[r5gtt] Versnellingsbak met 16v inhoud

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
ed_pret
Berichten: 643
Lid geworden op: vr 26 jan 2001 0:00
Locatie: Den Haag

ik zag adv van een r5gtt versnellingsbak met 16v inhoud. IS dit soort aanpassingen wat of niet? Ik bedoel voor de sprint he?

Wie zou wat voorstellen hebben om een r5 versnellingsbak aan te passen mbv onderdelen uit andere bakken om de sprint te verbeteren?(geen tipronic gedoe ofse he)
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Ik persoonlijk vind de standaard verhoudingen van een GTT wel goed. Kheb een jaar geleden een bak aangepast van een 1900 205 GTI (VEEL kortere eindoverbrenging)maar bij een GTT is, zeker als je verhoogde turbodruk hebt, de 1 kort genoeg. Vaak kun je niet eens vol gas geven zonder veel wielspin.

Die van mij blijft in ieder geval met standaard verhoudingen!
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Een 16V bak is wel sterker, maar dat is dan wel de behuizing! Maar alleen het binnenwerk is alleen de verhouding korter.

S :D nder
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Een clio 16 V bak is ook gewoon een JB3, net als de GTT. Dus lijkt me sterk dat die sterker is. In een Willy zit een JC bak, maar kan me niet echt voorstellen dat die VEEL sterker is.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

ed_pret schreef:ik zag adv van een r5gtt versnellingsbak met 16v inhoud.
dit is niet waar wat je zegt
er staat dat het een 16v bak is met het koppelings cq vliegwielhuis van een gtt is
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

canonballman schreef:Een clio 16 V bak is ook gewoon een JB3, net als de GTT. Dus lijkt me sterk dat die sterker is. In een Willy zit een JC bak, maar kan me niet echt voorstellen dat die VEEL sterker is.
O ik dacht dat ook een JC bak was. Maar de CJ bakken zijn wel sterker ja. In die bakken zit een stalen plaat gegoten, zodat de twee assen niet uit elkaar gedrukt worden. ( als het goed is ) En dat is het probleem van de JB3 bak! :(

S :D nder
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

klopt niet:

JC bak heeft conische lagers met losse buitenschalen als toplagers en JB bak heeft gewone kogellagers die niet uit elkaar kunnen als toplagers. Bij een JB bak zit elk toplager geborgt met een borgring. Dat is het zwakke punt van een JB bak: die borgringen slaan uit en de assen krijgen een te grote axiale speling. Bij een JC bak worden de toplagers tegengehouden (door een GESCHROEFDE stalen plaat idd), zodat ze niet weg kunnen.

Overigens is een JB bak wel te modificeren zodat dit probleem niet meer kan ontstaan.
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

canonballman schreef:klopt niet:

JC bak heeft conische lagers met losse buitenschalen als toplagers en JB bak heeft gewone kogellagers die niet uit elkaar kunnen als toplagers. Bij een JB bak zit elk toplager geborgt met een borgring. Dat is het zwakke punt van een JB bak: die borgringen slaan uit en de assen krijgen een te grote axiale speling. Bij een JC bak worden de toplagers tegengehouden (door een GESCHROEFDE stalen plaat idd), zodat ze niet weg kunnen.

Overigens is een JB bak wel te modificeren zodat dit probleem niet meer kan ontstaan.
Oké bedankt voor de info, want dat van die plaat heb ik ook maar van horen zeggen, zeg maar! :lol: Maar ze zijn dus wel sterker.

S :D nder
ed_pret
Berichten: 643
Lid geworden op: vr 26 jan 2001 0:00
Locatie: Den Haag

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:
ed_pret schreef:ik zag adv van een r5gtt versnellingsbak met 16v inhoud.
dit is niet waar wat je zegt
er staat dat het een 16v bak is met het koppelings cq vliegwielhuis van een gtt is
Oeps tja had de adv te snel doorgelezen :)
Plaats reactie