Winter's coming..... Back again!!!

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Nielske

jezus zeg,
Het is nu echt goed koud aan het worden en het is te merken ook aan mijn cliootje...

Gisteren kon ik mijn auto niet in vanwege probs' met mijn alarm - de ontvanger vond het nodig om gedurende de hele middag niet meer te reageren...

En vanmorgen leek het wel of ik een bevroren demper (H&R hoogte verstelbare gasdempers)had!!!
schrok me rot zeg, wat een klapper maakte die bij elk putje of verhoging,
maar na ff wiebelen was het weer gefikst en dempt ie weer als vanouds, lekker stug maar goed genoeg :D :wink:
rings any bells Robclio16v, dacht dat ik me bij je kon gaan voegen met het zoeken naar nieuw materiaal 8) viel gelukkig ff mee ...

my god what will happen tomorrow :wink:

meer van jullie die al te maken hebben gehad met dit soort winter'probs... onder het mom van 'share & learn' ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen....

see ya all & happy freezZZzZzzing time,
Nielske
Laatst gewijzigd door Nielske op vr 24 okt 2003 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
live your life 2 da fullest...
Cause u ain't get a second chance!!!
Patrick L.

ja, dat het koud is, merkt ook mijn Clio. Zaterdagmiddag ging de accu stuk, gistermiddag kwam er stoom onder de kap vandaan, effe gezocht, blijkt dat er een klein scheurtje in het expansievat zit. Die heb ik inmiddels al op de sloop gehaald en zet ik er morgen in. Vanmiddag zag ik onder de radiator een vochtplekje liggen, effe naar de onderkant van de radiator gekeken , is ook beetje vochtig. Nou hoop ik niet dat de radiator naar zijn gootje is :(
maar verder is alles goed... :wink:
Tom
Moderator
Car: MB

tja, vandaag starte de mijne weer goed (hopen dat dat zo blijft), maar toen ik vanochten wilde tanken kreeg ik de dop niet open :( :( . Ikke eerst naar binnen om slot ondooier te halen en toen flink de tankdop in gespoten. Na een paar minuten kloten kreeg ik hem toen los.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jelmer

Vrijdag avond al na 30 sec starten accu leeg :( hele weekend gefietst en vandaag eindelijk een nieuwe accu :) Moest ook m'n CO-Schroef een endje terugdraaien om m te laten starten.
NiX©
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

bij het starten vanmorgen nogal tikkende kleppen en onregelmetige stationair. maar voor de rest alles goed.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

als mijn motor koud is trekt ie heel erg hobbelig op nou nu helemaal wat een gehobbel. het mag van mij weer snel zomer worden want echt snel warm word het niet in mijn auto duurt erg lang
Moontje Mégane Coupé
Contacteer:

Mijn Mégane heeft geen problemen tijdens de winter... (behalve deuren die nie open gaan, terwijl ze gisteren ingesmeerd zijn met Vaseline :( )
marco

ja dat probleem heb ik ook iedere winter,deuren die vast zitten ,en maar hopen dat je de rubber niet kapot trekt :(

greetz marc
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

je ken ze toch in smeren met speciaal spul???
marco

welk spul????
heb je mischien een naam??
Moontje Mégane Coupé
Contacteer:

Mij is geadviseerd de deurrubbers in te smeren met Vaseline... Dit is gisteren ook gebeurd... (niet door mij, maar door mijn vriend.. Misschien dat ze daarom slecht opengingen :lol: )

Vorig jaar ook ingesmeerd met Vaseline (zelf gedaan) en geen problemen gehad... :wink:
marco

oke dan ga ik de mijne ook insmeren met vaseline,eens kijken of dat helpt :D
Moontje Mégane Coupé
Contacteer:

marco schreef:oke dan ga ik de mijne ook insmeren met vaseline,eens kijken of dat helpt :D

Als je ze goed en gelijkmatig insmeert, moet je je deuren tijdens vorst zorgeloos kunnen openen.. Succes !!! :wink:
Chrisv

ja bij mij ook de deuren maar ingesmeerd met vaseline.

Hij gaat ook wat moelijker in de versnellingen met dit koude weer als ie koud is smorgens.
some people are alive only because it's illegal to kill them
Riël
Über-Spammer

Moontje Mégane Coupé schreef:Mij is geadviseerd de deurrubbers in te smeren met Vaseline... Dit is gisteren ook gebeurd... (niet door mij, maar door mijn vriend.. Misschien dat ze daarom slecht opengingen :lol: )

Vorig jaar ook ingesmeerd met Vaseline (zelf gedaan) en geen problemen gehad... :wink:
Volgens mij issie wel goed met de vaseline hé :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jan-Geert (Momentsleutel)

jaja de 25 sloeg zomaar aan geen problemen , lekker snel warm en alle deuren open :-) dat zijn nog eens wagens :-)
Patrick L.

Siliconenspray op de deurrubbers spuiten wil ook wel helpen tegen vast vriezen, kun je de vaseline gebruiken voor andere doeleinden :wink:
gille
Contacteer:

Moontje Mégane Coupé schreef:Mij is geadviseerd de deurrubbers in te smeren met Vaseline... Dit is gisteren ook gebeurd... (niet door mij, maar door mijn vriend.. Misschien dat ze daarom slecht opengingen :lol: )

er zal geen HAAR op gestaan zijn,dan lukt vele zaken slecht hé 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
Peter @ Malta
Contacteer:

Mijn Scénic heeft ook nergens last van. Maar goed, het is hier overdag nog zo'n 16, 17 graden, dus waar hebben we het over. :D

Wel heb ik de ruitenwissers vervangen, want die houden het niet echt veel langer dan een jaar of anderhalf uit.

- Peter
da-goof
Contacteer:

wat wil je met al die as daar he :lol:

M'n viertje heeft het er maar taai mee. Vooral starten vindt ie nie leuk. Verder, buiten beslagen ramen absoluut geen problemen, sterker nog, met die kouwe lucht in z'n motortje, wil ie als nooit tevoren er vandoor gaan. Maar dat doen we pas als ie lekker warm is.
Moontje Mégane Coupé
Contacteer:

Chrisv schreef:Hij gaat ook wat moelijker in de versnellingen met dit koude weer als ie koud is smorgens.
Dat valt bij mij wel mee... Die van mij schakelt normaal gesproken moeizaam, maar nu gaat ie prima... Die bak van mij is misschien een 'koud-geschakelde bak'... :D
Jelmer

Mijn auto start haast niet meer ook niet met nieuwe accu. Alleen als ik m oplaad en 5 min sta te starten slaat ie aan(en hij prutteld af en toe wel een beetje mee tijdens het starten), iemand enig idee wat ik nog kan doen? begin t nou wel zat te worden na 3-4 dagen geen auto..
NiX©
Ben

Intercooler:
Is het voor de freeflowers onder ons met dit weer van belang de schroef uit de intercooler te verwijderen zodat de klep weer dicht kan?

P.s. Mijn deuren kreeg ik vanmorgen niet dicht alles zat vast gevroren... hengsel bleef vast zitten.. had haast dus heb me gordel aan me deur vast geknoopt :wink: met me raam een stukje open ... brrrrr
[rsi]peerke

Starten als de brandweer, die clio van me

Alleen de vering en demping is wat minder met dit koude weer. Na 5 min rijden gaat het wel weer, maar die eerst 4,75 minuten voel ik me een soort Ankie van Grusven
jeroen.k

Totaal geen problemen met mn auto, starten gaat goed, schakelen heerlijk soepel (net nieuwe bakolie) en vering is ook normaal. Enige nadeel dat ik heb is dat de kachelradiateur niet warm lijkt te worden. Koelvloeistof is op goede temp, maar geen echte warmte van de kachelradiateur...Als ik mn hand voor de roosters hou voel ik wel iets warme lucht, maar het is nog steeds behoorlijk koud! Iemand een idee hoe dat kan? (zit wel een klein lekje in mn koelsysteem, dus niet 100% ontlucht, zou het daar door komen?)

Brrr, koud in de auto dan (met handschoenen aan en sjaal om in de auto :p )
Abel
Über-Spammer

start iets moeizamer maar loopt gelijk. vorig jaar accu vervangen. v snaar piept af en toe een heel klein beetje...
Jesper16v
Contacteer:

Vooralsnog geen problemen met me clio, alleen wat stotterend starten! Verder word ie wat minder snel warm maar ja, winter is ook niet om hard te rijden :wink:
Robke
Car: Lexus IS250

Ik heb ook nergens last van, alleen de startmotor draait iets minder snel, maar hij start gewoon zoals het hoort. :) 8)

Ik heb vanmorgen trouwens niet eens hoeven te krabben, dat vond ik al een hele prestatie, gewoon instappen, starten en wegwezen. :D
martin rs

hij start niet meer in een keer. ik moet nu contact aandoen en dan 3 seconden wachten en dan starten dan loopt ie perfect. wel vreemd maar ben blij dat ie start. de buren konden niet weg :) 8)
Anonymous

Mijn bloody handrem was vastgevroren :( :(

Schijnt normaal te zijn bij clio's, echt belachelijk vind ik.

Ik heb er een hekel aan om hem in zijn versnelling te laten staan.
Chrisv

Ploegah schreef:Mijn bloody handrem was vastgevroren :( :(

Schijnt normaal te zijn bij clio's, echt belachelijk vind ik.

Ik heb er een hekel aan om hem in zijn versnelling te laten staan.
ja klopt, zei mn pa ook paar dagen terug.
Auto in de versnelling zetten savonds ipv op de handrem die kan dan vastvriezen. Ook als je hem naar beneden doet smorgens kan het zijn dat ie toch nog vast zit zeg maar.

ja ik vind dat ook irri eigenlijk, maarja
some people are alive only because it's illegal to kill them
Anonymous

Ik vind dit echt klote.

waarom zit die handrem er anders op ?

Maar goed, we zetten hem wel in de versnelling, renault rijden is nu eenmaal lijden...
Marcel B.

Voor als je op een helling staat.
Veban adviseerde me sowieso de handrem niet te gebruiken...
Don't walk the grass... smoke it
jeroen.k

Ploegah schreef:Ik vind dit echt klote.

waarom zit die handrem er anders op ?

Maar goed, we zetten hem wel in de versnelling, renault rijden is nu eenmaal lijden...
Niet alleen Renault hoor. Bij elke auto kan de handrem vastvriezen. Ook bij niet Renaults. Wel goed dat ik het lees, want zou het zo vergeten. Vanaaf dus de handrem er maar af laten! :D
Mrtn
Car: R5GTT

Patrick L. schreef:Siliconenspray op de deurrubbers spuiten wil ook wel helpen tegen vast vriezen, kun je de vaseline gebruiken voor andere doeleinden :wink:
:lol: :lol: :lol: :lol:

Jij schrijft wat ik denk :lol: :wink:

Deurrubbers met siliconen inspuiten, is ook niet zo vettig als je er tegen aan leunt/stoot whatever....

Vaseline is wel uitgevonden voor de vrouwen, maar dan niet om op de auto te smeren >-)
Mrtn = Maarten
Plaats reactie