Project 19 16V
Zoals julie weten heb ik een R19 16V gekocht (foto's volgen) Maar nadat ik proefgereden had met dat ding en de eigenaar er weer mee naar huis was gereden ging de koppeling stuk (Mooi want hij betaalde de helft + transport.) Ik ga dus de hele motor eruit halen, de koppeling vervangen en meteen alles helemaal opknappen. Alles spuiten incl onderblok en subframe (die is nogal roestig) Ook zal ik de motor zelf grondig aanpakken zodat deze weer als nieuw is. Alles slangen eraf, schoonmaken en in de kunstofcleaner, net als alle kunstof delen.
Helaas moet ik dus eerst ff een weekje spitten en beunen voor hij weer rijd, maar dan is hij wel weer tip top.
Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen.
Greetz
Helaas moet ik dus eerst ff een weekje spitten en beunen voor hij weer rijd, maar dan is hij wel weer tip top.
Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen.
Greetz
-
- Moderator
- Car: Megane
Suc6 en ik hoop snel pics te zien ben benieuwd 

-
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Contacteer:
heeej je eigen project,ben benieuwt hoe het gaat worden.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Minder leuk dat hij meteen stuk ging,ach maar hij wordt nu als nieuw,succes ermee
.(willem wel foto,s zien van deze aktie)

-
- Contacteer:
Je bent er nog eventjes zoet mee,ik hoop dat je niet meer "tegenslagen" tegenkomt.
maar als ik naar de foto's kijk lijkt me het meer dan de moeite waard.

maar als ik naar de foto's kijk lijkt me het meer dan de moeite waard.

ff een update:
motor heb ik er vanavond uitgehaald. Van de koppelingsplaat was niks meer over, op 1 of andere manier was de helft van de plaat gewoon weg. Al het vijlzel lag in de bak. Uiteraard heb ik hier foto's van gemaakt.
motor heb ik er vanavond uitgehaald. Van de koppelingsplaat was niks meer over, op 1 of andere manier was de helft van de plaat gewoon weg. Al het vijlzel lag in de bak. Uiteraard heb ik hier foto's van gemaakt.
-
- Contacteer:
hmmm daar wordt je ook niet vrolijk van
ben benieuwt naar de foto's
ben benieuwt naar de foto's
oke,
ik ga dus best wel ff wat onderdelen nodig hebben. Hopelijk kan iemand me hier aan helpen.
- beugel electrische koelwaterpomp
- Onderkap distributieriem
- pingelsensor (kapot getrokken)
- Oliepeil sensor
Ik ga ervanuit dat dit lijstje nog wel een aantal keer een update gaat krijgen.
ik ga dus best wel ff wat onderdelen nodig hebben. Hopelijk kan iemand me hier aan helpen.
- beugel electrische koelwaterpomp
- Onderkap distributieriem
- pingelsensor (kapot getrokken)
- Oliepeil sensor
Ik ga ervanuit dat dit lijstje nog wel een aantal keer een update gaat krijgen.
-
- Moderator
- Car: Megane
ben benieuwd naar de pics
Een vriend van mij werkt bij Trueserver, en heeft voor mij het domein http://www.renaultfreak.nl geregeld :-D :-D Dacht dat hij een grapje maakte toen ik het zij voor de lol, maar hij heeft hem dus echt geregisteerd.
Maar inelkgeval zal ik alle foto's van mn project daar gaan neerzetten.
http://www.renaultfreak.nl dus :-D :-D
Greetz
Greetz
Bart waar zit dat bedrijf hebben ze nog stagaires nodig, ik ben weer eens drastisch op zoek naar iets want de tijd dringt weer, aan dudok heb je ook geen reet. Die knallen je gewoon naar een bedrijf waar je nix van leerd en nog eens 1,5 uur voor moet reizen. En ook nog eens voor een periode van 8 weken in een tijd dat de stages van anderen nog lopen. In november start je geen stages dat doe je in januari. En gewoon kei hard zeggen als je deze week niets gevonden hebt ,door de malleviede (of hoe je het ook typt) bedrijven die ze geven die geen plekken hebben, dat je het jaar over kan gaan doen.
Je snapt me frustratie wel neem ik aan.
Thanx , dat is eruit
Je snapt me frustratie wel neem ik aan.
Thanx , dat is eruit
-
- Contacteer:
alle 19 rijders??????jeroen.k schreef:Ja, bart idd suc6 met de aanwinst! Wel leuk dat alle 19 rijders hun auto "grondig" aanpakken!
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Contacteer:
eentje?jeroen.k schreef:Jij heb je At-tje om mee te spelen!Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:alle 19 rijders??????jeroen.k schreef:Ja, bart idd suc6 met de aanwinst! Wel leuk dat alle 19 rijders hun auto "grondig" aanpakken!
Het wordt er uiteindelijk toch eentje?Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:eentje?jeroen.k schreef:Jij heb je At-tje om mee te spelen!Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:alle 19 rijders??????jeroen.k schreef:Ja, bart idd suc6 met de aanwinst! Wel leuk dat alle 19 rijders hun auto "grondig" aanpakken!

-
- Contacteer:
krijgt er nog eentje in onderdelen en eentje incompleet 

-
- Contacteer:
van 4 2 ofzo
-
- Contacteer:
kan ie voor mij niet ook zoiets regelen?Bart V schreef:Een vriend van mij werkt bij Trueserver, en heeft voor mij het domein http://www.renaultfreak.nl geregeld :-D :-D Dacht dat hij een grapje maakte toen ik het zij voor de lol, maar hij heeft hem dus echt geregisteerd.
Greetz
oke project loopt voorspoedig (zeer binnenkort heel veel foto's) Ga woensdag de motor er weer in zetten. Het duurt allemaal wat lang omdat ik het hele motorcompartiment opgeknapt heb incl subframe enzo. Ook de motor heb ik nieuw gemaakt, ALLES gespoten, en gepolijst. (10 bussen motip voor alles) alle bouten vervangen voor rvs exemplaren. Jammer dat ik i.v.m sinterklaas ff geen tijd heb om de auto deze week af te maken
maandag a.s rijd hij wel denk ik. Hij is echt super geworden.
MAAR ik zoek nog steeds wat onderdelen. het belangrijkste is die rubberen slang die tussen het gaskleppenhuis en luchtfilter zit. Die heb ik echt nodig. Wie kan me daaran helpen???

MAAR ik zoek nog steeds wat onderdelen. het belangrijkste is die rubberen slang die tussen het gaskleppenhuis en luchtfilter zit. Die heb ik echt nodig. Wie kan me daaran helpen???
Nou vanavond was het dan eindelijk zover, de motor kon gestart worden. De motor sloeg natuurlijk niet meteen aan, maar na ongeveer 15 seconden begon hij op 3 poten te lopen. na de injectorstekker goed vast gezet te hebben liep hij prachtig mooi op 4 pootjes en alle electrische componenten werkten
. Motor loopt dus mooi MAAR dan moet je gaan opletten of er niks lekt aangezien alles uitelkaar geweest is, en hoe kan het ook anders, ER LEKTE MOTOROLIE achter de distributiedeksel vandaan
, dus ik in alle staten van doen alle snaren en die kap eraf gehaald, en nou bleek dus dat de spiksplinternieuwe krukaskering lekte, deze was dus nieuw, beetje vaag want de oude was gewoon goed, maar dacht ik vervang die ook ff nu ik er mooi bij kan. Maar hij lekte dus als een zeef.
Morgen maar ff een andere halen bij renault, mischien was het niet de goede kering ookal paste hij goed, anders is hij mischien scheef erin gezet of beschadigd tijdens de montage.
Maar motor loopt dus mooi, en verwacht dat ik eind van de week kan rijden. Kan niet wachten.
Greetz

Morgen maar ff een andere halen bij renault, mischien was het niet de goede kering ookal paste hij goed, anders is hij mischien scheef erin gezet of beschadigd tijdens de montage.
Maar motor loopt dus mooi, en verwacht dat ik eind van de week kan rijden. Kan niet wachten.
Greetz
[offtopic]Kun je ook zelf doen sfen. Ik heb onlangs http://www.renault-tuned.nl en http://www.renault-tuned.com laten registreren op mijn naam. Kost 15 euro per registratie per jaar + BTW, is nie echt veel. Aangezien ik hier een (hopelijk) leuke site van ga maken met leuke opties voor gebruikers kun je daar eventueel ook je eigen hoekje krijgen als je wilt. Komt namelijk op mn eigen server, dus ruimte zat. Hoor het wel.[/offtopic]Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:kan ie voor mij niet ook zoiets regelen?Bart V schreef:Een vriend van mij werkt bij Trueserver, en heeft voor mij het domein http://www.renaultfreak.nl geregeld :-D :-D Dacht dat hij een grapje maakte toen ik het zij voor de lol, maar hij heeft hem dus echt geregisteerd.
Greetz