Ik heb een clio Williams en heb steeds mijn accu leeg. Nou denk ik dat de auto ergens stroom weg neemt, want er zit een redelijke nieuwe accu in (silverstone) en na een stukje rijden is hij ook wel weer op geladen dus de dynamo moet ook nog wel goed zijn.
Nou is mijn vraag als er iets kan zijn waar meer mensen last van hebben gehad waar door de accu leeg loopt of waar en hoe ik moet gaan meten want het valt niet mee om een bleu print motor aan te drukken?
[Williams]accu leeg
-
- Contacteer:
heb je een multimeter? dan kan je gericht zoeken.
Zoniet: haal dan eerst eens je accupool los voordat je 'm een tijdje stil laat staan. Als ie dan nog wel start heb je idd een stiekume verbruiker.
Veel voorkomende oorzaken:
- kofferbakverlichting die blijft branden.
- een van de relais in de relaisbox linksvoor in je motorruim die blijft hangen.
Zoniet: haal dan eerst eens je accupool los voordat je 'm een tijdje stil laat staan. Als ie dan nog wel start heb je idd een stiekume verbruiker.
Veel voorkomende oorzaken:
- kofferbakverlichting die blijft branden.
- een van de relais in de relaisbox linksvoor in je motorruim die blijft hangen.
rev it like a rental
Bij mijn 19 16v bleef aan het begin het relais van het extra koelwaterpompje hangen. Resultaat: na een paar dagen stilstaan accu leeg. Ik neem aan dat de Clio ook zo'n pompje heeft. Je zou het moeten kunnen horen wanneer hij constant blijft lopen.
-
Het kan ook je muziekinstallatie zijn die stroom lekt, voornamelijk de versterkers. Ik weet niet of je die hebt maar kijk daar eens na. Multimeter zal het uitwijzen.
Rally is NOT a crime!
My only limit, is the limit of my car!
My only limit, is the limit of my car!
Minpool van de accu los halen en de multimeter hier tussen prikken. De multimeter dus tussen de minpool en accuklem zetten. deze waarde moet ongeveer 0 en 0 en een beetje zijn, mag ietsje hebben natuurlijk, klokje tikt nm ook verder als t contact uitstaat
Mrtn = Maarten
heb ik ook eens gehad met mijn accu. het test apperaat wees uit dat er kortsluiting inzat en iedere keer aanduwen. maar als je even stilstaat kon je gewoon starten maar iets langer moest je weer aanduwen. dit was ook een nieuwe acuu. ik heb een nieuwe gekregen omdat deze kapot bleek te zijn.
[quote]
--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb een clio Williams en heb steeds mijn accu leeg. Nou denk ik dat de auto ergens stroom weg neemt, want er zit een redelijke nieuwe accu in (silverstone) en na een stukje rijden is hij ook wel weer op geladen dus de dynamo moet ook nog wel goed zijn.
Nou is mijn vraag als er iets kan zijn waar meer mensen last van hebben gehad waar door de accu leeg loopt of waar en hoe ik moet gaan meten want het valt niet mee om een bleu print motor aan te drukken?
Zo te horen is het echt alleen je accu ,staat hij binnen een dag al leeg.Want dan is het geen kofferbaklamp of iets dergelijk.Em de versterkers gaan via de remote,dus waarschijnlijk toch de accu .
--------------------------------------------------------------------------------
Zo te horen is het echt alleen je accu ,staat hij binnen een dag al leeg.Want dan is het geen kofferbaklamp of iets dergelijk.Em de versterkers gaan via de remote,dus waarschijnlijk toch de accu .

-
- Contacteer:
Nou dat snap ik du niet want deze accu is nog geen 2 jaar oud en het zijn zeer sterke accu's (heb toch nog garantie op de accu). Kun je een accu meten of die nog goed is zo ja hoe.
nee, accu ken je eigenlijk niet meten. Als ie leeg, maar goed is geeft ie altijd 12 volt aan alleen stort bij de eerste stroomvraag meteen in. Wel ken je meten of er cellen stuk zijn. Dan geeft ie meteen al geen 12V meer aan.
Mrtn = Maarten
Je kan een accu zeker laten kontroleren of hij nog goed is,als deze wel goed is kan je die alvast schrappen van de lijst van problemen.Je moet ergens beginnen.
-
- Contacteer:
Nou het was de accu die het wel zeer snel had begeven. Ik heb hem na laten meten en er zat volle sluiting in zeiden ze. Dit was nog nooit voorgekomen bij hun dat een bosch silver zo snel kapot was gegaan. Ik heb nu weer een nieuwe gekregen nou doet die het weer
.
Nog bedankt voor alle tips.

Nog bedankt voor alle tips.