Ik heb het volgende probleem:
mn 5'je loopt na, 2 jaar stil te hebben gestaan, eindelijk mooi. Alle slangen zitten goed, de carb van Gille werkt perfect, de ontsteking staat goed en het belangrijkste: DE COMPRESSIE IS PERFECT. Nu was ik afgelopen weekeinde weer aan het sleutelen en toen ik de auto startte klonk het allemaal prima, maar toen ik een beetje gas gaf "stotterde" de motor. Het leek heel erg op diesel-klop en na geluisterd te hebben waar hij nou terugsloeg, heb ik toen de bougie uit cilinder nr 4. gedraaid en weer gestart. Na een paar keer gesputterd te hebben sloeg er opeens een steekvlam(pje) uit het bougie-gat. Heeft iemand hier een verklaring voor??
gr. Maurice
[R5GTT] Vlammen uit motor, zonder compressie en bougie????
maurice schreef:Ik heb het volgende probleem:
mn 5'je loopt na, 2 jaar stil te hebben gestaan, eindelijk mooi. Alle slangen zitten goed, de carb van Gille werkt perfect, de ontsteking staat goed en het belangrijkste: DE COMPRESSIE IS PERFECT. Nu was ik afgelopen weekeinde weer aan het sleutelen en toen ik de auto startte klonk het allemaal prima, maar toen ik een beetje gas gaf "stotterde" de motor. Het leek heel erg op diesel-klop en na geluisterd te hebben waar hij nou terugsloeg, heb ik toen de bougie uit cilinder nr 4. gedraaid en weer gestart. Na een paar keer gesputterd te hebben sloeg er opeens een steekvlam(pje) uit het bougie-gat. Heeft iemand hier een verklaring voor??onsteking,zal toch wel ergens nie goed zijn,check je Delco eens,en anders je RE 209 is die nog wel KOOSJER???
gr. Maurice
als er ergens een klep lekt of verbrand is heb je een belabberde comprresietest( o wee iemand die dat tegenspreekt)maurice schreef:ontsteking is volgens mij echt prima, maar ik heb het donkerbruin vermoeden, dat hij ergens langs een uitlaatklep lekt. Maar dan zou de compressietest niet zo'n mooi grafiekje moeten geven.........
door het stilstaan groeit er rommel in de cylinders.
misschien is deze rommel gaan gloeien waardoor je blok pingelt.
Dit zijn mijn eerste gedachten. Kijk niet te gek naar het groeien aub. Maar er verschijnen corrosie hoopjes op de zuigers. ofzo iets...
Mijn tip. Haal de kop er af en maak alles goed schoon. nieuwe koppakking en kijk dan nog maar eens weer.
misschien is deze rommel gaan gloeien waardoor je blok pingelt.
Dit zijn mijn eerste gedachten. Kijk niet te gek naar het groeien aub. Maar er verschijnen corrosie hoopjes op de zuigers. ofzo iets...
Mijn tip. Haal de kop er af en maak alles goed schoon. nieuwe koppakking en kijk dan nog maar eens weer.
Dat weet ik ook, maar ik dacht: bij die test, leverde de motor niet echt een zware belasting, maar tijdens de verbranding, van een flinke stoot benzine, komt er zeker meer kracht op alle afdichtingen te staan. En mijn conclusie is dan, dat de klep door wat olie-resten e.d. nog prima afsluit bij lage belasting, maar open schiet als het werk zwaarder wordt.
vlam uit bougiegat= nix aan de hand.
als je een bougie er uit haalt, verbrand dat mengsel in die cilinder natuurlijk niet.
Als die 'uitlaatgassen' de uitlaat in gewerkt worden dan kunnen ze aangestoken door de hete en misschien nog een beetje brandende uitlaatgassen van een andere cilinder.
als je een bougie er uit haalt, verbrand dat mengsel in die cilinder natuurlijk niet.
Als die 'uitlaatgassen' de uitlaat in gewerkt worden dan kunnen ze aangestoken door de hete en misschien nog een beetje brandende uitlaatgassen van een andere cilinder.
ja maar als het nou nog niet ontbrand is dan is er otch een open verbinging tussen verbrandingkamer en uitlaatspruitstuk ?
klopt, maar hij duwt de onverbrande gassen eruit en sluit dan toch de klep. Hoe moet hij dan de hete uitlaatgassen van de andere cilinders overnemen, zodat hij nog in de cilinder ontbrandt? of heeft het met de klep-overlap te maken??
het staat al in de fik voordat de uitlaatklep gesloten is.
klepoverlap is nog mooier, dan staat ook de inlaatklep open, en de fik kruipt verder het inlaatsysteem in.
Mooie plof in de carb is het gevolg.
klepoverlap is nog mooier, dan staat ook de inlaatklep open, en de fik kruipt verder het inlaatsysteem in.
Mooie plof in de carb is het gevolg.