Verzekering Express duurder dan GTT?!

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Stefijn

Ik heb sinds kort een Express naast mijn GTT, en de GTT was al verzekerd bij Interpolis, met 5 schadevrije jaren (60% korting)

Nu is de express ook in die verzekering (totaalpakket) opgenomen, maar daarbij krijg ik voor 2 autoŽs op dezelfde polis bij de 2e auto 0 schadevrije jaren, waardoor de verzekering voor dat ding duurder is dan voor de GTT?!?!

Is dat normaal? Anders verzeker ik die Express wel ergens anders, waar ik wel schadevrije jaren toegekend krijg :(

Morgen effe bellen, maar ik denk vraag effe hier, kijken wat ervaringen met andere verzekeraars zijn met het hebben van 2 autoŽs.
canonballman

Ik (wij) hebben toch dezelfde ervaring. Als er een nieuwe auto op de polis bijkomt, dan moet er voor die auto opnieuw schadevrije jaren worden opgebouwd. Is ook niet mijn idee :evil: maar zogaat het iig bij Centraal Beheer ook.
canonballman

Maar aan de andere kant:
Als je zo enkele autos op je naam hebt staan en je rijdt er met 1 schade, dan gaat alleen de premie voor die desbetreffende auto omhoog. Das dan wel weer een voordeel.
Stefijn

Maar ja, aan NOG weer een andere kant, dat is ook het geval als je allebei de autoŽs bij verschillende verzekeraars verzekert, en ik kan je verzekeren ;) dat je dan ook nog profiteert van hetzelfde aantal schadevrij jaren voor beide autoŽs, tenminste, toen ik nog een Talbot Samba Cabrio hebt had ik hier geen problemen mee, die was ook ergens anders verzekerd.

Morgen effe maar gelijk cancellen deze verzekering :(

btw, wat hier niet aan klopt:
Als er een nieuwe auto op de polis bijkomt, dan moet er voor die auto opnieuw schadevrije jaren worden opgebouwd
Op deze manier worden je schadevrije jaren afhankelijk gemaakt van je auto, terwijl dat natuurlijk los staat van welk voertuig dat je rijdt. Stel ik bouw 10 schadevrije jaren op, op deze auto (kenteken blablabla). Ik verkoop deze tweede auto, en ik koop weer een nieuwe 2e auto...gaan ze dan WEER opnieuw beginnen?
Ik ben toch gewoon degene die 5 jaar schadevrij rijdt, in die GTT of in die Express...sukkels, gewoon naaierij is dit.
jean-paul

hmm,das wel raar.
heb twee gt's en toen ik de tweede ging verzekeren
zijn mijn schadevrije jaren gewoon meegenomen...
canonballman

Ik heb in het begin een Altootje van me op mn moeders naam verzekerd. Daarna is op die POLIS een Fiesta gekomen. Met geen van die autos heb ik in 4 jaar schade gereden. Mijn moeder WEL met haar eigen auto, daar werd de verz. dus duurder voor.

Nu ik mijn autos op mijn eigen naam verzeker, heeft zij haar auto in de plaats van mijn Fiesta gezet, op die polis, en ging daardoor in 1 keer minder betalen.

Het is idd zo dat niet voor een specifieke auto schadevrije jaren worden opgebouwd, maar voor 1 polis.
canonballman

Maarja, verzekeringen.............

Ik heb ooit iemand horen zeggen:

Verzekeraars zijn legale oplichters!

en ik kan me daar wel in vinden..........

Als ze moeten uitkeren dan hebben ze ineens HEEL veel kleine lettertjes en voorwaarden.
Stefijn

canonballman schreef: Verzekeraars zijn legale oplichters!
Jep, en de premies moeten weer eens omhoog want ze maken dit jaar slechts 20% winst tov vorig jaar 30% winst :( ook elk jaar hetzelfde verhaal
jeroen.k

Dit is idd dikke naaierij, maar ja. Dat vindt ik net als met een WA-verzekering dat je premie gedeeltelijk afhankelijk is van de nieuwwaarde van de auto! :( Wat maakt het voor de schade aan derden nu uit of je door een auto van 20.000 gulden of een auto van 40.000 gulden aangereden wordt! :(

Allemaal kromme regeltjes, gewoon om geld te verdienen...hebben ze afgekeken van de politie met hun foto-aparaatjes denk ik! :-*
Anonymous

nee, stefijn, dat heb ik niet

allebei mijn auto's zijn sinds de 309gti16 verzekerd met maximale korting, 75% en maximale schadevrije jaren
Dirk (CRX)

Nou heel kort dan even, Je bent genaaid, punt uit. De meeste maatschappijen kunnen de no-claimkorting op de eerste auto overzetten op de tweede, zonder dat je, als je dan een schade rijdt met de tweede, weer meer moet gaan betalen voor de eerste. Dit is een éénmalige bonus die vervolgens weer volledig losstaat van je eerste auto. Mijn advies, per hoofdvervaldatum (precies 1 jaar later van de ingangsdatum van je GTT autoverzekering, of het meervoud daarvan uiteraard) overstappen naar een verzekeraar die dat wel doet, deze verzekering voor de Express NU meteen opzeggen en direct bij die andere verzekeraar onderbrengen als 2de auto, terwijl de eerste auto als intentieverklaring eraan komt per eerst komende mogelijkheid (hoofdpremievervaldatum).

Meer vragen, PM of email.[/quote]
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Dirk (CRX)

jeroen.k schreef:Dit is idd dikke naaierij, maar ja. Dat vindt ik net als met een WA-verzekering dat je premie gedeeltelijk afhankelijk is van de nieuwwaarde van de auto! :( Wat maakt het voor de schade aan derden nu uit of je door een auto van 20.000 gulden of een auto van 40.000 gulden aangereden wordt! :(

Allemaal kromme regeltjes, gewoon om geld te verdienen...hebben ze afgekeken van de politie met hun foto-aparaatjes denk ik! :-*
Sorry, WA verzekering is bij alle verzekeraars puur op basis van het gewicht van een auto, dus hoe zwaarder het gewicht, hoe hoger de premie, daaraan gerelateerd is je regiorisico, Amsterdam = duurder t.o.v. Friesland/Groningen/Zeeland etc.
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
jeroen.k

Hmmm, dan ben ik verkeerd geinformeerd! :p
Stefijn

Nou, ik heb iets te vroeg gejankt, volgens een telefoontje net is het niet juist ingevoerd en zou het gecorrigeerd worden.
Ik zal de nieuwe polis effe afwachten en kijken of het ook daadwerkelijk gedaan wordt.
Riël
Über-Spammer

Ik heb dit ook (een studentenpolis via rabobank van interpolis), de 2e auto kreeg ik niet mee met de schadevrije jaren...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie