
[Chamade16v] Jeroen's Project...einde verhaal!!!
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
ECU van een 16v lijkt me complexer,dus zal deze het toerental ook beter regelen denk ik.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Volgende "probleem" aan de 19,
Als mijn koelvloeistof op temperatuur is wordt mijn kachel niet warm! Ik zit nu dus in de kou te rijden!
Nu rij ik wel nog steeds met het lekje in de radiateur (ontluchtingsnippel), zou het daar door kunnen komen? (zit wel genoeg vloeistof in) Iemand een idee? Zou een beetje warmte wel lekker vinden in me auto namelijk! 
Als mijn koelvloeistof op temperatuur is wordt mijn kachel niet warm! Ik zit nu dus in de kou te rijden!


Het lekje dichten? Ik wil wel maar heb alleen tijd als het donker is!martin rs schreef:inderdaad met deze kou is wermte wel aangenaam. ik zou zeggen probeer het uit

Vaag, want je koelvloeistof word permanent door je kachelradiator heen gepompt. Kan maar 2 oorzaken bedenkemn: Of je er zit toch lucht in omdat je koelsysteem lucht aanzuigt via dat lekje, dat lekje moet je echt dicht maken want je koelsysteem kan ook geen druk opbouwen. De 2e oorzaak kan zijn dat je thermostaat niet of niet goed open gaat. Heb je die vervangen?????? Hoe is de temperatuur van je motor?? waar staat je meter ongeveer?? Inelkgeval moet je dat lek fixen en ff uiztoeken of je thermostaat goed functioneert.
Succes
Succes
Motortemperatuur komt niet over de helft van de meter heen. Blijft ook netjes op peil (dus thermostaat lijkt me wel in orde). Dat lekje moet ik idd dichten, maar het is zo koud buiten! Maar het zou dus door het lekje kunnen komen? Dan is dat het eerste wat we doen vanavond! 
Zat zelf ook al aan iets van lucht en druk te denken, maar dat kan het dus wel zijn.

Zat zelf ook al aan iets van lucht en druk te denken, maar dat kan het dus wel zijn.
Ja als een lek bovenin hebt heb je hetzelfde effect als een ontluchtingsnippel die je opendraait. Er komt dus steeds lucht in je systeem. Maar je kachel zou toch op zn minst iets moeten doen, er zou toch wel een beetje warmte uit moeten komen. Zijn de slangen wel goed aangesloten???? De bovenste moet naar de koelvloeistofpot, en de onderste gaat naar de achterkant van je blok naar die splitsing. Kan me niet voorstelen dat het verkeerd zit maar zou kunnen.
Ja, de slangen zitten goed aangesloten. hij geeft ook wel iets warmte, maar dat is (vooral met dit weer) bijna niet merkbaar. Denk idd dat het door het lekje komt. Is namelijk een rubber van het ontluchtingsnippeltje op de radiateur (zitten verder geen ontluchtingsnippels op).
Er zit nog een nippel op die splitsing achterop het blok, bij mijn 1700 in elk geval wel, en ik heb dat op elke 1700 mpi gezien tot nu toe. Mn 16V overigens heeft het niet. Die heeft ook alleen een nippel op de radiator.jeroen.k schreef:Ja, de slangen zitten goed aangesloten. hij geeft ook wel iets warmte, maar dat is (vooral met dit weer) bijna niet merkbaar. Denk idd dat het door het lekje komt. Is namelijk een rubber van het ontluchtingsnippeltje op de radiateur (zitten verder geen ontluchtingsnippels op).
Greetz
Die splitsing zit rechtsachter op de cilinderkop boven de koelvloeistof temperatuur zender voor je temp meter, en ik bedoel rechts als je voor de auto staat. Die slang komt dus uit het blok en splitst zich dan op naar de kachelslang, oliekoelerslang en naar de onderste radiatorslang. Als je gaat ontluchten moet je EERST die nippel opendraaien en wachten tot er koelvloeistof uit komt. Uiteraard doe je dit met draaiende motorjeroen.k schreef:De splitsing achterop het blok? Wat bedoel je daar mee?Waar moet die zitten? Ennuh moet je ze dan allebei losdraaien voor ontluchten? Of om de beurt? Hoe gaat dat dan?


Succes
Ontlucht je systeem, vul 'm goed bij en draai dan dat nw. nippeltje in je radiateur.
Ben je er ook. Kijken mag altijd, maar volgens mij had jij dat niet, daarom hebben we via je radiateur het systeem ontlucht. Kleine beetjes ontlucht ie zelf via je expansievaatje.
Bart, maak 'm nou niet gekker dan dat ie al is
Maar even serieus, Jeroen...... ik geloof niet dat jij dat had, maar het kan zijn dat ik me ogen dicht had toen ik zocht naar nippels, dus check maar even
Dat nw. nippeltje moet er toch nog in?? Ontlucht dan zoals we al hadden gedaan, je weet iig hoe dat moet, gaat ie eruit stromen --> nw nippelding erin draaien. Dus wel met expansievaatje ophoog houden hè
hoger als de radiateur 
Ben je er ook. Kijken mag altijd, maar volgens mij had jij dat niet, daarom hebben we via je radiateur het systeem ontlucht. Kleine beetjes ontlucht ie zelf via je expansievaatje.
Bart, maak 'm nou niet gekker dan dat ie al is



Maar even serieus, Jeroen...... ik geloof niet dat jij dat had, maar het kan zijn dat ik me ogen dicht had toen ik zocht naar nippels, dus check maar even
Mrtn = Maarten
Hihi, Maarten, ik weet wel hoe het moet, maar ik had idd ook geen nippel gezien behalve die op de radiateur. En aangezien bart tot nu toe meestal we gelijk had begin ik dan ff te twijfelen en wilde ik ff weten waar dit ding hoort te zitten, dan hoef ik niet zoveel te zoeken. 
Maar als ik dat ding niet vindt dan doe ik het idd gewoon op "onze" manier.
Vindt een beetje warmte in de auto toch wel fijn namelijk.

Maar als ik dat ding niet vindt dan doe ik het idd gewoon op "onze" manier.

Vindt een beetje warmte in de auto toch wel fijn namelijk.

-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: do 17 mei 2001 0:00
- Locatie: Ermelo
- Contacteer:
Blijft je thermostaat niet open staan . Dan wordt je kachel ook niet warm .
Ten eerste weet ik niet hoe ik dit controleer en ten tweede weet ik niet waar de thermostaat zich bevind.Marcel (mlg) schreef:Blijft je thermostaat niet open staan . Dan wordt je kachel ook niet warm .

Maar de temp van de auto loop wel gewoon normaal op, dus dan staat ie niet continu open lijkt me toch? (dan zou de temp toch ook laag moeten blijven?)
Maar waarschijnlijk is het een kwestie van het lekje dichten. Ik hoop het.
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: do 17 mei 2001 0:00
- Locatie: Ermelo
- Contacteer:
De thermostaat zit in een huisje dat links tegen de zijkant van het blok is geschoefd .
Hij moet pas open gaan als je koelvloeistof op de juiste temperatuur is (+/- 89 graden).
Je kan dit controleren door de motor koud te starten en warm laten worden .
Als de radiateur gelijk warm wordt , dan staat de thermostaat open (en dit moet niet )
De slangen naar je kachel moeten eerst warm worden , je radiateur moet dan nog zo goed als koud zijn.
Als alles op temperatuur is gaat de thermostaat open en wordt de radiateur ook warm .
Succes
Hij moet pas open gaan als je koelvloeistof op de juiste temperatuur is (+/- 89 graden).
Je kan dit controleren door de motor koud te starten en warm laten worden .
Als de radiateur gelijk warm wordt , dan staat de thermostaat open (en dit moet niet )
De slangen naar je kachel moeten eerst warm worden , je radiateur moet dan nog zo goed als koud zijn.
Als alles op temperatuur is gaat de thermostaat open en wordt de radiateur ook warm .
Succes
Okeej, lekje is gedicht...als het goed is. Heb een alternatief rubber ringetje gebruikt, aangezien die van Renault te groot waren. Er kwam naar mijn idee iig geen koelvloeistof uit.
Het is alleen nog steeds tyfus koud in de auto. De "warme" lucht is maar half warm! Brrr, denk dat ik vanavond maar ff een stukkie karton voor de radiateur leg!
Beetje warmte creeeren in de auto! 
Het is alleen nog steeds tyfus koud in de auto. De "warme" lucht is maar half warm! Brrr, denk dat ik vanavond maar ff een stukkie karton voor de radiateur leg!


Volgens mij is er niks mis met de thermostaat. Radiateur wordt niet warm voordat de motor warm wordt en de motor blijft lekker stabiel op temp (ongeveer 2 streepjes lager dan normaal, maar is ook erg koud).
De lucht is gewoon net niet warm. Wel een beetje, maar niet warm genoeg om het echt warm te noemen. Blijft dus koud in de auto.
De lucht is gewoon net niet warm. Wel een beetje, maar niet warm genoeg om het echt warm te noemen. Blijft dus koud in de auto.
Zo zo, weer ff een tijdje stil geweest, maar heb vanavond ff mn verslagje afgemaakt met foto's en in een simpel html bestandje gezet...
Dus voor de geinteresseerden (iedereen natuurlijk
)
klik hier
Veel leesplezier!
Dus voor de geinteresseerden (iedereen natuurlijk

klik hier
Veel leesplezier!

Leuk verslag Jeroen!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Heel leuk gedaan.
Als het goed is komt er na het weekeind ergens ook een foto reportage van mijn/onze poging mijn auto te verlagen voor. Met mij bedoel ik mijn zwager, hitman(tom) en ik.
Gr. Frits
Als het goed is komt er na het weekeind ergens ook een foto reportage van mijn/onze poging mijn auto te verlagen voor. Met mij bedoel ik mijn zwager, hitman(tom) en ik.
Gr. Frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
pittig verslagje jeroen
het ging ff met horten en stoten,maar ik hoop dat je er lang en veel plezier mee zult hebben.
het ging ff met horten en stoten,maar ik hoop dat je er lang en veel plezier mee zult hebben.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!