ik ben van plan om mijn krukas lagers binnenkort
te gaan vervangen.
als ik nu het carter onder mijn blok vandaan haal
en de drijfstangen los haal kan ik dan de zuigers
ook via de onderkant er uit trekken.
natuurlijk haal ik ook de complete krukas er uit.
het blok is al uit de carrosserie gehaald.
er zit echter net een nieuwe koppakking tussen vandaar dat ik deze het liefst wil laten zitten.
iemand hier ervaring mee of tips?
vr/gr mark barkhof
[R5GTT]Zuigers uit blok halen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
jep je kan de zuigers via de onderkant er zo uit halen. Tenminste dat lukt mij toen altijd wel. Maar het aller gemakkelijkst gaat het met de kop er af. Maar in principe lukt het ook met de kop er nog op.
There will be plenty of time to rest when your dead
catrinus, je liegt!catrinus schreef:jep je kan de zuigers via de onderkant er zo uit halen. Tenminste dat lukt mij toen altijd wel. Maar het aller gemakkelijkst gaat het met de kop er af. Maar in principe lukt het ook met de kop er nog op.
rev it like a rental
ow vertel. ik weet dat als je je zuigers eruit wilt halen het makkelijkst gaat via de bovenkant. Maar in principe moet het toch ook willen via de onderkant? Ik vertel hier maar niet hoe ik de zuigers eruit heb gehaadl. Dat was namelijk niet op de manier zoals het mij op school was geleerd 

There will be plenty of time to rest when your dead
als je een motor hebt waarbij de hoofdlagers smaller zijn dan de afstand tussen 2 cilinders (die afstand kan je bv zien bij je koppakking), dan zou 't passen. Oftwel, de hoofdlagers zitten in de weg.
rev it like a rental
heb ook pas een blokje uit elkaar gehaalden via de onderkant,tja lukt mij toch nie.of doe je er glijmiddel aancatrinus schreef:hmmm wazig. ik heb mijn zuigers via de onderkant eruit gehaald. Op 1 na maar die was gesmolten.





maar wat ik nie snap is,dat je dat nie deed toen je de koppakking verving,want das nu 2x werk.
snap ik ff nie,maar ja ik ben een BELG hé
snap ik ff nie,maar ja ik ben een BELG hé
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Ik weet ook haast zeker dat je de zuigers bij een 1397 C1J NIET aan de onderkant eruit kan halen.
Heb al enkele blokken gesloopt, en Menno heeft gelijk. LagerKAPPEN van hoofdlagers kun je wel demonteren, maar andere kanten zijn in het blok gegoten en zitten in de weg.
Heb al enkele blokken gesloopt, en Menno heeft gelijk. LagerKAPPEN van hoofdlagers kun je wel demonteren, maar andere kanten zijn in het blok gegoten en zitten in de weg.
o.k. heren bedankt voor de foto dit zegt wel genoeg
ik ga dit dus niet proberen via de onderkant!!!!!
ik had deze gt gekocht met een defecte koppakking
vandaar dat ik deze eerst heb vervangen om te kijken
of de motor verder wel o.k. was heb ik er een poosje
mee gereden.
blok is goed maar ik doe dit dus puur uit voorzorg,
om eventuele latere problemen te voorkomen.
topic mag verder van mij verwijderd worden.
allemaal bedankt!!!!!!!
mark barkhof
ik ga dit dus niet proberen via de onderkant!!!!!
ik had deze gt gekocht met een defecte koppakking
vandaar dat ik deze eerst heb vervangen om te kijken
of de motor verder wel o.k. was heb ik er een poosje
mee gereden.
blok is goed maar ik doe dit dus puur uit voorzorg,
om eventuele latere problemen te voorkomen.
topic mag verder van mij verwijderd worden.
allemaal bedankt!!!!!!!
mark barkhof
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Dat is toch de bedoeling van deze site, toch?robert schreef:nee hoor, dit topic gewoon laten staan.
Want het forum wordt nu zolangzamerhand een leuke database/kennisbank. (search-funktie!!)
Dat plaatje komt namelijk ook uit een non-actief topic.
S
