additieven zin en onzin

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
[rsi]peerke

iemand ervaringen met additieven??

Zelf het ik ooit eens veel baat gehad bij een van de Wynns producten (tegen het tikken van de klepstoters) Dit had echt effect.

Is dit nou een uitzonderingsgeval, of zijn additieven vaker zinvol???
jeroen.k

Enige dat ik gebruik is injectorcleaner, helpt volgens mij wel redelijk...

Heb bij mn 5-je ooit eens shit gebruikt om keerringen te dichten (lekte nogal) hielp bijna niets.

Verder geen ervaring (vertrouw die additieven ook nooit zo beetje tell-sell idee)
jpp_GTX

Ik heb nu het blokje van Hugo horen lopen maar dat klinkt stukken beter (stiller) ik denk dat ik bij mij ook de klepstoters hoor. (1.7 GTX type F2N)

Iemand een suggestie wat ik het beste kan nemen? Die Winns waar Peerke het over heeft is dat wat??

O ja en de kleppen zijn net gesteld bij de dealer (2000 km terug)

JPP.
Steven
Car: M536

Je hebt ook speciale olie additieven om alle rommel los te maken in je oliecircuit. Dus alle 'sludge' en andere rommel wordt opgelost in de olie en deze moet je na een kwartiertje rijden ofzo eruit laten lopen en het hele zaakje verversen inclusief filter

Nu klinkt het best intressant, maar...
-Helpt het uberhaupt wel
-Hoe zit het met het kleine deel olie, wordt dit allemaal opgevangen door het filter?

Toch wel benieuwd naar :)
Anonymous

heb zelf een keer 10k boost gebruikt bij een 5GTL, dat werkte goed. het maakt de binnenkant van je blok schoon ofzo.
Hans R.

Er zijn al vaker discussies geweest over toevoegingen.

Mijn mening over een middel dat de troep in het blok losmaakt:
Alle rommel die loskomt gaat in de oliekanalen naar hopelijk het filter of naar onderin het carter.
Maar als het in een dun kanaal komt en het blijft vastzitten dan heb je een groter probleem.

Als je de motor goed behandelt hoef je er niks aan toevoegingen in te gooien.
Ook de veelvuldig geteste olie wordt er niet beter van.

En als je het blok echt schoon wilt hebben, kun je het het beste uit elkaar halen.
canonballman

Ik heb ooit een Suzuki Alto gehad en die kraakte altijd bij het terugschakelen naar zn 2. Ik heb er toen een baktoevoeging ingedaan, ook van Wynns, en na een 100 kilometer ofzo was het kraken helemaal over.

Dus m.i. werken die toevoegingen SOMS maar zeker niet altijd.
RO 16v

Volgen mij zijn toevoegingen een lap middel en niet iets blijvend.

Ik zal morgen eens aan een vriend vragen of de toevoegingen goed of slecht zijn, deze jongen doet er onderzoek naar in een labaratorium.
mark 5t
Contacteer:

ik heb wel goede ervaring met het oliesysteem reiniger goedje.
ik heb het volgens deze metode gedaan:

1 oude olie uit blok laten lopen
2 oliefilter vervangen voor nieuwe
3 nieuwe goedkope (aldi) olie er in tezamen met systeem reiniger ( merk weet ik niet meer)
4 een half uurtje rustig rijden.
5 alles weer verwijderen olie en filter dus (je weet niet wat je ziet z`on bagger komt er nog uit dus)
6 nieuwe goede olie met de juiste specificaties en
nieuw filter er weer op en rijden maar.
7 verder elke 5000 km vervangen van olie en filter wat mij betreft voorkomt een hoop ellende.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
RO 16v

Ik heb het eens gevraagd over de toevoegingen.

De producten van wynns (schrijf je dat zo?) zijn heel goed uit de testen gekommen en zijn zeker aan te bevelen.
Het product ER (energy release) is als best getest, dit product zorgt ervoor dat er minder wrijving en slijtage plaats vindt in de motor of versnellingsbak.
Over alle andere producten is hij niet te spreken b.v. Motorup.

Hij zei ook nog dat je nooit bij Shell moet tanken omdat ze bij Shell een extra toevoeging er bij gooien zodat de motor een schonere uitstoot heeft, maar de motor slijt wel 3 keer zo hard, dus nooit bij Shell tanken!!!!!!!!!
Deze jongen werk zelf bij Shell en tankt er ook nooit ondanks dat hij korting kan krijgen.

DUS IEDEREEN GEWAARSCHUWD!!!!!!!
jeroen.k

Ik tank sowieso al niet bij de Shell, uit principe! >-)

Alleen als er echt geen andere pomp in de buurt/open is en mn tank bijna leeg is! :p
clio_rally
Contacteer:

Steven (Fiets) schreef:Je hebt ook speciale olie additieven om alle rommel los te maken in je oliecircuit. Dus alle 'sludge' en andere rommel wordt opgelost in de olie en deze moet je na een kwartiertje rijden ofzo eruit laten lopen en het hele zaakje verversen inclusief filter

Nu klinkt het best intressant, maar...
-Helpt het uberhaupt wel
-Hoe zit het met het kleine deel olie, wordt dit allemaal opgevangen door het filter?

Toch wel benieuwd naar :)
Je wil eigenlijk ook niet je hele oliesysteem schoonmaken. Dit omdat er een hoop zooi op je keerringen zit. De keeringen zijn hierdoor goed afgedicht, van zichzelf zijn ze door ouderdom en slijtage vaak niet goed dichtend meer. Spoel je alle rotzooi weg, gaat je blok vaak extra zweten...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
mark 5t
Contacteer:

zoals ik het gedaan heb (scroll naar boven) is echt
perfect je weet niet wat je ziet zulke smerige olie
er dan uit komt en ik heb daarna nog nooit geen olie
lekkage gehad.
mark b
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Steven

RO 16v schreef:Ik heb het eens gevraagd over de toevoegingen.

De producten van wynns (schrijf je dat zo?) zijn heel goed uit de testen gekommen en zijn zeker aan te bevelen.
Het product ER (energy release) is als best getest, dit product zorgt ervoor dat er minder wrijving en slijtage plaats vindt in de motor of versnellingsbak.
Over alle andere producten is hij niet te spreken b.v. Motorup.
Hmm waar haal je dat ER? Dat kan ik wel gebruiken namenlijk.
RO 16v

Bij Achterberg vandaan en er is nog een aderes, maar het spul is niet goedkoop dacht iets van 1 liter iets van 60 euro kost.
Dit spul moet je erbij gooien als je de olie vervangt dacht iets van 0,124 erbij gooien.
ER energy release is aan te bevelen op elke snele motor met hoge belastingen.
Steven

Hmm das me iets te prijzig, ik zoek iig iets om de herrie in de bak ietwat te dimmen.
RO 16v

Misschien helpt dikkere olie of zo'n goedje van whynns.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

bak stil krijgen ???
ontbijt koek
help zeer goed
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Plaats reactie