Vraagbaak R5, ook voor de GTE?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
DRaVeN

Nou ja de titel zegt al genoeg denk ik :)

Maar de zogenaamde vraagbaak-boekjes voor de R5 staat daar ook het blok in van een GTE? Tot nu toe heb ik het boek pas bij een winkel gewoon in de etalage zien staan en volgens de verkoper daar stond er geen GTE in dat boek :(.
Op dit moment kan ik de thermostaat namelijk niet vinden... Maar in de toekomst zal er vast nog wel meer gebeuren met mijn auto.

Oftewel weet iemand dat?
Matijs
Contacteer:

Ik heb hier laatst iemand horen(zien :wink: ) zeggen dat de GTE een duits model is, dat kan de reden zijn dat er in de Nederlandse vraagbaak geen info over dat blok staat. Maar verder is het natuurlijk gewoon een R5, dus ik neem aan dat het merendeel van de informatie die je zoekt wel in de vraagbaak te vinden is.
DRaVeN

De mijne is ook ingevoerd ja dus het kan wel kloppen. Maar ik dacht dat het blok van een GTE gelijk was aan een GTX op de injectie na dan. Dus het leek me niet meer dan logisch dat het er gewoon tussen zou moeten staan.
Thanx, ik ga er gelijk 1 bestellen!
jeroen.k

DRaVeN schreef:De mijne is ook ingevoerd ja dus het kan wel kloppen. Maar ik dacht dat het blok van een GTE gelijk was aan een GTX op de injectie na dan. Dus het leek me niet meer dan logisch dat het er gewoon tussen zou moeten staan.
Thanx, ik ga er gelijk 1 bestellen!
In principe wel ja. Voor exacte blokinfo...Hetzlefde blok ligt ook in de R19 TXE en de R21 GTS (dacht ik) en in mijn R19 RL 1.4e! :D
jeroen.k

Dus voor info over de auto algemeen heb je de vraagbaak van een 5 nodgi voor info over het blok de vraagbaak van de R19 ph1. Maar die thermostaat zal wel te vinden zijn toch?
DRaVeN

Ohw, dat worden dus 2 boekjes. Nou ja maakt niet zoveel uit, als ik er maar wijzer van wordt :).

Nou ik kan de thermostaat niet vinden, er is tegen mij gezegd dat ie in de buis moest zitten die onderin de rad binnenkomt. Nou daar zit dus niets in, dus of hij is er al uit of hij zit ergens anders... Dat hoop ik dus uit te vinden in dat boek.
jeroen.k

Heb me onlangs laten vertellen dat de thermostaat tegen het blok aan moet zitten in een huisje, heb nog niet bekeken, maar zal wel kloppen, zoek daar maar eens dan. Op de zijkant van het blok.
Matijs
Contacteer:

In een R5 zit de thermostaat meestal in de bovenste slang die van de radiateur naar de waterpomp loopt, aan de kant van de waterpomp. Kan best zijn dat er geen thermostaat meer in zit hoor, dat komt wel vaker voor.
DRaVeN

Aha, dan weet ik wat je bedoeld. Alleen zit alles daar zo vast dat ik het niet los kan krijgen. Dat laat ik dan wel een keer aan de garage over.
Toch bedankt! Ik zat er in ieder geval dichter bij dan ik zelf dacht 8).
Matijs
Contacteer:

Wel handig he, zo'n forum. Als je je kaarten goed speelt heb je helemaal geen vraagbaak nodig. Niet verder vertellen he? :wink:
Patrick L.

In mijn vraagbaak van de R5 zit een aanvulling voor de modellen vanaf `88, hier wordt ook de F3N-J7.. motor besproken evenals een paar zaken van het GTT model.
Anonymous

ik zal je maar effe vertellen waar je thermostaat zit he want er is hier nog niemand geweest die je echt de juiste plaats heeft gezegd. dus een thermostaat staat altijd tss de motor en de bovenste koelslang van de radiator aan de zijde van de motor. bij jou 5 zit die dus tegen het blok geschroefd in een metalen huisje bij een turbo zit vlak na de waaterpomp ja maar ook vlak na het blok dus in de bovenste koelwaterslang . heb je het?????
Plaats reactie