[Chamade16v] Jeroen's Project...einde verhaal!!!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

zitten er geen zekering op de ecuprint?als die er op zitten dan kunnen die ook door zijn.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Bart V

zitten er niet op.
chris-mc
Contacteer:

Twas maar een gedachte,vraag was niet echt nuttig maar ik dacht,wie weet kan dat ook het geval zijn.
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
jeroen.k

Probleem is ook dat ik de klusruimte op school niet meer mag/kan gebruiken en de auto op mijn school nogal onveilig staat! :( Ik bel ze straks nog ff op bij Renault om wat meer info te geven over waar te zoeken.

Kijk ik heb voorlopig geen tijd om er aan te klussen, dus dan duurt het allemaal veels te lang.

Hij blijft voorlopig ff lekker bij Renault staan en ik hoor wel wat ze daar ontdekken. De monteur reed zelf in een mooie Clio 16v en de andere was zelf bezig en 1700 blok in zn 5-je te leggen (klinkt bekend?) dus denk/hoop dat ze wel wat vinden. De andere monteur daar (iig iemand die er werkt) reed in een RS, dus ze zullen heus hun best wel doen voor een sportieve Renault rijder! :D

Ze hadden alleen nog nooit van de club gehoord! :(
Mrtn
Car: R5GTT

De beslissingen die je neemt had ik NOOIT genomen, echt niet. Kvind t zeer onverstandig en ondoordacht
Mrtn = Maarten
jeroen.k

Als het goed is weet je nu waarom, ik heb de mogelijkheid en de tijd niet. We zien wel wat ze bij Renault ontdekken...
Ad van Haperen
Contacteer:

Das allemaal flink klote voor je jeroen! Ik hoop dat het bij mij beter gaat. (moet trouwens wel de kabelboom overzetten zitten andere pluggen aan) dus dat is de planning voor vanavond, samen met het schoonmaken en evt. gedeeltelijk spuiten van het "nieuwe" blok. Gisteravond is het oude blok er uitgehaald.
Mrtn

Hooliead, is het niet mogelijk om uit een sloper de contrastekker van het blok te halen en dmv schema's de juiste draden aan te sluiten?

Maar het blok (ophanging) is wel hetzelfde hè, zoals ik dacht dat de rechtermotorsteun zou moeten lopen op dat blok bij een clio?
Mrtn = Maarten
Ad van Haperen
Contacteer:

Nee dat was ook helemaal andes moet 3 beugels van mijn oude motor overzetten (die aan de kop zaten) en daan komt die ene motor steun aan vast. Da was nog best schrikken in het begin. maar over mijndistibutirriem zit een stalen kap ipv een plastic en daar zit die motorsteun aan. maar als het goed is gaat dat allemaal wel passen (hoop ik). Maar kabelboom overzetten is beter denk ik ant bij die pluggen van de 19 zitten ook minder kabels als bij de clio dus we gooien de boom wel ff over das net zo makkelijk en weten we zeker dat het goed zit.
Mrtn

Veel suc6 en nix stukmaken hè :wink:
Mrtn = Maarten
chris-mc
Contacteer:

Ook namens mij suc6
ik hoop echt dat het snel goedkomt
Tom
Moderator
Car: MB

sterkte !! en positief blijven (weet ik, is moeilijk :D )
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Anonymous

jeroen.k schreef: mider belangrijke vraag is dus:

Slaat de koelvan van een TXE later aan?

BVD voor de antwoorden en sugesties!
Nee, standaard slaat hij aan bij 92 graden en hij slaat af bij 82 graden

Ik heb ooit bij de Brezan zo'n exemplaar gehaald en deze sloeg zeer laat aan. Meteen bij de Renault dealer een originele gehaald, werkte een stuk beter.
chris-mc
Contacteer:

Zijn er nog voorderingen met de motor?
i sure hope so...
Mrtn

nop, jeroen heeft 'm vorige week woensdag weggebracht naar Renault, waar ze morgen ermee gaan beginnen.
Mrtn = Maarten
chris-mc
Contacteer:

kolege
das lang,hadden ze er geen tijd voor,of zijn er onderdelen besteld?
jeroen.k

Thx Willem, komt dus wel ff voor de zekerheid een nieuw termo-contact in dan.

Verders,

Ze zouden er vandaag aan beginnen bij renault, mar ze hadden de werkorder bij de woensdag opgeborgen. Nu beginnen ze er morgen dus aan. Hoop dat ze het snel vinden...

Het duurt inderdaad vrij lang, maar dat is ook wel logisch aangezien mijn auto niet bij hun in onderhoud is. Bij de Renault dealer in Lelystad zou het minimaal 3 weken duren voordat ze mischien ooit eens tijd zouden hebben.

Morgen horen jullie dus meer, of hij dan rijdt of niet en als hij rijdt hoe hij rijdt en als hij niet rijdt waarom hij niet rijdt, snappie? :P

We blijven goede hoop houden en ik ben al aan het nadenken over de volgende (kleinere) aanpassingen! :D

Maar eerst het blokkie maar eens lopend hebben.
jeroen.k

De collega waar ik nu mee carpool heeft ff gebeld naar de Renault-garage...ze zijn met de auto bezig en bellen als ze hem vandaag niet afkrijgen! :D

Helpt op zich wel redelijk, want ze proberem die collega van me een nieuwe auto te verkopen, dus doen ze misschien wat beter hun best om hem vandaag af te krijgen! :D

Ben nu de hele dag aan het duimen! :lol:
Bart V

ben benieuwd wat ze vinden.
jeroen.k

Ik ook...

Hoop niet teveel en lekker snel! :)
jeroen.k

Net ff Renault gebeld, ze zijn er druk mee bezig...hebben de brandstofpomp al wel weer aan de praat gekregen, maar net als voorheen maar heel ff. Zijn nu dus bezig dit op te lossen. Ik hoop vandaag af! :D

Scheelt me weer een strippenkaart! :p
chris-mc
Contacteer:

spannende momenten dit,ik hoop echt dat ze hem aan de praat krijgen,hij heeft gelopen,dus ik denk en hoop dat het wel goed komt.
Matijs
Contacteer:

Wat een thriller! Ik hoop hier straks een blij berichtje te kunnen lezen :)
jeroen.k

Komt ook wel goed, is alleen ff zoeken...

Hoop alleen dat het vandaag jog lukt, haha...begin nu weer onrustig te worden...anders kom ik te laat op een vergadering vanavond! :lol:
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

jeroen.k schreef:Komt ook wel goed, is alleen ff zoeken...

Hoop alleen dat het vandaag jog lukt, haha...begin nu weer onrustig te worden...anders kom ik te laat op een vergadering vanavond! :lol:
optijd gaan lopen/fietsen/kruipen....... :D
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
jeroen.k

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:
jeroen.k schreef:Komt ook wel goed, is alleen ff zoeken...

optijd gaan lopen/fietsen/kruipen....... :D
Werk tot kwart over vijf en moet dan met de auto van Lelystad naar Biddinghuizen (Carpoolen) en vervolgens met de bus naar Harderwijk, dan nog een endje lopen naar de veradering waar ik om 6 uur eigenlijk moet zijn...en heb een infectie onder mn voet, dus lopen gaat niet zo vlot! :p

Ze moeten maar gewoon opschieten heb ik besloten... :D
jeroen.k

Fuck Fuck Fuck!!!!

Ben net gebeld door Renault, ze kunnen hem niet aan de testkast hangen ivm niet origineel, maar één ding is zeker, de rekenéénheid is overleden! :(

Deze zet de relais niet aan de massa, waardoor hij het dus niet (meer) doet.

Ik moet nu dus een andere computer zien te scoren...iemand nog eentje liggen ofzo? :)

Computer van een Renault 19 TXE uit 1989!

Als ik het geval nieuw bij Renault moet bestellen kost me dit tussen de 1000 en 1500 euro! :( Dat dus never nooit niet! :(

Mooi klote dit, raar dat zo'n rekenéénheid niet gezekerd is trouwens! :(

Hoop er snel één te vinden.
Anonymous

bel anders ff de onderdelenlijn
jeroen.k

Doe ik ook, maar vraag liever teveel! :D
chris-mc
Contacteer:

das echt beroerd zeg.zal ik hier op de slopen kijken of ik wat kan vinden?
Tom
Moderator
Car: MB

wat bedoelde je nou met "ivm met niet origineel" ? Dat wisten ze toch al voordat jij hem bij reno bracht
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Mrtn

v/d Feer heeft ook deze motoren nog in auto's zitten, kijk daar anders even morgen in de lunchpauze ofzo, deze ken je zo loshalen.
Plastickap eraf halen, of weg breken wat de comp zit nog op de 1 of andere manier erin geklikt/geschroefd (what ever), stekker los en meestelen >-)

Dus door sluiting is de comp. overleden of wisten ze niet door welke oorzaak.........
Mrtn = Maarten
Mrtn

Trouwens.................. (klas net een beetje snel)
laat anders die comp erin zitten, dan sluiten we je benzinepomp geschakeld +, dus contact aan=pomp aan, contact uit=pomp uit.

Scheelt weer en werkt ook, alleen je moet de auto dan niet onnodig op contact laten staan, want dan loopt die pomp voor nix, ideetje???

en dat van uitlezen had ik al gemeld, dan kan niet omdat deze auto geen uitleesstekker had en omdat de kabelboom toch niet identiek overeen kwamen, zoals we al zagen in het boek, alleen de noodzakelijke draden zaten op dezelfde plek, draadjes als koelvloeistof en oliepijlsensor blabla zaten anders.

Doet de rest van de comp. het wel nog???????
Mrtn = Maarten
Menno

Mrtn schreef:Trouwens.................. (klas net een beetje snel)
laat anders die comp erin zitten, dan sluiten we je benzinepomp geschakeld +, dus contact aan=pomp aan, contact uit=pomp uit.

Scheelt weer en werkt ook, alleen je moet de auto dan niet onnodig op contact laten staan, want dan loopt die pomp voor nix, ideetje???
en in dat geval svp ook niet crashen met je auto, want dan is het inferno niet te overzien. Die pomp is niet voor nix via je computer geschakeld.

Dikke kans overigens dat die computer nog wel te repareren is.
rev it like a rental
Patrick L.

Met een beetje geluk heb je voor zo`n 70 euro eentje v/d sloop, bel Holtrop in Oude Haske eens.Het gaat om het homologatie nr., niet om het type auto.
Plaats reactie