hé rtc gasten!
Ik heb een probleem met mijn r19 txe mpi uit 90. bij afremmen en vervolgens ontkoppelen slaat de motor wel eens uit! Hij doet dit niet altijd. waar zou dit aan kunnen liggen? als ik pas ontkoppel op het laatste moment (dus als ie al begint te stoten) slaat ie nooit af! ook als ik vlak voor het ontkoppelen flink gas geef en dan de koppeling intrap gebeurt het ook nooit!
Ik snap er niks van!
greetz jayson
afslaande motor
ik las net in een topic dat het misschien wel kan helpen om de gasklep schoon te maken. of dat het aan de lambda sensor ligt. ik kan (volgens mij) geen van die dingen zelf dus rest nu mij vraag: hoe lang is een monteur hier ongeveer mee bezig? en wat kost zoŽn lambda sensor.
en wat doet zoŽn lambda sensor eigenlijk (iets met de kat toch).
als jullie nog iets anders weten waar het aan kan liggen... fire away!
En als sommige dingen met weinig kennis toch makkelijk zelf te doen zijn... tips graag!
thanks Ronald
en wat doet zoŽn lambda sensor eigenlijk (iets met de kat toch).
als jullie nog iets anders weten waar het aan kan liggen... fire away!
En als sommige dingen met weinig kennis toch makkelijk zelf te doen zijn... tips graag!
thanks Ronald
binnenkort hoop ik een mazda 6 sport!
hij heeft een u9 kat. ik vraag me echt af of ik zoŽn gasklep zelf kan schoonmaken? waar zit die eigenlijk? ik heb nog nooit aan een automotor gesleuteld. ik heb wel altijd aan mn scooters en brommers geprutst.
binnenkort hoop ik een mazda 6 sport!
dit probleem hebben we bij v.w.(sorry hoor
)ook vrij vaak.wil, net zoals je zelf al zei,vaak helpen om de gasklep ff te demonteren en goed schoon te maken
tom

tom
mijn clio zegt pssssjjt
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
Kweet t ook niet precies, maar het heeft te maken met je stationaire loop. Het lijkt erop dat ie (soms) het stationaire toerental kwijt is. Door de motor te laten bokken geeft de comp aan dat dit toerental omhoog moet, het zogenaamde noodloopprogramma, dus versneld stationair.
Al geprobeerd om met lopende motor wat remmenreiniger in je inlaatspruitdstuk te spuiten.
D'r zal dus een sensortje vies zijn of wellicht een slangetje los zitten op het inlaatspruitstuk?? Kan natuurlijk goed mogelijk zijn dat ik onzin uitkraam.
Al geprobeerd om met lopende motor wat remmenreiniger in je inlaatspruitdstuk te spuiten.
D'r zal dus een sensortje vies zijn of wellicht een slangetje los zitten op het inlaatspruitstuk?? Kan natuurlijk goed mogelijk zijn dat ik onzin uitkraam.
Laatst gewijzigd door Mrtn op do 19 dec 2002 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Mrtn = Maarten
-
remmenreiniger in je inlaatsprstk wanne gek zeg moordenaar 

if it isn't possible it is not impossible
Klopt. Remreiniger tegen de struitstukken spuiten. Als er een lek zit zuigt de auto het naar binnen en zal afslaan. Op een stuk beroerder gaan lopen.
Dit allemaal omdat remreiniger een heel brandbaar goedje is en daarom de mengsel in de cylinders te rijk word om goed te lopen.
Dit allemaal omdat remreiniger een heel brandbaar goedje is en daarom de mengsel in de cylinders te rijk word om goed te lopen.
ja, bekend truukje hoor, om lekkages te zoeken.
De motor slurpt 't op, en wordt daarvan erg rijk. Dat kan je zien aan de lambdasonde, aan 't CO meter, of je hoort 't aan 't draaien.
Kan verders geen kwaad.
De motor slurpt 't op, en wordt daarvan erg rijk. Dat kan je zien aan de lambdasonde, aan 't CO meter, of je hoort 't aan 't draaien.
Kan verders geen kwaad.
rev it like a rental
Afslaan? Haha de volvo was er dol op, die jengelde als een gekAbel schreef:Klopt. Remreiniger tegen de struitstukken spuiten. Als er een lek zit zuigt de auto het naar binnen en zal afslaan. Op een stuk beroerder gaan lopen.

-
hoe zou dat nou komen?
misschien omdat de motorreiniger het lek afdicht zodat hij even beter loopt?
misschien omdat de motorreiniger het lek afdicht zodat hij even beter loopt?
if it isn't possible it is not impossible
-
- Contacteer:
als je het huis hebt schoongemaakt, en hij blijft afslaan, haal dan je stappenmotor eens los, en reinig deze grondig. Die zit tegen het inlaatspruitstuk aan. En regelt de bepaalde gas standen.