R5 staat lange tijd stil, wat nu

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
che

Heb al een hele lange tijd niets meer van me laten horen, en de grootste reden is dat ik momenteel in Stockholm zit.

Maar omdat ik dus 4 maanden hier zit, staat mijn geliefde Gt'tje in de garage bij 'den eltern'.
Na 1 maand ben ik terug gekomen, en heb toen ongeveer een half uur erin gereden... (A omdat ik daar ongelooflijk veel zin in had (zoals ik dat nu heb)en B voor de motor.
Dus toen ik weg ging had ik mijn ouders gevraagd de motor nog af en toe te starten, en er zelfs even in rond te rijden.
Maar nu blijkt dat ik, denk ik, de ventilator (manueel aan te zetten) heb laten aanstaan want toen mijn vader wilde starten deed niets het, zelfs de lichten niet..
Nu vraag ik me af wat het beste is, kom over 4 weken alweer terug, maar heb bijvoorbeeld de accu niet afgesloten omdat ik toch dacht dat erin gereden zou worden.. Maar de accu is dus nu al helemaal leeg.. Kan 3 maanden stilstaan grote gevolgen hebben? is er nu iets wat ik zou kunnen doen, of zou ik ook nog wel 4 weken kunnen wachten??

Thanx

Nils
Anonymous

Volgens mij kan je gewoon weer gaan rijden.

PS Welcome back dude !
Riël
Über-Spammer

ff rijden tussendoor is nooit slecht, maar die paar weekjes stilstaan zou echt geen slechte gevolgen kunnen hebben. Alleen wat 3-pitten werk de eerste paar meter ofzo.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
che

Ploegah schreef:Volgens mij kan je gewoon weer gaan rijden.

PS Welcome back dude !
Thanx Ploeger!! :)

ps.. Als ik terug ben van plan mijn lidmaatschap een beetje te gaan gebruiken..
Had jij nog nummerplaathouders voor me liggen? Kreeg die volgens mij nog toen ik me aanmeldde..

ps.. Zie ik daar een clio 16v?? en de laguna dan??
Anonymous

Kom ze maar halen ! :p

Meestal geven we die dingen weg op meetings. Als het goed is heb je binnnekort post over de club...

Anders moet je me maar ff PM'en
clio_rally
Contacteer:

che schreef:Heb al een hele lange tijd niets meer van me laten horen, en de grootste reden is dat ik momenteel in Stockholm zit.

Maar omdat ik dus 4 maanden hier zit, staat mijn geliefde Gt'tje in de garage bij 'den eltern'.
Na 1 maand ben ik terug gekomen, en heb toen ongeveer een half uur erin gereden... (A omdat ik daar ongelooflijk veel zin in had (zoals ik dat nu heb)en B voor de motor.
Dus toen ik weg ging had ik mijn ouders gevraagd de motor nog af en toe te starten, en er zelfs even in rond te rijden.
Maar nu blijkt dat ik, denk ik, de ventilator (manueel aan te zetten) heb laten aanstaan want toen mijn vader wilde starten deed niets het, zelfs de lichten niet..
Nu vraag ik me af wat het beste is, kom over 4 weken alweer terug, maar heb bijvoorbeeld de accu niet afgesloten omdat ik toch dacht dat erin gereden zou worden.. Maar de accu is dus nu al helemaal leeg.. Kan 3 maanden stilstaan grote gevolgen hebben? is er nu iets wat ik zou kunnen doen, of zou ik ook nog wel 4 weken kunnen wachten??

Thanx

Nils
De lege accu moet je niet meteen gaan gebruiken, waarschijnlijk laad hij waardeloos op. Probeer een goeie acculader te vinden en laad hem op de laagst mogelijk stand op. Geef hem lekker veel tijd, rustig 24 uur en meestal is hij dan weer goed opgepept, maar nooit zo goed als voorheen...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
che

De lege accu moet je niet meteen gaan gebruiken, waarschijnlijk laad hij waardeloos op. Probeer een goeie acculader te vinden en laad hem op de laagst mogelijk stand op. Geef hem lekker veel tijd, rustig 24 uur en meestal is hij dan weer goed opgepept, maar nooit zo goed als voorheen...

Gijs
Ok, heb een acculader thuis, dus op de laagste stand en gewoon aan laten staan, perfect..
Heb hem alleen nooit gebruikt, kan ik daar iets fout mee doen, bijv.. Hoe weet ik wanneer die opgeladen is, en kan ik hem overladen??
jeroen.k

Zo'n acculader geeft als het goed is door middel van ledjes aan of de accu al vol is. Hij stopt ook gewoon als de accu vol is. Kan dus niks mis mee gaan! ;)
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

En natuurlijk eerst lekker rustig rijden, zodat het motorblok weer goed gesmeerd kan worden :)
Plaats reactie