[5gtt11turbo]Verschil motor 11turbo - 5gtt
In hoeverre verschillen de motoren van een 11 turbo en een 5 gtturbo? Bijna nix d8 ik toch? Ik bedoel als ik een motor zoek kan ik ook die van een 11 turbo in 'n 5je leggen?
je hebt er toch eentje nog liggen?????????Riël schreef:In hoeverre verschillen de motoren van een 11 turbo en een 5 gtturbo? Bijna nix d8 ik toch? Ik bedoel als ik een motor zoek kan ik ook die van een 11 turbo in 'n 5je leggen?
maar denk nie veel verschil,alleen andere onsteking en carbu(denk ik)
2e is nooit weg, deze had weinig km staan dus is nog wel ff mee te rijden. Carb en onsteking kan omgezet, maar waarom is deze anders als het blok hetzelfde is? Ik kan me alleen herinneren dat het slangenwerk anders is. Ik moet gewoon weten of het past, alleen het onderblok. De 4 en de 5 van de bak zijn langer, een lekkere top-speed in de gtt is ook leuk met hoge druk, zit je tenminste niet steeds in die toeren. Dus als ik bevestiging heb dat 't gaat, haal ik zoeen motor.
Ik heb alleen gelezen laatst dat een 11 turbo maar 105 pk had (de eerste versie). Waarin zit hem het verschil?
Ik heb ooit begrepen dat het blok van een 11 Turbo gelijk is aan het blok van een GT fase 1. En dan hebben ze bij de GT nog wat dingetjes aangepast (compressie?) om er wat meer vermogen uit te halen.
Dit dacht ik dus ooit begrepen te hebben
Dit dacht ik dus ooit begrepen te hebben
Dus eigenlijk heb ik dan een langzamere auto?
als dat onderblok met een gtt cilinderkop daarin verbetering brengt? Is er iemand die dit zeker weet?

Ik heb altijd gedacht dat de 11 juist een kortere bak had. Topsnelheid ligt nl. ook lager bij een 11. De 11 heeft een andere ontsteking (RE037) en een andere sproeierbezetting van de carb. Ook zit er verschil tussen de carb van de 11 turbo ph1 en 2.
En gebruik van alleen een renault 11 onderblok? + gtt carb + gtt onsteking + gtt spruitstukken, cilinderkop etc? Volgens die man met die motor waren de 4 en de 5 wel langer, topsnelheid ligt dan aan het gebrek aan vermogen in combinatie met een zwaardere gang. De 11 phase 1 zou maar 105 pk hebben, ph 2 was wel weer sneller.
Ik ga natuurlijk geen langzamer blok in een gtt leggen, maar dit 11 onderblok heeft erg weinig km en zou een goede optie zijn dan.
Ik ga natuurlijk geen langzamer blok in een gtt leggen, maar dit 11 onderblok heeft erg weinig km en zou een goede optie zijn dan.
onderblok is hetzelfde ,tis alles wat erop gebouwd is dat verschilt (buitend e cilinderkop ook)Riël schreef:En gebruik van alleen een renault 11 onderblok? + gtt carb + gtt onsteking + gtt spruitstukken, cilinderkop etc? Volgens die man met die motor waren de 4 en de 5 wel langer, topsnelheid ligt dan aan het gebrek aan vermogen in combinatie met een zwaardere gang. De 11 phase 1 zou maar 105 pk hebben, ph 2 was wel weer sneller.
Belangrijkste verschil is de compressieverhouding. Ligt dit aan de kop? Is dit met een gtt kop weer zoals bij een gtt?
Is het enige verschil de cilinderkop?
Shiit hier zijn niet zoveel 11turbo experts. Ik wil toch eens gaan shoppen, dan maar op goed geluk 

De vraagbaak van een renault 11/9 heb ik thuis liggen wil wel een keer kijken en vergelijken. Het ligt volgens de vraagbaak aan (diep graven in geheugen) cab. en ontsteking. Als je nog een weekend kan wachten wil ik wel kijken wat de vraagbaak zegt. ik durf niet te zeggen dat daar de juiste info in staat. Soms brullen die ook maar wat.
Derby
Derby
-
- Contacteer:
we hebben het hier al even op gehad
ik denk dat de 11 meer potensieel heeft als een gtt
net als de 5 at tov de gtt
de 11 heeft een t3 dus grotere turbo
geen intercooler en hogere compressie verhouding
en kleinere sproeiers en daarmee hebben we 105 pk
kleine mods zoals:
gtt carb.
intercooler
onsteking van gtt
zit je mits goed afgesteld op de 125 pk schat ik
gaan we nu een dikkere koppaking plaatsen en de turbo druk verhogen naar de 1 of 1.2 bar denk ik dat we de 140 wel halen
ik denk dat de 11 meer potensieel heeft als een gtt
net als de 5 at tov de gtt
de 11 heeft een t3 dus grotere turbo
geen intercooler en hogere compressie verhouding
en kleinere sproeiers en daarmee hebben we 105 pk
kleine mods zoals:
gtt carb.
intercooler
onsteking van gtt
zit je mits goed afgesteld op de 125 pk schat ik
gaan we nu een dikkere koppaking plaatsen en de turbo druk verhogen naar de 1 of 1.2 bar denk ik dat we de 140 wel halen
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Thanx dat was de druppel nou ga ik ook kijken of ik die kan kopen
Groetjes!

11 heeft een andere nokkenas heb ik gisteren nog gelezen in een test uit de Autokampioen van 1985 of 86.
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/R11TvsR5GTT.jpg[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/R11TvsR5GTT.jpg[/img]
Naar mijn weten en de verkoper te geloven heeft de 11 een T3 (hij maakte de vergelijking met een alpine turbo) zonder intercooler. In alle bouwjaren zit de C1J motor.
Hoe lastig is het een nokkenas om te zetten? Of kan die klepoverlap gunstig zijn?
Hoe lastig is het een nokkenas om te zetten? Of kan die klepoverlap gunstig zijn?
Toch? OjeeRiël schreef:Thanx dat was de druppel nou ga ik ook kijken of ik die kan kopenGroetjes!
Maar waarom zou je de nokkenas om willen zetten,
En als je het toch doet dan waarmee? Met een van de GTT of met een zgn "snelle"?
De mindere klepoverlap van de 11T is naar mijn weten gunstig bij hogere turbodruk, dus als je wat van plan bent is het misschien niet eens een slecht idee om die nokkenas te laten zitten. [WAARSCHUWING, ik zeg niet dat dit ook zo is, check het nog even met iemand die meer verstand heeft van nokkenassen en kleptiming!]
Het is overigens ook nog wel een klusje om de nokkenas te verwisselen (het blok moet in ieder geval al niet in de auto zitten). Kop eraf, klepstoters en nokvolgers eruit (op volgorde houden!), en dan het onderblok: krukaspoelie eraf, distributiedeksel eraf, kettingspanner eraf, tandwielen en ketting eraf, twee boutjes losmaken en dan trek je de nokkenas er zo uit.
Het is overigens ook nog wel een klusje om de nokkenas te verwisselen (het blok moet in ieder geval al niet in de auto zitten). Kop eraf, klepstoters en nokvolgers eruit (op volgorde houden!), en dan het onderblok: krukaspoelie eraf, distributiedeksel eraf, kettingspanner eraf, tandwielen en ketting eraf, twee boutjes losmaken en dan trek je de nokkenas er zo uit.
-
- Contacteer:
de fase 1 heeft een blok gebaseerd op het gtt turbo blok niet op at blokSteven (Fiets) schreef:De 11 heeft gewoon een T2 met een intercooler hoor. Misschien dat ind e fase 1 het AT blok ligt en in de fase 2 een GTT blok ofzo?
en volgens clubsportief hebbie wel degelijk eent 3 en geen intercooler
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Contacteer:
Voor de belgen, of dicht bij belgië wonenden, en gëintresserden in een 11 turbo,
Bij autoafbraak FLOR, in wijnegem, of (wommelgem, haal die 2 altijd door mekaar) staat nog een 11 turbo met volledige motor stoelen enz.
Bij autoafbraak FLOR, in wijnegem, of (wommelgem, haal die 2 altijd door mekaar) staat nog een 11 turbo met volledige motor stoelen enz.
De 11 fase 1 heeft toch gewoon een intercooler. En volgens mij ook gewoon een T2 turbo. Ik lees inderdaad wel vaker dat het blok gebaseerd zou zijn op die van een 5AT, maar dat is echt onzin.
Kijk maar ff op dit linkje voor een kijkje onder de kap een van een 11T phase 1:
http://med.pam.szczecin.pl/~wizard/pics/c1j_t.jpg
He, zit daar rechtsonder op het plaatje een intercooler?
Kijk maar ff op dit linkje voor een kijkje onder de kap een van een 11T phase 1:
http://med.pam.szczecin.pl/~wizard/pics/c1j_t.jpg
He, zit daar rechtsonder op het plaatje een intercooler?

-
Voor zover ik weet is het inderdaad een T2, met intercooler.
Maar zoals op het plaatje van Arjen al te zien is:
Echt geen AT afstammeling, ATs hebben toch een crossflow cil.kop? Ook heeft een AT geen drukcarb.
Maar zoals op het plaatje van Arjen al te zien is:
Echt geen AT afstammeling, ATs hebben toch een crossflow cil.kop? Ook heeft een AT geen drukcarb.
prijs??????????????????????????????????,,kevinb schreef:Voor de belgen, of dicht bij belgië wonenden, en gëintresserden in een 11 turbo,
nogmaals een quote uit de Autokampioen test van 1985 of 86. Dit keer iets uitgebreider
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/R11TvsR5GTT_02.jpg[/img][/quote]
Lijkt mij dus toch echt een T2 en een intercooler.
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/R11TvsR5GTT_02.jpg[/img][/quote]
Lijkt mij dus toch echt een T2 en een intercooler.
Dat is al niet meer zo interessant ... 

-
- Contacteer:
gille (mountainbike) schreef:prijs??????????????????????????????????,,kevinb schreef:Voor de belgen, of dicht bij belgië wonenden, en gëintresserden in een 11 turbo,
Zou het ni weten, bel hem is op, De geert heeft die zen nr zeker en vast, straks is vragen..