je zit al gauw aan de 5000 gulden, afhankelijk van wat er moet gebeuren natuurlijk :wink:

kijk een nieuwe krukas kost bv. alleen al rond de 1000 euro :( en dat was toen bij mij nog maar het begin - eigen schuld he, moet je je auto maar niet een tijdje uitlenen aan je vriendin & dan maar aannemen dat alles wel losloopt :evil: , verder is het een schatje hoor :wink: -
live your life 2 da fullest...
Cause u ain't get a second chance!!!
J. Reekers
Contacteer:

Ik heb mijn Williams bij Achterberg laten reviseren. De meeste mensen vinden hem te duur, hij zal ook wel hoog aan de prijs zitten maar levert volgens mij ook een hoge kwaliteit. Als ik iemand moest adviseren om een Renault te laten reviseren, zal ik ze daar wel heen sturen. Ik weet zeker dat hij het wel goed af maakt en dat vind ik belangrijker dan die paar rot centen.

GOEDKOOP IS VAAK DUURKOOP
RO 16v

J. Reekers schreef:Ik heb mijn Williams bij Achterberg laten reviseren. De meeste mensen vinden hem te duur, hij zal ook wel hoog aan de prijs zitten maar levert volgens mij ook een hoge kwaliteit. Als ik iemand moest adviseren om een Renault te laten reviseren, zal ik ze daar wel heen sturen. Ik weet zeker dat hij het wel goed af maakt en dat vind ik belangrijker dan die paar rot centen.

GOEDKOOP IS VAAK DUURKOOP
Dit advies geeft ik ook niet omdat ik alles door Achterberg laat doen maar om de kwalitiet en de service die je krijgt van hem.
Jasper16v

als je een clio16v laat reviseren, hoeveel km kan je er dan weer mee vooruit ??
RO 16v

150.000 tot 250.000 km als je hem goed onderhoudt.

Een vriend van mij heeft een gebleuprint Willams blok(200 pk) van Achterberg en hij heeft er al 280.000 km probleem loos mee gereden.
Jasper16v

je kan er dan weer 150.000 - 250.000 mee vooruit ?
zo das wel nice :)

mijne zit nu op 140.000 (30k in een jaar gereden :( was nie de bedoeling )
dus zit er voorlopig nog niet aan te denken en hoop niet dat het snel zal moeten
*Stephan_RSI*

Hoeveel km kan een standaard blok vanuit de reno fabriek dan ongeveer meegaan?
RO 16v

Zelfde aantal kilometers maar bij goed onderhoud zelfs meer dan 300.000 km.
Laatst gewijzigd door RO 16v op zo 15 dec 2002 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Anonymous

RO 16v schreef:Zelfde aantal kilometers maar bij goed onderhoud zelfs meer dan 300.00 km.
30000km? :p Altijd oliepeil op max, goed warmrijden en je hebt weinig problemen. Goeie olie gebruiken en gewoon elke 5000-7500 km olie verversen.
RO 16v

:lol: het moet dus 300.000 km zijn
*Stephan_RSI*

Ohw beter, dan heb ik nog wel ff te gaan. Hoeveel kost ongeveer olie verversen als je het laat doen?
Xedrah

[rsi]peerke schreef:Ik loop heel erg op de zaken vooruit, want mij rsi loopt als een zonnetje.........maaar ooit moet ie der aan geloven natuurlijk .

Wat wil je laten reviseren? Alles?
gille
Contacteer:

Xedrah schreef:
[rsi]peerke schreef:Ik loop heel erg op de zaken vooruit, want mij rsi loopt als een zonnetje.........maaar ooit moet ie der aan geloven natuurlijk .

Wat wil je laten reviseren? Alles?
tja als die nu toch open ligt,beter alles reviseren en op balans brengen :wink:
Xedrah

Inderdaad, maar ik vraag het ivm de in te schatten kosten. Een algemeen bedrag is immers nooit te geven. Het hangt volledig af van wat er allemaal moet gebeuren.
[rsi]peerke

en ook maar gelijk tunen dan zeker (als ie toch open ligt) :wink:
Xedrah

Als je daar het geld voor (over) hebt, dan wel ja.
RO 16v

*Stephan_RSI* schreef:Ohw beter, dan heb ik nog wel ff te gaan. Hoeveel kost ongeveer olie verversen als je het laat doen?
Olie verversen kost ongeveer 70 euro met filter, olie is dan de Elf STI competition 10w40( beste olie die er bestaat naar eigen mening) en een standaard olie filter.

Het is aan te raden bij getunde motoren om de olie bij de 5000 km te vernieuwen en bij 10.000 km de olie plus filter te vervangen. (dit vanwege extra slijtage)
Plaats reactie