Kan iemand me vertellen of de voorruit gekit zit?
Is er een handigheidje om de voorruit te verwijderen (intact) of moet ik echt een ruitenspecialist hiervoor laten komen?
[GTT] Voorruit verwijderen
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Drive it like you stole it
ik hoor net datte gekit zit en dattie met handen en voeten eruit gehaald dient te worden 

Laatst gewijzigd door -Ray- op di 19 nov 2002 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Immer wieder die verdammte Holländer
Voorruit zit gekit. Eruithalen door de rubbers eraf te snijden. Nieuwe erin zetten moet door een glasmaster gedaan worden.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
het voorraam van een gtt zit gekit hoor ik net
dan snij je dat er normaal uit met een "piano snaar"
let op dit is een klusje voor mensen die het vaker doen
dus nooit gedaan - niet doen of met iemand erbij die het je leerd
dan snij je dat er normaal uit met een "piano snaar"
let op dit is een klusje voor mensen die het vaker doen
dus nooit gedaan - niet doen of met iemand erbij die het je leerd
Laatst gewijzigd door Sven 5 A T (VLIEGTEUG) op di 19 nov 2002 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
bij een gtt?? weet je dat zeker????Matijs schreef:Voorruit zit gekit. Eruithalen door de rubbers eraf te snijden. Nieuwe erin zetten moet door een glasmaster gedaan worden.
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Jup.
Haynes: The windscreen is bonded in place with a special mastic, and special tools are required to cut free the old unit and fit a new unit [...]
Bij het oude model 5 zal de ruit wel zitten zoals jij beschrijft. Bij de supercinq zit alleen de achterruit nog zo.
Haynes: The windscreen is bonded in place with a special mastic, and special tools are required to cut free the old unit and fit a new unit [...]
Bij het oude model 5 zal de ruit wel zitten zoals jij beschrijft. Bij de supercinq zit alleen de achterruit nog zo.
Ik heb mijn voorruit zelf uit mijn GTT gehaald.
Moet je wel met twee mensen doen. Eerst trek je de rubbers aan de buiten- en binnenzijde los.
Het moeilijkste is vervolgens om een begin te maken met het lossnijden van de kit, want dan kun je de ruit snel beschadigen of zelfs laten scheuren. Doe dit heel voorzichtig dus.
Daarna duwt één persoon de ruit voorzichtig naar buiten, terwijl die andere de kit wegsnijdt (daar waar wordt geduwd) met een klein mesje of met een snaar dat als mesje functioneert.
Het erin zetten zou ik ook laten doen, dan weet je tenminste zeker dat ie waterdicht wordt gekit en als dat niet het geval is kun je terug gaan naar dat bedrijf.
Moet je wel met twee mensen doen. Eerst trek je de rubbers aan de buiten- en binnenzijde los.
Het moeilijkste is vervolgens om een begin te maken met het lossnijden van de kit, want dan kun je de ruit snel beschadigen of zelfs laten scheuren. Doe dit heel voorzichtig dus.
Daarna duwt één persoon de ruit voorzichtig naar buiten, terwijl die andere de kit wegsnijdt (daar waar wordt geduwd) met een klein mesje of met een snaar dat als mesje functioneert.
Het erin zetten zou ik ook laten doen, dan weet je tenminste zeker dat ie waterdicht wordt gekit en als dat niet het geval is kun je terug gaan naar dat bedrijf.
[img]http://www.smilies.nl/spiny.gif[/img] Turbo Inside [img]http://www.smilies.nl/spiny.gif[/img]
-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
- Locatie: leiden
RickGT TURBO schreef:Kan iemand me vertellen of de voorruit gekit zit?
Is er een handigheidje om de voorruit te verwijderen (intact) of moet ik echt een ruitenspecialist hiervoor laten komen?
ik heb het ook zelf gedaan. Redelijk simpel (wel voorzxichtig met bleid blijven werken

Pm me maar als je meer wilt weten.
ik heb het ook zelf gedaan, en jawel hij zit gekit.
resultaat bij mij : scheur breek en spetter.
Oftewel een nieuwe moeten kopen, er zat echter wel nog een GTT omheen, dus ik denk dat ik het mezelf makkelijk ga maken door de motor, en alle andere bruikbare delen over te zetten, en ik laat de voorruit voor wat hij is.
Zie trouwens ook mijn post in techniek/motor.
resultaat bij mij : scheur breek en spetter.

Oftewel een nieuwe moeten kopen, er zat echter wel nog een GTT omheen, dus ik denk dat ik het mezelf makkelijk ga maken door de motor, en alle andere bruikbare delen over te zetten, en ik laat de voorruit voor wat hij is.
Zie trouwens ook mijn post in techniek/motor.
Hehe ik weet nog wel dat ik met Jean-Paul de voorruit uit een sloper wou halen 'ff snel', nou dat was lachen hij ondersteboven in die 5 met z'n voeten tegen die ruit en ik een beetje rommelen met een mesje
*KRAAAAAATSSS* "ok laat maar zitten"
Hele scheur door de voorruit
*KRAAAAAATSSS* "ok laat maar zitten"
Hele scheur door de voorruit

-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek

Ik ken het, van mn broer zn sloopgolf:
Eeh wacht, die ruit halen we er ook effe snel uit, kan altijd van pas komen!
KRRRRRRRRRR!
Heb wel ooit in mn eentje een ruit uit een GTT gehaald, maar valt idd niet mee. Veel stanleymesjes op gebroken. Maar als je hoort wat een ruitje, imitatie, kost, dan zou ik het wel weten........
NIEUWE!
Ja, mijn broertje moet sinds de storm ook een nieuwe voorruit hebben, dus als iemand een goedkoop adresje weet om een ruit te kopen...
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
Een ruit uit een auto snijden is eenvoudig. Wij doen dat op de sloop als volgt. De rubbers rond de ruit haal je weg. Ook binnenin de auto haal je alle plastic delen weg(tegen de stijl en dergelijke). Dan snij je met een mes van binnen naar buiten tot je een draad er kan doorsteken. Je kan hiervoor speciale draad kopen, maar bij gebrek een speciale draad neem je een remkabel van een fiets of iets dergelijks, en je splitst deze kabel in 2 (zodat die dunner word) Dan gebruik je bv een griptang als handvat aan elke kant, en dan zaag je de ruit er uit, gewoon ervoor zorgen dat je zo weing mogelijk glas raakt, en gewoon met de richting waarin je snijd aan de handvaten trekken. Maar echt zagen dus eerst de ene trekken en dan de andere, en zeker de kabel gespannen houden.
Deze methode lukt zeer goed (bij mij toch) maar de kans bestaat dat er te weingig kit tussen de ruit en da carosserie zit, of een deeltje glas, en dan kan het nog zijn dat de ruit er niet heel uit komt.
Veel succes alvast.
Hoe ze er weer in moet weet ik niet. tis een sloop voor iets he.
Deze methode lukt zeer goed (bij mij toch) maar de kans bestaat dat er te weingig kit tussen de ruit en da carosserie zit, of een deeltje glas, en dan kan het nog zijn dat de ruit er niet heel uit komt.
Veel succes alvast.
Hoe ze er weer in moet weet ik niet. tis een sloop voor iets he.

-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Voor een supervijfje, met flinke korting, ik dacht iets van 70 of 80 euro.
Een maat van me heeft laatst een nieuwe gehaal op de sloop.
Op de sloop??????? een nieuwe???????
HUH?????
Zoals jullie vielleicht weten handelen ze op steeds meer slopen ook in nieuwe imitatie onderdelen.
groeten
Een maat van me heeft laatst een nieuwe gehaal op de sloop.
Op de sloop??????? een nieuwe???????
HUH?????
Zoals jullie vielleicht weten handelen ze op steeds meer slopen ook in nieuwe imitatie onderdelen.
groeten
Als je er een nieuw ruit in gaat (laten) zetten zorg er dan voor dat de carosserie waar de ruit weer in komt een goede anti-roest behandeling krijgt!!
Vaak beginnen GT-tjes rondom het voorruit te roesten omdat er ooit een ander ruit ingezet is. En let dan vooral op de onderzijde, zeg maar de rand waar je ruitewissers in zitten. (precies, die rand die altijd roest
)
Vaak beginnen GT-tjes rondom het voorruit te roesten omdat er ooit een ander ruit ingezet is. En let dan vooral op de onderzijde, zeg maar de rand waar je ruitewissers in zitten. (precies, die rand die altijd roest
-
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
- Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88
is bij mij ook het geval, zit een gat in het midden zeg maar.Rudo schreef:Als je er een nieuw ruit in gaat (laten) zetten zorg er dan voor dat de carosserie waar de ruit weer in komt een goede anti-roest behandeling krijgt!!
Vaak beginnen GT-tjes rondom het voorruit te roesten omdat er ooit een ander ruit ingezet is. En let dan vooral op de onderzijde, zeg maar de rand waar je ruitewissers in zitten. (precies, die rand die altijd roest)
Dit heb ik dichtgekit een beetje maar mijn voorruit moet binnenkort toch een keer vervangen worden dus...
some people are alive only because it's illegal to kill them