[R5GTT]Dynamo kapot... ?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

Ik rij net terug van school gaat onderweg mijn acculampje branden lichten gaan minder fel schijnen en bijna thuisgekomen brand het bijna helemaal niet meer.
Ook de kmteller deed het niet meer zoals ie doen moest hij gaf steeds te weinig aan, ook het olietemp en het koelvloeistof temp pijl stonden lager als dat ze normaal zouden staan.

Thuis na laten draaien, uitgezet, nog eens proberen te starten, ik dacht al dat ie dit niet meer zou doen en dat deed ie dus ook niet.

riemen zijn nog gewoon goed, dus het is de dynamo neem ik aan.

ok next problem dus... :evil:
some people are alive only because it's illegal to kill them
Anonymous

yep daar gaat je dynamo...

gelukkig is het makkelijk zelf te doen op een GT, dus ff een ruildynamo bij renault scoren.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Gewoon naar de sloop trek een gewoon 5je open en trek daar de dynamo uit. Is precies het zelfde.

Maar gek dat je lampen minder fel gingen branden en toch nog kunnen starten. Dat snap ik niet echt.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

GT wereld, check de 2 bovenste stekkertjes van je dynamo eens, die willen wel eens slecht contact maken...

Anders is het er even afhalen en langs de desbetreffende reparateur gaan. Kleine moeite, meestal is het reviseren ook niet zo duur (circa 20 euro als het alleen je koolborsteltjes zijn).
Anonymous

Abel schreef:Gewoon naar de sloop trek een gewoon 5je open en trek daar de dynamo uit. Is precies het zelfde.
Is niet helemaal waar natuurlijk.

Maar met een vijfje zijn ze dusdanig simpel te verwisselen dat je het wel op die manier kan oplossen

PS meestal gaan de diodebruggen eraan (spanningsregelaar)
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

Abel schreef:Gewoon naar de sloop trek een gewoon 5je open en trek daar de dynamo uit. Is precies het zelfde.

Maar gek dat je lampen minder fel gingen branden en toch nog kunnen starten. Dat snap ik niet echt.
hij starte niet meer daarna meende ik toch getypt te hebben :)

maarre kzal morgen eens even kijken wat er is, eerst die stekkertjes dan en anders andere dynamo erin.

Dat is het eerste kluswerkje wat ik dan zelf kan doen aan mn gtt want het zag er niet echt moeilijk uit in het Werkplaatshandboek :)
some people are alive only because it's illegal to kill them
Anonymous

wel je riem goed spannen he

(je moet hem aan de bovenkant een duimpje naar beneden kunnen drukken)
Goof
Berichten: 1647
Lid geworden op: ma 19 mar 2001 0:00
Locatie: Den Haag

Zeker weer dynamotijd.....
Anonymous

OH kom er eens kijken
wat er uit mij auto pleurt

:)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Ploegah schreef:wel je riem goed spannen he

(je moet hem aan de bovenkant een duimpje naar beneden kunnen drukken)
Met een hand de dynamo stevig wegduwen en met de ander hem vast draaien zo dat hij niet terug schuift. Dan goed aandraaien. Dat moet zat strak geoeg zijn. Anders is het slecht voor de dynamo lagertjes.

En sorry dat ik niet goed heb gelezen.. ff tesnel.
Serge1916V
Berichten: 652
Lid geworden op: do 24 jan 2002 0:00
Locatie: Eindhoven

Abel schreef:Gewoon naar de sloop trek een gewoon 5je open en trek daar de dynamo uit. Is precies het zelfde.

Maar gek dat je lampen minder fel gingen branden en toch nog kunnen starten. Dat snap ik niet echt.
Oh jawel,
Ik was een maand geleden met mijn vriendin naar parijs gegaan en we waren bijna daar aangekomen en ik toch nog een keer tanken.
Daarna start ik hem en hij deed toch wel moeilijk, daarna merkte ik ook dan mijn lichten minder fel gingen branden(we hadden nog 50 KM te gaan) De radio met versterkers die vielen op een gegeven moment ook uit en weer aan en weer uit. Dus dynamo kapot.
We hebben toen geluk gehad dat we het hotel hebben gehaald want precies voor het hotel sloeg de motor af. Ik liet hem overal draaien, maar daar was het over en uit.
Toen is er Renault assistence gekomen, om 22uur :) Meteen de auto opgetakelt en naar de dichtsbijzijnde garage gebracht.
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

Ok hij doet t weer :)

Kheb via Jetab een andere dynamo aan kunnen komen waar de lagers niet goed van waren. Heb van 2 dynamo's 1 goede laten maken.

Vanmorgen om 8 uur ( :lol: ) snel eronder gelegd anders moest ik met de bus naar school :)
some people are alive only because it's illegal to kill them
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Ploegah schreef: PS meestal gaan de diodebruggen eraan (spanningsregelaar)
diodebrug |= spanningsregelaar
rev it like a rental
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

Menno schreef:
Ploegah schreef: PS meestal gaan de diodebruggen eraan (spanningsregelaar)
diodebrug |= spanningsregelaar
Bij de mijne was de draad die je ziet zitten als je dat plastic kapje eraf haalt geknapt aan beide kanten.
Bij die van Jeroen (jetab) waren de lagers gaar.

Heb er dus van 2 1 laten maken...
some people are alive only because it's illegal to kill them
jetab
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 19 mar 2001 0:00
Contacteer:

Blij om te horen dat je weer kan rijden! stelt niet veel voor he, zo dynamo vervangen...
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

jetab schreef:Blij om te horen dat je weer kan rijden! stelt niet veel voor he, zo dynamo vervangen...
Nee stelt niets voor, nog niet eens een uurtje werk om m eruit en er weer in te zetten.
some people are alive only because it's illegal to kill them
Plaats reactie