Ik heb 2 nieuwe banden (of 2de hands) banden nodig nou kan ik dunlop banden kopen met 6 milimeter profiel voor 55 euro, geen geld dacht ik, maar ze gaan tot 190 km per uur, nu rijdt ik dat bijna nooit en als ik hard rij is het meestal 180, soms 200+ nou is mijn vraag als ik 200+ rij en ik doe dat heel ff is dat meteen gevaarlijk voor de banden???
(195/50R15)
[clio16v] Dunlop banden tot 190 km per uur.....kan dat?
-
- Moderator
- Car: MB
je hebt dus een band op het oog met snelheidscode T (tot 190). Persoonlijk zou ik niet doen omdat zoals je zelf ook al zegt je wel eens harder rijd. neem dus een band met code H (tot 210) en je bent zeker van de veiligheid. Banden zijn je enige contact met de weg en daar moet je niet al te zuinig mee omspringen.
Heb zelf net nieuwe banden en die waren er zelfs niet in H, maar alleen in V (tot 240). Dat is dus aan de hoge kant maar zou absoluut mijn voorkeur hebben
Heb zelf net nieuwe banden en die waren er zelfs niet in H, maar alleen in V (tot 240). Dat is dus aan de hoge kant maar zou absoluut mijn voorkeur hebben
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Moderator
kijk eens op autobandenmarkt.nl Staan bijv. 195/50/15 vrdestein bandjes voor 67 euro per stuk.
Laatst gewijzigd door Tom op ma 25 nov 2002 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Nog even een opmerking tussendoor: Is het niet zo dat je banden altijd een snelheids-aanduiding moeten hebben die minimaal gelijk is aan de opgegeven topsnelheid van de auto? Letten ze hier niet op bij de APK?
Ik hoop voor je dat je ze nog niet hebt gekocht,all-seasons komen slechter uit de test als zomerbanden.mike16v schreef:nee ik moet juist all seasons banden hebben want ik ga naar switserland in februari vandaar.... dan lijkt het me beter niet met zomerbanden tegaan...
Als je naar Zwitserland gaat adviseer ik je winterbanden te kopen. Als je bij een aanrijding betrokken bent en je rijdt op zomerbanden ben jij aansprakelijk,ook al heb je geen schuld!!! Dit geldt ook voor Duitsland.
Greetz Marcel
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Het is wel verstandig om de juiste banden te hebben maar bij de apk letten ze hier niet op alleen op het profiel.Matijs schreef:Nog even een opmerking tussendoor: Is het niet zo dat je banden altijd een snelheids-aanduiding moeten hebben die minimaal gelijk is aan de opgegeven topsnelheid van de auto? Letten ze hier niet op bij de APK?
Als een band getest is op b.v. 240 km/h betekent dit dat ze 24 uur achter elkaar de band hebben getest op 240 km/h.
NEE IK HEB ZE BIJ DE KWIKFIT, 2DE VOOR DE HELFT VAN HET GELD, KOM NU TOTAAL OP 147 EURO MET MONTEREN UITLIJNEN EN BALANCEREN, DUS DAT IS VOOR MIJ LEKKER MAKKELIJK ZIT ZOWAT NAAST DE DUUR VANDAAR DEZE KEUZE....Tom schreef:ga je ze nu bestellen via autobandenmarkt?
-
- Moderator
Ik zag idd toen straks een spandoek hangen bij de kwik fit hier in de buurt. Geld volgens mij alleen voor Pirelli en Michelen. Vind het overigens nog steeds aan de hoge kant (De prijs)
nou valt wel mee denk ik, als ik die banden op het net zou bestellen kost het 100 euro, laten monteren en balanceren kost dan nog is 17 euro per band... voor die moeite ga ik dan net zo goed ff naar de kwikfit en klaar ben ik.. vandaarTom schreef:Ik zag idd toen straks een spandoek hangen bij de kwik fit hier in de buurt. Geld volgens mij alleen voor Pirelli en Michelen. Vind het overigens nog steeds aan de hoge kant (De prijs)