[R5GTX] Achteras van Express past?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Ik ben vandaag met de R5 GTX van mijn zusje naar de keuring geweest. Blijkt de lagering van de achteras kapot te zijn. Dus waar de draagarm scharniert in de bevestiging aan de carrosserie.

Nu kan ik twee dingen doen: onderdeel vervangen: kost 162 euro en ik vermoed dat het een hopeloos karwei is, want alles zal wel vast zitten.

Dus leek het mij het handigst om op de sloop een andere achteras te halen en die over te bouwen. Nu hebben ze hier op de sloop alleen maar Expressjes staan (60 euro). Weet iemand of zo'n achteras gaat passen? Voor zover ik weet is de spoorbreedte groter (hoeveel?) en is de as van het soort dat ook onder een GTT zit (4 torsiestaven), maar dan met trommelremmen? Of kan ik beter op zoek naar een R5-as?

Graag jullie advies, ik moet namelijk snel bezig, binnen 14 dagen is de herkeuring gratis.

Alvast bedankt,

Martijn
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
canonballman

Ik zou het risico niet lopen om enkele zaken te moeten aanpassen. Ga gewoon op zoek naar dezelfde. Ga een kwartier aan de telefoon zitten en bel wat sloperijen of ze 5jes hebben staan.

En idd niet dat nieuwe onderdeel bestellen, is een hels karwei en nog eens duurder ook.

succes
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Bedankt voor je reactie. Ik heb ondertussen al een andere as gevonden. Wel duurder, maar bij sloperijen moet je altijd een beetje onderhandelen he :D

Dat wordt dus weer een zaterdag klussen en geen Speed&Design :-(
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
canonballman

Als ze 75 euro vragen, dan zeg je: Voor 50 euro schroef ik m er zelf onder uit!

Als ie er al onderuit ligt, dan neem je m mee, want voor die miezerige 25 euro ga je toch niet op je rug liggen sleutelen! :)
Plaats reactie