Sorry niet goed op gelet.
Maar dan nog er wordt gezegd dat deze combinatie niet onder een clio zou moeten passen. ik rij er nu al een ruim een maand mee en heb nog niet kunnen merken dat ik ook maar ergens last van heb.
Gr. Frits
[R5gtt]Verschil aangegeven snelheid en rijdende snelheid!
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Project: GTT Blue Sport
waar staat die ET-maat eigenlijk?
He! nu is die weer rood.
-
ET-waarde staat op de velg.

Een Clio Williams heeft ook 7J velgen met 205/50 banden? Of 195/50? Dus dan zullen wel meer clioŽs dat kunnen huisvesten lijkt meFrits schreef:Sorry niet goed op gelet.
Maar dan nog er wordt gezegd dat deze combinatie niet onder een clio zou moeten passen. ik rij er nu al een ruim een maand mee en heb nog niet kunnen merken dat ik ook maar ergens last van heb.
Gr. Frits

-
- Contacteer:
Ja ik heb op mijn Clio 16v 215/40/16 gehuisvest op een 16" 7J ET35 wiel, Dit loopt soms aan bij max insturen. Dit is helemaal niet erg want wanneer stuur je nou met hoge snelheid maximaal in. Nooit dus.
AT YOUR SERVICE
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Dat het onder een 16v of williams wel past is niet moeilijk. Ze hebben bredere schermen. Die heb ik dus niet!! De maximale ET voor een gewone clio (niet 16v) is 36 maar met mijn 30 nog steeds geen problemen.
Gr. Frits
Gr. Frits
Project: GTT Blue Sport
Net ff snelheid getest.
1000m - 120 km/u - 26,5 sec
dus me snelheid zal dan ong rond de 135 km/u hebben gelegen.
Ik rij nu op 195-50-15 banden. Zal dit verschil, met 195-45-15 banden opgelost zijn? Of red ik dat niet?
1000m - 120 km/u - 26,5 sec
dus me snelheid zal dan ong rond de 135 km/u hebben gelegen.
Ik rij nu op 195-50-15 banden. Zal dit verschil, met 195-45-15 banden opgelost zijn? Of red ik dat niet?
He! nu is die weer rood.
195/50-15 0.0%
195/45-15 -3.4%
Gaat me dus 3,4 % schelen. Ik heb nu 12,5 % teveel
dus dan hou ik 9,1 over. als ik dat goed reken. Dus dat wordt dan alsnog teller afstellen?
195/45-15 -3.4%
Gaat me dus 3,4 % schelen. Ik heb nu 12,5 % teveel
dus dan hou ik 9,1 over. als ik dat goed reken. Dus dat wordt dan alsnog teller afstellen?
He! nu is die weer rood.
-
10% afwijking bij 120 is volgens mij bij veel auto's min of meer normaal. Wil je het beter hebben dan zul je je meter moeten verstellen.
Is geen enkel probleem hoor...als je potmeter heel blijft tenminste (dat was dus bij mij niet zo)
Is geen enkel probleem hoor...als je potmeter heel blijft tenminste (dat was dus bij mij niet zo)
Maar moet je je hele dashbord uitelkaar halen om daar bij te kunnen?
He! nu is die weer rood.
-
- Contacteer:
Mmm daarom rij ik elke dag zo super hard.....Roy (Signaalkabel) schreef:Klopt inderdaad. Een kadett geeft veel te veel aan.Arjen schreef:Een beetje off-topic, maar de Kadett staat erom bekend dat de teller gigantisch afwijkt. 100 op de teller is maar iets van 85.
Slopel power....
(dagelijks rij ik nu een Slopel Kadet 1.3 i....
Drive it like you stole it
Nee. Je moet dat zonnescherm boven je tellerbak er af trekken (gewoon recht omhoog sjorren), en dan zie je een paar schoefjes zitten. Die losmaken en dan kan je de tellerbak iets naar voren kantelen. Misschien dat je er dan al bij kan. Anders moet je alle stekkers achter er even uit trekken en de hele bak eruit tillen (wederom recht omhoog). Als hij erg vast zit kan je vanaf de onderkant duwen als je de panelen onder het stuur weghaalt._Martijn_ schreef:Maar moet je je hele dashbord uitelkaar halen om daar bij te kunnen?
RickGT TURBO schreef:Mmm daarom rij ik elke dag zo super hard.....Roy (Signaalkabel) schreef:Klopt inderdaad. Een kadett geeft veel te veel aan.Arjen schreef:Een beetje off-topic, maar de Kadett staat erom bekend dat de teller gigantisch afwijkt. 100 op de teller is maar iets van 85.
Slopel power....
(dagelijks rij ik nu een Slopel Kadet 1.3 i....
Mijn GSi heeft een afwijking van ongeveer 6%. 100 op de teller is in werkelijkheid 93,6 km/u.
Overigens wijkt de Cordoba dan precies hetzelfde af. 50 in de Kadett is precies even hard als 50 in de Cordoba. (even gecheckt met de vriendin via de mobiele telefoon)
-
Jawel, de hele unit moet eruit, alle stekkers los, en dan moet je de snelheidsmeter eruit schroeven (4 schroevne aan de achterkant van de unit) om bij het potmetertje te kunnen, dat zit nl. aa nde achterkant van de snelheidsmeter en daar kun je alleen bij als je die helemaal loshaalt.Matijs schreef:Nee. Je moet dat zonnescherm boven je tellerbak er af trekken (gewoon recht omhoog sjorren), en dan zie je een paar schoefjes zitten. Die losmaken en dan kan je de tellerbak iets naar voren kantelen. Misschien dat je er dan al bij kan. Anders moet je alle stekkers achter er even uit trekken en de hele bak eruit tillen (wederom recht omhoog). Als hij erg vast zit kan je vanaf de onderkant duwen als je de panelen onder het stuur weghaalt._Martijn_ schreef:Maar moet je je hele dashbord uitelkaar halen om daar bij te kunnen?