[R5 TR '88] Auto gaat rollen in zijn vrij?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

Ik stond net achter een andere auto te wachten bij het tankstation om de banden op te pompen.
Ik zet me R5 je in zijn vrij en laat de koppeling opkomen, voel ik opeens dat hij bij het laatste stukje van de koppeling gaat rollen. En nee ik stond niet op een heuveltje.
Ik heb het daarna nog een paar keer geprobeerd, en het is gewoon echt hetzelfde effect als je de koppeling heel ietsje laat opkomen als die in de 1e versnelling staat.
Ik kon hem wel op de handrem zetten en dan de koppeling op laten komen zonder dat de motor afslaat. Dus het is maar een heel klein stukje dat die ontkoppeld (of gekoppeld?) wordt.

Waar kan dit aan liggen? Wel leuk zo'n eerste auto, maar je komt voor een hoop verassingen te staan :(.
Riël
Über-Spammer

Staat ie echt in de vrij? Dan staat ie toch neit goed in de vrij, of de tandwielen draaien mee op de as, misschien wat veel/dikke olie. Gewoon de handrem es erop en weer proberen, kijken of ie wel vrij WIL.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Anonymous

Hij stond toch echt in de vrij. Ik heb hem nog een paar keer in de versnelling gegooid en er weer uit, maar hij bleef iets vooruit rijden.
Ik had er trouwens een km of 4 mee gereden en het is koud buiten, ligt het daar misschien aan?
Riël
Über-Spammer

Ik weet het niet, het lijkt me niet onmogelijk. Maar gaat ie echt stug vooruit, of issie met de rem tegen te houden? Dan is 'r niet zoo veel aan de hand lijkt me, zo niet, komt ie misschien niet uit de versnelling (schakelstang?).
da-goof
Contacteer:

weet je wel zeker dat het geen automaat is? :lol:
Riël
Über-Spammer

Die heeft geen koppeling... :D
Anonymous

Hij is makkelijk tegen te houden met de rem :)
Anders zou die ook wel afslaan met de handrem lijkt me.

En nee het is geen automaat :lol:
Menno

lijkt me een gevalletje van erg koude, dikke bakolie.
Eventueel eens verversen met een goeie olie.
rev it like a rental
Anonymous

veel te dikke olie zou kunnen je kan proberen om deze eens te vervangen en aanders heb je een probleem met je bak lijkt me.
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Rene.B schreef:Ik stond net achter een andere auto te wachten bij het tankstation om de banden op te pompen.
Ik zet me R5 je in zijn vrij en laat de koppeling opkomen, voel ik opeens dat hij bij het laatste stukje van de koppeling gaat rollen. En nee ik stond niet op een heuveltje.
Ik heb het daarna nog een paar keer geprobeerd, en het is gewoon echt hetzelfde effect als je de koppeling heel ietsje laat opkomen als die in de 1e versnelling staat.
Ik kon hem wel op de handrem zetten en dan de koppeling op laten komen zonder dat de motor afslaat. Dus het is maar een heel klein stukje dat die ontkoppeld (of gekoppeld?) wordt.

Waar kan dit aan liggen? Wel leuk zo'n eerste auto, maar je komt voor een hoop verassingen te staan :(.
Post komt me bekend voor, stond ook in PT&A op fok!forum of niet?

Tijd om je bakolie te vervangen vermoed ik. Dikke drap er uit en goeide vloeibare er in.
.:: TurboPowerr ::.
Anonymous

Tino schreef:
Rene.B schreef:Ik stond net achter een andere auto te wachten bij het tankstation om de banden op te pompen.

Post komt me bekend voor, stond ook in PT&A op fok!forum of niet?

Tijd om je bakolie te vervangen vermoed ik. Dikke drap er uit en goeide vloeibare er in.
Ik probeer het morgen nog een keer. Als die het nog steeds doet met warme motor dan ga ik ff kijken of ik die olie kan vervangen dan.

Ja stond ook op fok :D
Anonymous

Ik heb het dus vandaag weer even geprobeerd.
Vanochtend met ijskoude motor gedaan. Als ik de koppeling liet opkomen ging die iets vooruit lopen net voordat ik de koppeling helemaal los had. Toen ik hem helemaal los had hield die weer op.

En toen de motor warm was had ik er helemaal geen last van :). Zal dus wel die dikke olie van de kou zijn lijkt me.
Abel
Über-Spammer

ik heb eeb r5 tr uit 89 en deze doet dat ook een heel klein beetje... maar je dus maar geen zorgen.
da-goof
Contacteer:

m'n viertje heeft dat ook een heeeeeel klein beetje, d.w.z. als ik em opkrik, dan begint het wiel een heel klein beetje te draaien, maar het is nog lang niet genoeg om de wagen te verplaatsen.
jeroen.k

da-goof schreef:m'n viertje heeft dat ook een heeeeeel klein beetje, d.w.z. als ik em opkrik, dan begint het wiel een heel klein beetje te draaien, maar het is nog lang niet genoeg om de wagen te verplaatsen.
Volgens mij doet elke auto dat.
Plaats reactie