nieuwste renault?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Anonymous

Vond dit gif bestandje op een spaanse renault site
wordt dit de nieuwste of is het een prbeersel?

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RQAAAFgV ... 4464561750[/img]
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

in iedergeval is het een conceptcar :wink:
Anonymous

Stond vermeld onder de naam ellypse
Marcel B.

Het lijkt wel op een nieuwe twingo ofzo :)
Don't walk the grass... smoke it
Mrtn
Car: R5GTT

die zit er wel aan te komen toch?
Mrtn = Maarten
Peter @ Malta
Contacteer:

Deze soms? :)

[img]http://www.autointell.com/european_comp ... op-640.jpg[/img]

Stond op de Parijse Autosalon.

- Peter
jpp_GTX

als je naar dat stuur kijkt dan lijkt het wel dezelfde!
Moontje Mégane Coupé
Contacteer:

Volgens mij is het die wel... Het is dat de ene een tekening, en de ander een foto is, maar verder is ie toch echt wel hetzelfde !!! :wink:
Anonymous

toch blijf ik het jammer vinden dat renault steeds hoekerige vormen gaat aannemen,vond die ronde vorm erg mooi.Maar ja wie ben ik? :(
Riël
Über-Spammer

fabio schreef:toch blijf ik het jammer vinden dat renault steeds hoekerige vormen gaat aannemen,vond die ronde vorm erg mooi.Maar ja wie ben ik? :(
Tja... gaat vooruit he, ik vind het wel eens iets anders, een eigen gezicht.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Vos

:-* dat vind ik ervan, maarja dat vond ik van de megane ook toen ik hem voor het eerst zag en nu vind ik hem prachtig!
Clio 16v.....
da-goof
Contacteer:

fabio schreef:toch blijf ik het jammer vinden dat renault steeds hoekerige vormen gaat aannemen,vond die ronde vorm erg mooi.Maar ja wie ben ik? :(
Ik vind dit persoonlijk heel erg mooi, want anders krijg je weer van die ronde eenheidsworst. Per saldo is dit model nog niet eens zo vierkant hoor. Kijk maar eens naar de ontzettend ronde neus, alleen die van de kever is ronder. Het zijn vooral de overgangen die erg scherp belijnd zijn. Kijk dan met name naar de koplampen e.d.
Overigens is door alle fabrikanten het ontwerpprincipe op de schop genomen, want "new-edge" styling is inmiddels toch wel tot zo'n beetje elk merk doorgedrongen.
Maar "new-edge" of niet, aan de andere kant is het een beetje back to the future in de letterlijke zin.

Dit is overigens niet de nieuwe twingo, daar lijkt ie me iets te groot voor. Hou er wel rekening mee dat een groot aantal stijl kenmerken terug gaan komen in de toekomst. Kijk daarvoor maar eens naar prototype's van jaren terug en de huidige modellen.
Renault is echt op de goede weg, dat merk je aan alles. De nieuwe ontwerpen en inovatieve techniek slaan aan bij de burger en terecht overigens.
Merken met het eeuwige behoudende karakter beginnen eindelijk ingehaald te worden door de altijd remmende voorsprong. Nu is het zaak dat Renault een voorsprong ziet te krijgen en deze ook vast houdt.

Is het trouwens al iemand opgevallen dat er nogal wat kleurverschil tussen neus en body zit? Zijn er misschien al botsproeven met dit ding gedaan? :lol:
Laatst gewijzigd door da-goof op ma 16 dec 2002 8:16, 3 keer totaal gewijzigd.
jeroen.k

da-goof schreef:
Ik vind dit persoonlijk heel erg mooi, want anders krijg je weer van die ronde eenheidsworst. Overigens is door alle fabrikanten het ontwerpprincipe op de schop genomen, want new-edge styling is inmiddels toch wel tot zo'n beetje elk merk doorgedrongen.
Maar new-edge of niet, aan de andere kant is het een beetje back to the future in de letterlijke zin. We hebben weer wat vormen uit de gouden tijd van de R4 :D of R8/10

Dit is overigens niet de nieuwe twingo, daar lijkt ie me iets te groot voor. Hou er wel rekening mee dat een groot aantal stijl kenmerken terug gaan komen in de toekomst. Kijk daarvoor maar eens naar prototype's van jaren terug en de huidige modellen.
Renault is echt op de goede weg, dat merk je aan alles. De nieuwe ontwerpen en inovatieve techniek slaan aan bij de burger en terecht overigens.
Merken met het eeuwige behoudende karakter beginnen eindelijk ingehaald te worden door de altijd remmende voorsprong. Nu is het zaak dat Renault een voorsprong ziet te krijgen en deze ook vast houdt.
Niet teveel voorsprong, anders wordt het ook zo'n burgerbak! Net als VW en Opel! Heb liever dat je in een Renault rijdt, omdat je kiest anders te zijn dan al die Duitse bakken. :p
da-goof
Contacteer:

in principe geef ik je helemaal gelijk, maar aan de andere kant zou ik het ook wel fijn vinden als het grote publiek meer smaak gaat vertonen. Of vertoon ik zelf dan minder smaak? :wink:
jeroen.k

Tjah...aan de ene kant toont het publiek meer smaak, maar aan de andere kant toon je bij aanschaf van een nieuwe Renault dan weer minder smaak,aangezien iedereen er al in één rijdt. :p

Ik zie bijvoorbeeld liever dat de grote (degelijke/Duitse) merken aandeel verliezen aan een combinatie van de andere (europeze) merken.
da-goof
Contacteer:

welke combinatie had je daarvoor in gedachten?
Renault/PSA/Volvo/... ?
jeroen.k

Idd, Renault en PSA (is ut niet PCA?), Volvo eigenlijk niet, is toch een ander publiek hè (wat duurder), maar bijvoorbeeld ook Fiat en Seat (alhoewel dat ook Duits is, maar toch stiekum een beetje spaans :p )
da-goof
Contacteer:

jeroen.k schreef:Tjah...aan de ene kant toont het publiek meer smaak, maar aan de andere kant toon je bij aanschaf van een nieuwe Renault dan weer minder smaak,aangezien iedereen er al in één rijdt. :p
Is dat eigenlijk wel zo? Tot nu toe gingen mensen altijd voor de "deutsche gründlichkeit" die overigens lang niet zo gründlich meer was in vergelijking met alle andere merken. Dit effect heeft zich door gezet en veel mensen beseffen nu dus dat je ook een kwalitatief goede fransman kunt kopen.
Dan gaan ze een proefrit maken en, verrek, wat een comfort, wat rijdt dat ding lekker zeg en het ziet er nog eens orgineel en gelikt uit ook. Vervolgens wordt er dus een renault, peugeot of citroentje aangeschaft. Maar betekent dit dat als het grote publiek steeds meer franse wagens gaat kopen dat de smaak van het rijden in zo'n wagen ook gelijk moet worden gesteld aan 0?
Ik vind van niet, uiteindelijk moet je elk ontwerp apart beoordelen op het al dan niet smaakvol zijn en ik vind dat met name renault op het moment zeer smaakvolle modellen op de markt zet. Modellen waar je even aan moet wennen, maar die hoe langer hoe mooier worden. Dat er mensen zijn die ze nooit mooi zullen vinden hou je toch. Die mensen stappen maar fijn in een eenheids 13 uit een dozijn schijt golf of astra
da-goof
Contacteer:

jeroen.k schreef:Idd, Renault en PSA (is ut niet PCA?), Volvo eigenlijk niet, is toch een ander publiek hè (wat duurder), maar bijvoorbeeld ook Fiat en Seat (alhoewel dat ook Duits is, maar toch stiekum een beetje spaans :p )
PSA staat voor "Peugeot Societé Anonyme" Of in het nederlands "Peugeot Naamloos Vennootschap"

En fiat bij de top in europa zie ik nog niet gebeuren. Het bedrijf verkeerd in grote financiele nood op het moment en het ziet er naar uit dat de fiat group in handen gaat vallen van GM.
Reden voor de problemen zijn de slechte verkopen als gevolg van de kwaliteitsproblemen die ze hebben.
Wordt toch weer bevestigd wat veel mensen denken, namelijk dat italiaanse auto's nog steeds dubieus van kwaliteit zijn. Dit schijnt overigens op veel italiaanse producten van toepassing te zijn. Ze maken heel erg mooie ontwerpen, maar de practische utivoering laat helaas te wensen over. ik ben er namelijk van overtuigd dat een merk als Alfa met het soort modellen wat ze hebben een grote speler zou kunnen zijn.
jeroen.k

Dat wel ja. Maar alfa zie je al vrij veel. Zijn toch populaire leasebakken. En die Alfa's hebben ook hun aandacht nodig. Jamer dat Nederland geen betaalbare automerken heeft, alhoewel ik Renault zo de rug toe keer voor de nieuwe Spijker! :D

Dacht trouwens dat het PCA was, Peugot Citroën Automobielen (maar dan in het Frans :lol: )

Want PSA is wel Peugot en Citroën toch?
da-goof
Contacteer:

Ja, maar citroën is overgenomen door Peugeot. Citroën is overigens ooit opgericht door een nederlander, genaamd Citroen. Dat is dus verbasterd in het frans.
De familie Peugeot is voor zover ik weet nog steeds voor een groot deel eigenaar van PSA.
jeroen.k

Hihi, grappig. Citroen is toch wel een beetje Nederlands dus. :p (is volgens mij, qua verkoop wel het minste Fanse merk ofnie?, inruil ook nie veel waard)
Plaats reactie