Inhouden GTT

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Michiel

Als ik met mijn GTT volgas optrek dan (vooral in zijn vierde en vijfde versnelling) dan houdt tie even in alsof de ontsteking er even uit wordt gegooid of dat tie geen brandstof (of te weinig) krijgt. Als ik dan met mijn bleedvalve de turbodruk terugdraai dan gebeurt het niet meer.
Ook knalt de ontsteking er wel eens uit als ik net geschakeld heb (te horen aan de enorme knal uit de uitlaat). Ik heb mijn overdrukventiel afgesteld op 1.1 bar en ik stel mijn turbo nooit boven de 1 bar af (met de bleedvalve en mbv turbodrukmeter).
Ik zat zelf te denken dat misschien het overdrukventiel door het koude weer iets is veranderd, al kan ik mij niet voorstellen hoe dat kan gebeuren. Heeft iemand ideeen?
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

michiel als je een search doet dan kan je er vast wel wat over vinden..
want dit is al eens eerder besproken.

-----------
ik heb ook ff 123 gekeken.. maar deze search op de site is nog niet helemaal wat het moet zijn :(, kan het namelijk niet ff vinden.

suc6 i.i.g en misschien weet iemand anders het wel.(te vinden.)
Abel
Über-Spammer

wat voor brandstof gebruik je?

ja ik snap benziene.. maar welke smaak? ;)
Michiel

Altijd geloode benzine; dus daar kan het niet aan liggen.
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
canonballman

gooi voor de zekerheid de stekkertjes van de overdruksensor er eens af. Nog een keer rijden: als ie het nog steeds doet ligt het niet aan je overdrukventiel :)
Abel
Über-Spammer

gewoon gelode benzine?? 95?? Zo ja, dan is het bijna zeker pingelen.
Marius

95 gelood is volgens mij bijna nergens meer te krijgen.
jeroen.k

Nee, is altijd 98 gelood. of natuurlijk 95 met zelf loodvervanger toevoegen, maar dan ben je mooi gek bezig!
_Martijn_
Contacteer:

Vraagje:
Ik tank altijd de goedkoopste 98 benzine. dus volgens mij 98 ongelood. En nu lees ik dat je 98 gelood moet tanken, klopt dat?

dus de duurste versie van 98?
He! nu is die weer rood.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

nee dat hoef jij niet.

jij kan gewoon 98 tanken hoor..

Doen genoeg mensen met r5 gtt's hiero :)
Tom
Moderator
Car: MB

daar doet ie het prima op. Ik tank zelf altijd bij Shell, daar hebben ze geen eens super meer (alleen super plus). daar is toen die pura voor in de plaats gekomen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Riël
Über-Spammer

98 kan zonder loodvervanger getankt worden. Daar is de motor blijkbaar wel voor gemaakt.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Anonymous

ligt eraan of je kop daarvoor bewerkt is, volgens mij is het niet (of niet bij alle) standaard ingebouwd in de 5.

maar maak je geen zorgen als het niet kon was die nu al kapot. :-)
RO 16v

Tom schreef:daar doet ie het prima op. Ik tank zelf altijd bij Shell, daar hebben ze geen eens super meer (alleen super plus). daar is toen die pura voor in de plaats gekomen
(off topic)
Ik zal je aanraden om de pura of andere Shell producten niet meer te gebruiken.
De bezine van Shell is slecht voor je motor, ze voegen een speciale toevoeging toe waardoor de uitstoot voor het mileu beter wordt alleen slijt je motor gewoon 2 tot 3 keer zo snel, dit is bewezen.
_Martijn_
Contacteer:

Ikzelf tank gelukkig altijd bij de esso.

En ik rij idd nu al meerdere maanden op ongeloode 98. en hij is volgens mij nog heel :). dus dat blijf ik dan maar tanken. scheelt toch weer een paar cent. :p
He! nu is die weer rood.
Tom
Moderator

RO 16v schreef:
Tom schreef:daar doet ie het prima op. Ik tank zelf altijd bij Shell, daar hebben ze geen eens super meer (alleen super plus). daar is toen die pura voor in de plaats gekomen
(off topic)
De bezine van Shell is slecht voor je motor, ze voegen een speciale toevoeging toe waardoor de uitstoot voor het mileu beter wordt alleen slijt je motor gewoon 2 tot 3 keer zo snel, dit is bewezen.
lijkt me eerlij gezegd een beetje vreemd. Bewijs dat zelf maar eens
RO 16v

Tom schreef:
RO 16v schreef:
(off topic)
lijkt me eerlij gezegd een beetje vreemd. Bewijs dat zelf maar eens
De info heb ik gekregen van een vriend die bij Shell in het labaratorium werkt, hij doet er onderzoek naar, als hij geen gelijk heeft dan hoort hij zelf ook bij Shell te tanken en dat doet hij dus niet ondanks de 30% korting die hij per liter krijgt.
Laatst hoorde ik hetzelfde verhaal van een persoon die ook hier onderzoek naar doet dat bedrijf zit dacht ik in Vlaardingen.
Shell zal dit natuurlijk tegen spreken maar maar ze weten van het probleem.
Tom
Moderator

hmm, vreemd. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit negatieve ervaringen gehad met Shel benzine en olie
Abel
Über-Spammer

Heel raar.. volgens Shel zou die pura zelfs beter moeten zijn voor je motor.

Ik moet ook zeggen dat de mijne rustiger loopt op pura. Minder rauw.

Eerlijk gezegt ik geloof het ook niet echt. Shell is HET merk voor brandstoffen en brengen ze een brandstof op de markt die slechter voor de motor zou zijn? denk het niet.
da-goof
Contacteer:

waarom niet? het wordt voor een automobilist heel moeilijk achteraf te bewijzen dat z'n motor door een bepaald soort benzine extra snel versleten is. Hij zal eerder denken dat de fabrikant van de auto rommel maakt. Bovendien wordt shell door de overheid zo'n beetje gedwongen om milieumaatregelen te nemen en de overheid heeft totaal niks op met de autorijders, dat mag inmiddels duidelijk zijn.
RO 16v

Abel schreef:Heel raar.. volgens Shel zou die pura zelfs beter moeten zijn voor je motor.

Ik moet ook zeggen dat de mijne rustiger loopt op pura. Minder rauw.

Eerlijk gezegt ik geloof het ook niet echt. Shell is HET merk voor brandstoffen en brengen ze een brandstof op de markt die slechter voor de motor zou zijn? denk het niet.
Fabrikanten die een fout hebben gemaakt geven het nooit toe, vooral niet een hele grote fabrikant want dat kost ze gewoon teveel.
Hetzelfde verhaal met de openluchtfilters, de goeie tuners raden dit af om verschillende redenen en de autostyle bedrijven geven dit als goeie motor tuning.

Vraag maar eens bij een ander tankstation hoe zij over de bezine van Shell denken.
Shell is de grootste brandstof leverancier ter wereld en andere merken halen ook hun brandstof bij Shell vandaan, alleen Shell gooit bij hun eigen brandstof nog een toevoeging erbij en die toevoeging is slecht voor je motor.

De testen hebben ze gedaan met gewone brandstof en de pura, de motoren hebben ze toen 24 uur en 10 dagen achter elkaar laten draaien.( motoren waren nieuw)
Toen ze de motoren uit elkaar haalden was het verschil in slijtage duidelijk te zien. De persoon die in Vlaardingen werkt heeft mij toen twee zuigers laten zien de één had gelopen op gewone bezine en de ander op pura, ik schrok van het verschil de één was nog bijna nieuw en de ander had groeven erin lopen dit was met hand voelbaar.

Als ik één van de personen zie zal ik wel vragen of ik een foto van mag maken.
Riël
Über-Spammer

Welke was nieuw en welke was versleten?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
RO 16v

Die op gewone bezine had gelopen was bijna zo goed als nieuw.
martin rs

gaat goed daar bij shell dus nooit geweten.
Plaats reactie