kun je een willieblok of een 16v blok zo overlepelen in een rsi, of moet je dan veel aanpassen.
Heb je dan trouwens perse de luchthapper nodig om de uitlaatbochten te koelen??
[rsi] inbouwen willie of 16 blok
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Nee, die luchthapper heb je nodig om de motorkap dicht te kunnen doen.
Dus je moet ook een andere motorkap hebben.
Dus je moet ook een andere motorkap hebben.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Het begon met de bult in de motorkap, die was nodig omdat de klep anders niet dicht kon.
2 flessen wijn later kwamen ze op het idee dat er wel een luchthapper uit te maken viel, dat ie stoer was, was mooi meegenomen.
(volgens een oud frans volksverhaal :-D )
Ding zal wel koelen, maar dan was ie bij de GT ook wel nodig geweest...
2 flessen wijn later kwamen ze op het idee dat er wel een luchthapper uit te maken viel, dat ie stoer was, was mooi meegenomen.
(volgens een oud frans volksverhaal :-D )
Ding zal wel koelen, maar dan was ie bij de GT ook wel nodig geweest...
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Aangezien er ook 16v's van de 19 zijn gemaakt zonder luchthapper zal de koeling wel niet 100% noodzakelijk zijn, maar idd heb je de bult nodig om de kap te kunnen sluiten. maaruh Peerke, lees mijn topic ff en huiver...koop gewoon een 16v ofzo is goedkoper. Dit soort operaties zijn vrij risky en je auto wordt er alleen maar minder waard van.
Greetz,
jeroen
Greetz,
jeroen
-
- Berichten: 664
- Lid geworden op: do 5 sep 2002 14:33
als niemand mijne rsi wil kopen, dan moet ik toch wel???
of niet???
of niet???
Men wil je RSI wel kopen alleen niet op deze site.
deze site wil een 16v of een GTtje
deze site wil een 16v of een GTtje
je moet niet[rsi]peerke schreef:als niemand mijne rsi wil kopen, dan moet ik toch wel???
of niet???


maar net wat ploegah zegt, op marktplaats verkoop je hem echt wel voor een nette prijs hoor.
-
- Berichten: 664
- Lid geworden op: do 5 sep 2002 14:33
dat gaan we dan maar eens proberen, heren
bedankt voor het meedenken !!
bedankt voor het meedenken !!
de lucht die daar doorheen gaat koelt het uitlaatspruitstuk als ik me niet vergisoxje schreef:Ik neem toch aan dat die luchthapper er niet alleen zit voor de stoerderigheid?
Volgens mij koelt het wel degelijk.
die luchthapper laat inderdaad de hete lucht van die vanaf de uitlaat komt uit de motorruimte verdwijnen.
Zonder die happer zal 't warmer worden onder de kap. Niet gelijk dodelijk, maar ook niet echt wenselijk. Je kan net zoiets bereiken denk ik door de plastic binnenschermpjes uit je motorruimte te halen.
Een standaard kap komt rechtsvoor tegen 't inlaatspruitstuk van een 16V. Je kunt dit verhelpen door op die plek 't binnenframe een stukje te verwijderen. Je hebt de 16V bult dus niet persee nodig.
Zonder die happer zal 't warmer worden onder de kap. Niet gelijk dodelijk, maar ook niet echt wenselijk. Je kan net zoiets bereiken denk ik door de plastic binnenschermpjes uit je motorruimte te halen.
Een standaard kap komt rechtsvoor tegen 't inlaatspruitstuk van een 16V. Je kunt dit verhelpen door op die plek 't binnenframe een stukje te verwijderen. Je hebt de 16V bult dus niet persee nodig.
rev it like a rental
en waar laat je de warmtestraling dan? Die uitlaten worden loeiheet, ik kan me niet voorstellen dat de lak en dergelijke dat leuk vinden...Menno schreef:die luchthapper laat inderdaad de hete lucht van die vanaf de uitlaat komt uit de motorruimte verdwijnen.
Zonder die happer zal 't warmer worden onder de kap. Niet gelijk dodelijk, maar ook niet echt wenselijk. Je kan net zoiets bereiken denk ik door de plastic binnenschermpjes uit je motorruimte te halen.
Een standaard kap komt rechtsvoor tegen 't inlaatspruitstuk van een 16V. Je kunt dit verhelpen door op die plek 't binnenframe een stukje te verwijderen. Je hebt de 16V bult dus niet persee nodig.
Alsof bij alle andere auto's het ijskoud is...
Zoveel warmte straling is het ook weer niet hoor (net zoals Menno zegt, tis niet dodelijk).
Je hebt trouwens ook nog van dat hittebestendige isolerendetape wat je om je spruitstuk kan wikkelen, helpt ook wel wat...
Zoveel warmte straling is het ook weer niet hoor (net zoals Menno zegt, tis niet dodelijk).
Je hebt trouwens ook nog van dat hittebestendige isolerendetape wat je om je spruitstuk kan wikkelen, helpt ook wel wat...
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
Ik zou hier helemaal niet aan beginnen. Ik denk dat je tegen meer problemen aan zal lopen, kabelboom zal ook wel anders zijn, motorsteunen zullen van een 16v zwaarder uitgevoerd zijn, en zijn nieuw peperduur. Ik denk dat de wielophanging verschilt tussen 16v en Rsi. Ik zou wat meer geduld hebben en de RSI in het voorjaar weer te koop zetten, meer kans. Nu koopt bijna niemand een auto, vanwege de dure feestmaand. Geduld, verkopen die Rsi en op zoek gaan naar een goeie 16v. En als je toch gaat verbouwen wens ik je alvast veel succes 
-
- Berichten: 657
- Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
- Locatie: Heerhugowaard
Als je sneller wilt gaan, waarom laat je het blok van je rsi niet tunen? Rsi gaat hard zat (vind ik). Breng hem anders naar achterberg of een ander bedrijf die je blok ff omtovert naar meer peekaatjes. Kost veel minder geld en veel minder moeite. En standaard 16V zijn ook niet zo heel veel sneller, ze zijn alleen beter te tunen volgens mij.
Succes met je plannen,
Stephan
Succes met je plannen,
Stephan
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
een 8 klepper loopt eerder hard met een goede chip en een goede nokkenas
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break