Wintervelgen/banden

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
maikel

Ik heb een probleempje, moet voor de winter nog velgen en banden hebben op mijn clio 16v. Heb mijn auto verlaagd. Dus ik dacht, doe ik 13 inch velgen eronder. Past dat niet met de remklauw. Iemand andere ideeen. Of heeft er iemand nog stalen velgen liggen?

Groeten Maikel
clio_rally
Contacteer:

Even omhoog halen. Ik ben voor de wagen van mijn ouders op zoek naar wat winterbanden. Het is een V70 AWD. Nu vragen ze bij de dealer (waar mijn ouders natuurlijk meteen heenrennen) 560 euro voor vier banden met stalen velgen. Vind ik zelf niet echt mooi onder zo'n wagen. Vroeg me af of iemand een leuk adres weet waar je goedkoop wat nette velgen met banden kan kopen? Liefst eentje waar ik online vast wat kan zien...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
martin rs

hier bij holtrop hebben ze veel licht metalen velgen te koop liggen. hele rekken vol.

martin
rasit..

moet dat nou winterbanden?? ga ik veel problemen krijgen met 205 40 17 dan ??
Steven
Car: M536

Ach hier in NL heb je gewoon het meeste aan goeie all weather of regenbanden.
Het begrip winterband is bedoeld als er veel sneeuw en ijs ligt, nou sorry maar dat hebben we hier in Nederland helaas weinig....
Voor de tenten als de kwikfit is het wel een leuke term om geld te kloppen en daar stinken veel mensen in.

Maar is het extreem noodzakelijk? Nou nee... het meeste zit nog steeds in de beheersing van je rechtervoet.
clio_rally
Contacteer:

rasit.. schreef:moet dat nou winterbanden?? ga ik veel problemen krijgen met 205 40 17 dan ??
Ligt eraan, ik leen hun wagen altijd voor het wintersporten, waar ik nogal fan van ben. Dan is het echt ideaal. Verder zijn de winterbanden tegenwoordig best goed, je hebt weinig last meer van extra geluid ofzo. Zeker als het dit jaar plotseling weer even lekker sneeuwt ben je er blij mee, maar ook bij veel regenval is het echt ideaal. Ik doe het tegenwoordig op alle wagens...

Gijs
Bezemer Rally Team

martin rs

als je naar wintersport gaat moet je het zeker wetn doen. ik ben drie maande skileraar geweest en 95% van alle ongevallen waren mensen zonder winterbanden. en als je er rijd merk je zeker weten verschil.

martin
rasit..

wintersport is natuurlijk wat anders, dan is het wel heel handig die winterbanden.. en nederland is nou niet echt een land waar het weken kan sneeuwen, zelfs 2 dagen achter elkaar is al heel wat :)
martin rs

maar het kan wel ijzelen en gladder zijn. ook meer water op de weg meestal.

martin
clio_rally
Contacteer:

rasit.. schreef:wintersport is natuurlijk wat anders, dan is het wel heel handig die winterbanden.. en nederland is nou niet echt een land waar het weken kan sneeuwen, zelfs 2 dagen achter elkaar is al heel wat :)
Da's wel waar, maar je merkt het verschil ook enorm met veel regen, en let's face it, het regent hier veel ik de winter... Ik rij normaal vaak op wat sportievere bandjes, veel grip op het asfalt, weinig in de regen. Dan is het in de winter handig om over te stappen op iets dat beter presteert in het nat...

Gijs
Bezemer Rally Team

Mrtn
Car: R5GTT

Augustus is de natste maand in het jaar hoor, rij je dan ook met winterbanden :lol:
Mrtn = Maarten
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Aangezien mijn topic over winterbanden gelocked is :p , post ik m'n afscheidsfoto maar hier.
Over een kleine 3 weken is het de openingsmeeting alweer, en gaan we weer over op m'n gewone velgen.
Maar dit plaatje wou ik jullie toch ff laten zien:
[img]http://www.16v.tmfweb.nl/Reno-Wintervelgen.JPG[/img].
Cleaned Style
Projecttopic
Plaats reactie