Ik heb een R5GTT probleem.
Vorige week merkte ik ineens dat ik mijn stuur tov de kolom 1(a2) cm naar boven/beneden en links/rechts kan bewegen! De stuurstang beweegt dus tov de huls waar hij in gaat (voor het geval ik de verkeerde benaming gebruik). Als ik nu stuur hoor je het stuur schaven.Als ik 'm echter naar boven duw zit ie vlgs mij goed want dan schuurt ie niet.....
Het lijkt alsof er ergens iets tussenuit is gevallen of zo, maar ik kan op het eerste oog niks afwijkends vinden. Ik heb al in topics gezocht maar kan niet echt iets vinden wat op mijn probleem lijkt.
Groeten
[R5GTT] Bewegende stuurstang
haha! bekend probleem dude!
dan is er een lager uitgelopen. bij de dealer kan je rubber hulzen bestellen met daarin naaldlagers, heb ik laatst ook gedaan. ik kan zelfs nog wel de bestelnummers voor je tracen, scheelt een hoop gedoe.
lager is vrij simpel te vervangen, stuur en naaf eraf, ouwe eruit pulken en nieuwe erin
dan is er een lager uitgelopen. bij de dealer kan je rubber hulzen bestellen met daarin naaldlagers, heb ik laatst ook gedaan. ik kan zelfs nog wel de bestelnummers voor je tracen, scheelt een hoop gedoe.
lager is vrij simpel te vervangen, stuur en naaf eraf, ouwe eruit pulken en nieuwe erin

Immer wieder die verdammte Holländer
tuurlijk, ze zitten er net een week in bij mij. even de factuur zoeken 

Immer wieder die verdammte Holländer
tadaaaaaa ik ben de beste 
LAGER BUS STUURST 77.03.090.293 PRIJS 9,22 EURO EX BTW

LAGER BUS STUURST 77.03.090.293 PRIJS 9,22 EURO EX BTW
Immer wieder die verdammte Holländer
Like Eek the Cat says:
"Kumbaya, it never hurts to help"
"Kumbaya, it never hurts to help"

Immer wieder die verdammte Holländer
dat "ding" waar jij het over hebt zal waarschijnlijk wel de naaf zijn. je moet natuurlijk wel het hele stuur incl. naaf eraf halen.
heb je dat gedaan??
bij mij was er gewoon genoeg ruimte om het nieuwe lager voor de oude over de stuurstang heen te schuiven, heb dus nu een dubbel gelagerde stuurstang
heb je dat gedaan??
bij mij was er gewoon genoeg ruimte om het nieuwe lager voor de oude over de stuurstang heen te schuiven, heb dus nu een dubbel gelagerde stuurstang

Immer wieder die verdammte Holländer
dop van je stuur afhalen, dat rubberen ding met het renoo logo, uit me hoofd dop 22, moer loshalen en dan het stuur loswrikken.
dan heb je een kale stang over, je ziet dat lager dan zitten. issie helemaal aan gruis kan je m er zo uit frotten, anders zet je die nieuwe er gewoon voor.
dan heb je een kale stang over, je ziet dat lager dan zitten. issie helemaal aan gruis kan je m er zo uit frotten, anders zet je die nieuwe er gewoon voor.

Immer wieder die verdammte Holländer
ik begrijp nu niet helemaal meer wat je bedoelt, kan je er niet een paar foto's van maken?
het is een heel simpel klusje maar volgens mij begrijpen we mekaar niet....
je hebt een PM trouwens
het is een heel simpel klusje maar volgens mij begrijpen we mekaar niet....
je hebt een PM trouwens

Immer wieder die verdammte Holländer
Jippieeeeeee, het stuur beweegt niet meer naar boven en beneden!
Maar he, hij beweegt nog wel naar links en rechts
Ik heb gedaan wat hierboven staat, kan ik nog iets vergeten zijn? Zit er misschien verder naar beneden nog een versleten lager oid???

Maar he, hij beweegt nog wel naar links en rechts



Ik heb gedaan wat hierboven staat, kan ik nog iets vergeten zijn? Zit er misschien verder naar beneden nog een versleten lager oid???
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
Dat kan, als ik het goed voor heb zitten er boven en beneden een lager.
Voor die van beneden is het minder eenvoudig, maar het is nog steeds te doen.
Je maakt gewoon onderaan de stang de kruiskoppeling los(het schroefje moet er helemaal uit) en ik denk dat de 4 schroeven van de houder van de stuurstang ook iets losser of helemaal los moeten. en dan trek je de stang uit de kruiskoppeling, en je schuif de lager er weer over. Voor het monteren tegenovergestelde volgorde, maar er is maar 1 manier om de stang terug in de koppeling te krijgen dus daar moet wel ff gedulf hebben.
succes
Voor die van beneden is het minder eenvoudig, maar het is nog steeds te doen.
Je maakt gewoon onderaan de stang de kruiskoppeling los(het schroefje moet er helemaal uit) en ik denk dat de 4 schroeven van de houder van de stuurstang ook iets losser of helemaal los moeten. en dan trek je de stang uit de kruiskoppeling, en je schuif de lager er weer over. Voor het monteren tegenovergestelde volgorde, maar er is maar 1 manier om de stang terug in de koppeling te krijgen dus daar moet wel ff gedulf hebben.
succes
het is ONmogelijk als je het bovenste nieuwe lager er goed in hebt gezet dat de boel dan nog beweegt. zeker als ie niet van links naar rechts gaat maar wel van boven naar benee. misschien is er wel iets heel anders aan de hand??
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Nou, het is best mogelijk is dat na het vervangen van het bovenste lager er nog speling is. Dat zit (zie boven) in het onderste lager. Bij de GTX van mij zusje zit ik met hetzelfde probleem, het bovenste lager heb ik al vervangen. Ik ben bang dat bij jou ook dat onderste lager vervangen zal moeten worden.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)