[clio16v] Kilometer kabel stuk. makkelijk zelf te vervangen?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
mike16v

Zoals je hierboven kan lezen is mijn kilometer kabel stuk, er moet een nieuwe in... Is dit makkelijk zelf te doen? zo ja hoe en zo nee, wat kost zoiets om te laten maken (voor die mensen die dit ook al een keer hebben laten maken, ben ff benieuwd wat het kost, kan zelf ook wel bellen weet ik, maar misschien heeft iemand nog tips)

Ik hoor het graag!
jeroen.k

Het plaatsen van de kilometerkabel is een eitje. meeste werk zal zitten in het loshalen van je tellerpaneel! :(

Die moet eruit, de rest wijst zichzelf bijna.

edit: hoe weet je dat ie stuk is? Doet ie helemaal niks meer? (je teller)
Mrtn
Car: R5GTT

tellerbak hoeft er niet eens uit, je moet ff kijken of je met je hand aan de achterkant van je tellerbak kan komen als je een kap weghaald ofzoiets. Dan is het peanuts >-)
Mrtn = Maarten
jeroen.k

Mrtn schreef:tellerbak hoeft er niet eens uit, je moet ff kijken of je met je hand aan de achterkant van je tellerbak kan komen als je een kap weghaald ofzoiets. Dan is het peanuts >-)
Gaat bij een Clio niet lukken denk ik. Volgens mij moet ie er echt uit, maar ja...weet het ook niet zeker! ;)
mike16v

klinkt gek maar die tellerbak lukt me wel, maar dan, waar gaat ie naartoe?? en er zit ook nog een stekkertje aan met draden?? is dat voor aarde??

De kabel is gebroken bij het in en uitbouwen van een williams bak.... :(
jeroen.k

De kabel loopt naar je verns.bak toe.
Serge1916V

Teller heb je er zo uitgetilt.
ff voorzichtig de stroom toevoer draden loshalen.
En dan Kan je zo de draad erin prikken, hoe die verder loopt naar de versn. bak. weet ik niet, moet dit nog doen, want mijn kabel trilt al 1,5 jaar maar nu begint ie ook nog tiktiktiktiktiktik te doen, dus ik ben binnenkort ook mijn kabel aant vervangen!! :)

Grtzzz
mike16v

jeroen.k schreef:De kabel loopt naar je verns.bak toe.
stomme vraag misschien maar hoe kom ik bij die versnellingsbak??? vast niet makkelijk bij te komen zeker....
~thijs~
Contacteer:

heppie weer wat gesloopt, als je hulp nodig heb hoor ik het wel :p
jeroen.k

mike16v schreef:
jeroen.k schreef:De kabel loopt naar je verns.bak toe.
stomme vraag misschien maar hoe kom ik bij die versnellingsbak??? vast niet makkelijk bij te komen zeker....
Tjah, clio16v heeft weinig ruimte hè. weet niet of je makkelijk bij de bak komt. Bij mn 19 is het vrij makkelijk (alleen ff lampje dr bij anders zie je nix) maar er loop als het goed is maar een dikke zwarte kabel naar je bak. Dat is hem.
mike16v

oke bedankt!

En thijs ik laat het je wel weten!
~thijs~
Contacteer:

is goed!! :p
Bart V

Ik vraag me af waarom er een elec snelheidsopnemer zit op de kilometerteller kabels van de 19 en clio 16V. in de 19 kan je het gebruiken voor je boordcomputer, maar er gaat ook een draad naar je motormanagment. Wat doet je motormanagment met je snelheidsinfo???? Ik heb gereden met die stekker los en je merkt geen verschil.

Greetz
Anonymous

Bart V schreef:Ik vraag me af waarom er een elec snelheidsopnemer zit op de kilometerteller kabels van de 19 en clio 16V. in de 19 kan je het gebruiken voor je boordcomputer, maar er gaat ook een draad naar je motormanagment. Wat doet je motormanagment met je snelheidsinfo???? Ik heb gereden met die stekker los en je merkt geen verschil.

Greetz
Als de comp geen signasal krijgt gaat ie na flink doorgereden te hebben, zeer hoog stationair lopen.
Bart V

Zeeuw schreef:
Bart V schreef:Ik vraag me af waarom er een elec snelheidsopnemer zit op de kilometerteller kabels van de 19 en clio 16V. in de 19 kan je het gebruiken voor je boordcomputer, maar er gaat ook een draad naar je motormanagment. Wat doet je motormanagment met je snelheidsinfo???? Ik heb gereden met die stekker los en je merkt geen verschil.

Greetz
Als de comp geen signasal krijgt gaat ie na flink doorgereden te hebben, zeer hoog stationair lopen.
Um ja nou je het zegt, dat deed hij inderdaad totdat ik erachter kwam dat ik die stekker vergeten was.
mike16v

dat doet ie dus ook bij mij, hoog toeren......
Edwin16v
Contacteer:

mike16v schreef:dat doet ie dus ook bij mij, hoog toeren......
Doet ie bij mij nu ook.
Dus ik moet hem zeker gaan vervangen want de stekker zit erin.
Plaats reactie