[ClioS]Verwarming stuk.

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Geert Claes

Mijn verwarming van mijn clio werkt niet meer. (clio "s" van 92)
Soms valt die ineens uit en als ik dan op het dashboard klop kan het zijn dat ze terug aanspring, wie weet wat dit kan zijn :D
Riël
Über-Spammer

Los contact. :D Zoeken he ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Wat valt er precies uit?? je kachel (warme lucht) of je ventilator (wind) of de richting op de voor ruit/ in je gezicht/ bij je voeten?

Als ik je goed begijp is het de kachel. die zit met een stekker blok op je knoppen aan de achterkant.

Je kan dit redelijk makkelijk los halen. Je radio uitbouwen kom je 4 torx schroeven tegen. dan kan je de complete radio ombouw met klep er uit halen. dan zie je nog 2 schroeven (andere maat!) die er uit en dan voorzichtig je kachelknoppen los halen. aan de achter kant zit je stekker blok en 2 kabels voor de rest dit kan je met wat handigheid los klikken (2 klemmetjes).

Nu kan je zien of het aan je knoppen kast ligt of ergens anders misschien een los contact zit.

Mocht je er niet uitkomen horen we het wel.

Gr. Frits
Geert Claes

Ok voor alle duidelijkheid, het is de wind die wegvalt, de blazer dus. Ik ga alvast even met jullie reacties aan de slag. bedankt :D
Geert Claes

Frits bedankt voor uw uitleg, het was de stekker van de knop voor de stand te kiezen. Dankzij uw handleiding was het snel gedemonteerd en gemonteerd
ff stekker proper maken, goed vastmaken, en klaar.
:wink:
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Ik weet wat het is om hem uit elkaar te halen en er later achter te komen dat het iets anders was.

En door de hulp van de RTC kon ik toen ook mijn clio weer in orde krijgen.Nu heb ik dus iets terug gedaan.

Gr. Frits
Serge1916V

Dat heb ik dus ook gehad!!
Toen heb ik dus die hele unit los gehaald en er zit achterin een blokje met ik denk ~10 draden die erop worden aangesloten.
Bleek dat het blokje half uitgefikt was.

Ik ramde eerst altijd op die unit zodat ie het weer deed. Daarna moest ik op het dashboard rammen om hem aan te krijgen :p toen dat ook niet meer lukt en alle ramen sochtens beslagen waren toen heb ik maar dat ding losgehaald.

Veel suc7 !!

Grz
Serge
Geert Claes

Inderdaad, dat was het probleem, maar ik kan er niet tegen als dat 2 keer niet werkt, dus heb ik het direct netjes vastgezet, en nu is het weer perfect.
:D
dennis16v

als het je blower zelf is die geen lucht meer geeft dan wordt het wel ff op een andere plek zoeken he.
Plaats reactie