r5 problemen met snelheid en snelheidsmeter

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
martin rs

als ik met mijn auto snel rij dus 160 dan is dat voor mijn 5je de top. na ongeveer twintig kilometerzakt ie af. dan kan ik ineens niet meer bover de 150/155 komen. als ik em dan laat staan voor een paar uur en rij weer naar huis is het precies hetzelfde eerst 160 en dan afzwakken. iemand een idee hoe dit kan???
Laatst gewijzigd door martin rs op di 3 dec 2002 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Stefijn

zwak rechterbeen? :lol:
robert

aanlopende remmen?
Rob

Wind tegen?

klink eigenlijk als een koelings probleem, denk ik
Riël
Über-Spammer

Heeft inderdaad iets met de temperatuur te maken, bij warme motor wil ie blijkbaar niet meer. Wat is je kilometerstand? Je blok kan best al wat versleten zijn.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Mrtn
Car: R5GTT

Dat is 20min. volbelasten, niet echt bevoordelijk dus ook om zo'n oud beesie flink te stampen. D'r zit namelijk een zéér belangrijk verschil tussen max. snelheid en kruissnelheid, kruissnelheid houdt ie zonder problemen een tijd vol, max. niet, de uitzettingscoëfficient heeft hier alles mee te maken.....
Mrtn = Maarten
martin rs

blok heeft 66.000 gelopen en is dus niet veel en nu is de kilometer teller werkt niet meer. er tikt wel wat in het dashboard is dat een kael ik dacht dat ie electronisch was iemend een idee???
martin rs

hoe verander ik mijn topic naam eigelijk??
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

martin rs schreef:hoe verander ik mijn topic naam eigelijk??
eerste post editten
martin rs

oke dan das mooi nu de kilometer teller nog die doet et niet meer ik hoor alleen iets tikken in het dashboard maar dacht dat dit electronish was maar waarschijnlijk wel met kabel iemand enig idee hoe ik dit vervang?
martin rs

nu wil ik mijn dashboard eruit halen en heb me laten vertellen dat bij mijn 5 de zoneklep omhoog geduwd moet worden maar dat lukt niet zit zo strak dat ik bang ben dat ie breekt iemand een idee of met ik nog harder duwen. ik ben er nu mee bezig namelijk
jpp_GTX

Moet je toch gewoon omhoog drukken, aan de zijkanten van de klep zitten plaatjes recht naar beneden. Die klemmen vast. Je moet dus in de hoeken van de zonneklep (zijkanten) recht omhoog duwen. Zet eventueel iets in de hoek en druk hem omhoog. (dus niet aan de voorste rand en in het midden trekken, maar beter omhoog duwen.

Succes.
martin rs

hehe de klep is los alleen nu is ie aan een kant gebroken klote zooi maar god de kilometerkabel is gebroken vlak onder het punt waar ie erin gaat dus die moet ik even ergens ritselen. het loopt dus mooi klote allemaal
Mrtn

je dash eruit halen??????????

Tellerpaneel bedoel je, die klep moet je met een tikkie op de hoeken van de onderkant losmaken.
Via de onderkant ken je bij je kabel komen, dat gat boven je linkeropbergvakje
Mrtn = Maarten
martin rs

ja tellerpaneel bedoelde ik ja maar de zonneklep heb ik los en die is nu kapot dus ga ff naar de sloop een nieuwe getten en mischien ook wel een tellerkabel als dat zomaar kan want hij zat er vreemd in weet niet of ik dat ook zomaar voor mekar krijg maar goed dat zien we dan wel weer
Abel
Über-Spammer

hehehe heb ik ook gehad. Gewoon laten fixxen door de dealer. was niet echt duur..
martin rs

oh kilometerteller kabel bij de dealer niet duur oh oke dan das mooi ik zal eerst even zelf proberen ik heb net een kabel en nieuwe zonneklpe gehaald bij de sloop was 5 euro dus das erg goed te doen. nu ff klooien en als het niet wil kan ik naar de dealer. hoe lang was je je auto kwijt en wat kosste het???
Abel
Über-Spammer

weet ik niet meer is ook al weer een 2 jaar geleden.
martin rs

alles is eraf alleen die kabel zit helemaal onder in de bak. kan ik em er vanut dash eruit trekken en dan die nieuwe erin duwen????
Abel
Über-Spammer

trail and error.. MAW. ik weet het niet
martin rs

haha inderdaad das waar maar ja toch makkelijk als je iets weet he
martin rs

iemand die weet hoe de tellerkabel in de versnellingsbak gaat? klemmen of iets??
Mrtn

DŽr zit een borghaak die door je baksteun gaat en zo je kabel vastzet, zodat deze niet omhoog kan en los kan raken.
Vanaf de linkerkant van je steun moet je deze borghaak zien (zaklamp) en voelen, deze trek je er horizontaal uit. Nu kan je je kabel eruit trekken.
Mrtn = Maarten
martin rs

hij zit er weer in gelukkig de kabel zat gewoon los in de bak.
Plaats reactie