[clio 16v] radiateur ven...

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Nielske

ik heb al gesearched maar het antwoord niet echt kunnen vinden...

het volgende is er aan de hand;
de ventilator van mijn radiateur draait niet meer rond, denk ik! niet ná het rijden, zelfs niet als ik 'm check na een stukkie blazen... kortom niks dus!

Echter het maffe is dat mijn motor niet extra warm wordt, alle meters geven nl. keurige waarden aan...
Bij stationair gas geven(terwijl ik 'm check) wordt ie wel warmer... streepje 3! maar zodra ik ga rijden(niet eens hard), zakt ie snel weer terug naar streepie 2.

mijn vraag dus,
zou hij het tijdens het rijden wel doen(kan ik moeilijk controleren) of heb de buitentemp ermee te maken dat het blok genoeg koeling krijgt?!
en kan het kwaad om er ff mee door te rijden(payday still has 2 come :wink: )

in oudere topics hebben jullie het idd. al vaker besproken, hoe te onderzoeken... 12 volt er op zetten, thermocontact checken etc.
maar ik blijf het vreemd vinden dat mijn blok niet warmer wordt. maf toch?!

enlighten me...
live your life 2 da fullest...
Cause u ain't get a second chance!!!
Robke
Car: Lexus IS250

Omdat het buiten aanzienlijk kouder is, koelt je wagen beter, hij komt ook minder snel op temperatuur.
Als je hard hebt lopen blazen en je laat hem een minuut doorlopen dan stijgt de temperatuur van je koelvloeistof flink en zou de fan bij het 3e streepje dus ook aan moeten springen.
Ruud

Bij mijn gtt werkt de fan handmatig. Als ik met dit weer rond rij dan staat tie altijd uit. De moter wordt dan niet extra warm zelfs niet bij hard doorblazen. Maar als ik stationeer sta te draaien met een warme moter , wordt tie na een tijdje wel te warm. Dan ff handmtig bij koelen en probleem opgelost.
Christian

dat klopt wel mijne draait ook niet ik denk omdat het buiten ook koud is he als het buiten ook warmer word dan zal die wel gaan draaien want nu koelt de wind de radiateur ook he
Tom
Moderator
Car: MB

laat hem warme moter een tijdje stationair draaien. Bij een GTT loopt de temp dan wel op en dat zal bij een 16v denk ik ook wel zijn als ik dit zo lees. Hij moet dan dus aanpsringen als hij op een bepaald punt komt (weet ik niet bij een 16v, bij een GTT tweede streepje).

Controleer anders ook eens de stekkertjes en geef de fan eens 12V, dan kun je kijken ofdat die iig nog werkt.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie