[Clio 16v] Versnellingsbak overleden...

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Anonymous

gisteravond na twee uur in de file :( (you don't wanna know) reed ik lekker terug van de voetbalwedstrijd Jong RKC - Jong Feyenoord.
Heel correct gewonnen door RKC (5-2) overigens, maar ik vond dat er op de terugweg wel erg veel gepiep en gejank in de cypress hill cd zat.

Toen ik na James Bond mijn vriendin ging ophalen begon die (de clio niet de vriendin ;-) ) echt raar te doen en veel herrie te maken. Het leek mij op dat moment niet verstandig om door te rijden dus ik heb hem aan de kant gezet en maar even de ANWB gebeld. Die constateerde een gare versnellingsbak (duhh zover was ik ook al). Ik kon volgens de dude echter nog wel even doorrijden, dus ik heb hem maar ff thuis gezet.

Na een nacht met nare dromen over een garage die mijn clio uit elkaar haalde waar ik bij stond en mij er nog 500 euro voor gaf (terwijl ik er niets aan kon doen) heb ik toch maar besloten om hem te laten maken. Verkopen met gare bak gaat nu eenmaal niet.

's ochtends eens even rondgebeld en bijna een hartaanval gekregen vanwege de prijs van renault (richtprijs van 2300 euro, maar dat wisten ze nog niet eens zeker) kon veban mij wel iets gelukkiger maken. (750 euro voor revisiebak en 90 euro voor een nieuwe koppeling + ong. 10 uur werk) Gelukkig zit daar een autootje bij voor de tijd dat ze aan mijn gebakkie bezig zijn.

Maar goed, we weten weer waarvoor we aan het werk zijn.....

Tis goed dat ik nog geen kinderen heb anders had ik ze vroegtijdig moeten uitleggen dat de sint niet bestaat ;-)
Laatst gewijzigd door Anonymous op di 26 nov 2002 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
gille
Contacteer:

vind ik k@t voor je man,suc6 :wink: :wink:
canonballman

En wat deed ie precies?
Piepen in alle versnellingen?
Kraken bij schakelen???

tell me!
Mrtn
Car: R5GTT

Ploegah schreef:Tis goed dat ik nog geen kinderen heb anders had ik ze vroegtijdig moeten uitleggen dat de sint niet bestaat ;-)
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Mrtn = Maarten
Bart V

Dat is klote zeg, ben benieuwd wat de oorzaak was. Bak kan toch niet zomaar de soep in lopen. Zoveel km heeft die clio toch nog niet gelopen??
Jasper16v

zijn clio zit over de 200.000 toch ?
achterberg blok niet
als het de originele versnellingsbak is heeft die ook 200.000+ gelopen
*Stephan_RSI*

Ploegah schreef:'s ochtends eens even rondgebeld en bijna een hartaanval gekregen vanwege de prijs van renault (richtprijs van 2300 euro, maar dat wisten ze nog niet eens zeker) kon veban mij wel iets gelukkiger maken. (750 euro voor revisiebak en 90 euro voor een nieuwe koppeling + ong. 10 uur werk) Gelukkig zit daar een autootje bij voor de tijd dat ze aan mijn gebakkie bezig zijn.
Zit die 10 uur werk nog niet bij de prijs van 750 euro?? Als dat niet zo is, dan hoop ik dat dit jaar een gulle sinterklaas bestaat :) . Moet mijn bak namelijk ook reviseren :(.
Mickael

Das mooi kl0te zeg.

Ik ken die dromen nu ondertussen ook wel ja.

Heeft Veban geen 19TD bak meer liggen? Deze is de kortste bak die zonder aanpassingen er onder kan. Ruilbak van renault is 1100 Euro. Heb mijn bak dit jaar ook moeten vervangen.

Over die prijs: valt nog best mee hoor, heb gekkere prijzen gehoort toen ik op zoek was.
Anonymous

canonballman schreef:En wat deed ie precies?
Piepen in alle versnellingen?
Kraken bij schakelen???

tell me!
Gieren/Piepen in alle versnellingen, bij veel gas het meest (reed vandaag dus ook heeeeeeel rustig, 70 op de snelweg)

op de plaats waar ooit de drie zat zit nu niets meer

achteruit staat te bonken dat is niet normaal meer

komt niet meer in zijn een als ik niet drie keer pomp met de koppeling

komt moeilijk in de rest van de versnellingen
Laatst gewijzigd door Anonymous op di 26 nov 2002 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Anonymous

Blokkie heeft 272K gelopen. (gereviseerd op 230/240 ergens)

Ik denk gewoon met originele versnellingsbak.
dennis16v

je hebt PM
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

suc 6 er mee man is mooi klote
Patrick

past een bak uit een 19 16v niet?
die heb ik wel voor je.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
[rsi]peerke

Ga eens bellen met ATS in Rijswijk. Die hebben mij ook ooit eens aan een goede ruilbak geholpen
Anonymous

Er zal er wel een zijn die past maar of de overbrengingen dan goed zijn ??

Van de clio alleen al zijn er 38 bakken :-(

Ik heb besloten om hem door veban te laten fixen, dan heb ik een jaar garantie en weet ik zeker dat het goed gebeurd, maar dan niet voor de hoofdprijs.

Cannonballman, tijn, Patrick21turbo en dennis16v nog bedankt voor het meedenken !
Anonymous

Zo net even wezen kijken en het gaat allemaal wee goedkomen !

Toen ik hem ernaartoe reed stond het huilen me nader dan het lachen aangezien de eerste en tweede versnelling kapot waren :-( (in zijn vier door de stad, leuk)

De koppeling was compleet kapot er zat echt helemaal niets meer op en hij was aan het vergruizen/verpulveren. De krassen stonden erin.

Nieuwe bak / koppeling ziet er mooi uit ook ff nieuwe distributieriem in laten zetten. Vanavond kan ik hem weer ophalen als het goed is, ben benieuwd hoe dat rijd met al dat nieuwe spul erop.
Dirk (CRX)

Go Paul!!!! Schakelen als een juweeltje, koppelen als een nieuwe Clio en weer een grote glimlach, echter niet in de portomonee, maar ach, de clio is weer okay!
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Marcel B.

Toen ik mijn clio kocht (ook bij veban) zat er net een nieuwe bak + koppeling in, en dat schakelt inderdaad echt heerlijk :D
Don't walk the grass... smoke it
*Stephan_RSI*

Ff een vraag. Paul zijn versnellingsbak was helemaal aan gort en moest uiteraard vervangen worden. Maar mijn versnellingsbak schakelt alleen K*T in zijn 2e versnelling dus mijn synchromesh ringen zijn versleten. Maar wat is het beste?? 1. Om mijn versnellingsbak helemaal te reviseren of een andere bak van een megane erin te gooien. 2. Of om alleen die synchromesh ringen te vernieuwen???
Scheelt het veel qua kosten tussen deze 2 oplossingen?
Steven
Car: M536

Syncromeshring is geloof ik maar 20 euro of nog minder.

Anders neem je even contact op met Reinier aka Cannonballman, die reviseert bakken en die kan je ook goed advies geven :)
Anonymous

@ Dirk ik denk dat ik eerst ff lekker in ga rondcorssen ja: die 500 kilometer inrijden haal ik vanavond wel :-D

@ stephan RSI ik denk dat je synchromesh ringen vervangen goedkoper is maar de vraga is hoe je dat gaat doen. Blok eruit bak eronder vandaan, de boel vervangen. en dan de hele zaka er weer in lepelen. Als je het zelf niet kan word dat gezellig duur bij de garage.
Anonymous

reinier is een goede optie ja. (als je je auto kan missen)
*Stephan_RSI*

Ja ik kan niet zelf de motor eruit lepelen en de bak eronder vandaan halen, dus word wel vrij prijzig.
Maar ik neem wel ff contact op met Cannonball. Bedankt.

Groeten Stephan
Tom
Moderator
Car: MB

hoe rijd ie nu ploagah? Ben wel benieuwd
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Anonymous

Zo zaterdag de clio weer opgehaald en wat een genot zeg.

Het rijd weer heerlijk schakelt strak en als een mes door de boter. Het blok schud ook veel minder en omdat de koppeling niet meer slipt trekt ie ook direct op als je je pedaal een beetje loslaat.

heb van het weekend 300 km gereden en mag pas na 500 knallen van Veban dus ik heb hem nog niet echt uitgeprobeerd.

Maar ik ben dus weer helemaal gelukkig :) :)
Xedrah

Beter! Straks weer lekker blazen! :)
VincentVega

Ploegah ik ben blij voor je, dat ie weer zo lekker rijd.

Ik ben ook weer blij met mij auto, Veban-Rijswijk is dan wel iets duurder, maar de kwaliteit die je er voor terug krijgt steekt met kop en schouders uit boven de rest! :p

Alleen jammer dat het altijd weer geld moet kosten.....

Greetz VV
Anonymous

Tsja hij is duurder dan een beun.

Maar in vergelijking met de renault zelf is tie veel goedkoper.

En hij is zeker de beste voor de clio 16v dus op de wat langere termijn ook goedkoper dan een beun.
Plaats reactie