[R5GTT]Vloerbedekking vragen.

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Matijs
Contacteer:

De vloerbedekking van mij GT Turbo is dermate vies dat ik zit te denken om er nieuwe in te gooien. Dus nu een hele stapel vragen:
Allereerst, is het mogelijk de vloerbedekking schoon te krijgen zonder ze uit de auto te halen. Dan denk ik aan een droog reinigingssysteem, omdat ik geen zin heb de hele auto vol water en zeep te zetten. Iemand hier ervaring mee, bestaat zoiets? Of is het mogelijk de vloerbedekking uit de auto te halen, schoon te maken, en dan weer terug te leggen? Lukt het om de vloerbedekking heel uit de auto te krijgen?
Als reinigen geen optie is heb ik voorlopig wel tijd om de vloerbedekking eruit te trekken en er nieuwe in te leggen. Wat zijn dan de opties?
Wat kost bijvoorbeeld een tweedehands rode GTT vloerbedekking, is daar aan te komen? Is deze vloerbedekking nog nieuw te krijgen bij mr. Reno, en wat mag ik dan voor prijskaartje verwachten? Of is het misschien een idee zelf iets te klussen met autovloerbedekking, bijvoorbeeld die in de Conrad gids staat? Is dit kwalitatief redelijk spul, of ben ik dan over twee jaar weer bezig omdat de gaten er in vallen? Of is het zelfs mogelijk gewoon een stukkie tapijt bij carpet land te halen en hier mee aan de gang te gaan?

Tips, ervaringen, waarschuwingen, alle informatie is welkom, zodat ik tot een goed onderbouwde beslissing kan komen.
jpp_GTX

even de topic naam veranderen [R5GTT] ervoor :lol:
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Gewoon je oude vloerbedekking er uit halen en dan schoonmaken. Zoveel werk is dat niet en je kunt het veel makkelijk schoonmaken.

Dat quick 'n brite waar ze een tijdje mee geadverteerd hebben schijn super te werken (tja tis wel amazing mike, maar t werkt wel).
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
kevinb
Contacteer:

Geert is er dit weekend een rode gaan halen op de sloop, voor 25 €.
k denk dat het beste is om de bekleding eruit te halen, en de hogedrukreiniger er op te zetten,
En goed te laten drogen.

Met zo een tapijtje van carpetland knutselen weet ik niet, als het gelukt is mag je het me gerust laten weten, ben ook al een lange tijd aan een blauwe mat aan het denken, staat wel goed denk ik.

oh, ja de mat krijg je der in zen gehele zonder probleem uit, stoeltjes uithalen, gordels, middenconsole, en je pookzakje.

We hebben dit zaterdag gedaan op minder dan 20 min.
Kan je ineens kijken of je balken waar de stoelen op zitten gevezen niet aan het scheuren zijn.
KRZ_

Je hebt van die spuitbussen met een soort schuim erin, moet je erop spuiten, in laten trekken en borstelen. Werk niet echt super, maar is allicht het proberen waard, je hoeft in ieder geval niet je bekleding eruit te slopen. Enige nadeel van het spul is dat je auto nogal lang naar het spul blijft ruiken.
Tom
Moderator
Car: MB

ik zou iig niet gaan klooien met losse stukken vloerbedekking. Kan in mijn ogen nooit een mooi resultaatr opleveren.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Maus

Informeer anders ff bij Bas Hagen, hij heeft in z'n GTE de vloerbedekking vervangen door blauwe.
Steven
Car: M536

Ik zou em gewoon eruit halen en een tapijtreiniger eroverheen halen. Is te huur bij drogisten etc. en kun je gelijk de rest van je huis ook even doen ;)

Werkt echt super, bij mijn zus d'r oude tapijt hebben we gewoon lijmresten en olievlekken eruit gekregen met zo'n ding. En de huurkosten vallen reuze mee, zeker als je nog meer tapijten in de buurt hebt :)

Is toch mooier dan een rode fase 2 vloerbedekking erin proppen, das typerend niet fase 1 (duh) en ik dacht dat jij wel gaf om een beetje originaliteit qua uiterlijk? Dan vind ik dat je beter gewoon je grijze tapijtje kan cleanen, die past ook veel beter bij de kleur van je auto.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Quik en bright werkt fantastisch. Wel wat werk om het netjes te krijgen maar werkt prima.

Toen ik mijn auto kocht zat alles onder de bruine nicotine aanslag. Ik ben aan de gang gegaan met een spraybus met Q&B en het is gewoon weer goed. Alles netjes schoon en zonder stank, natte plekken en wat nog meer kan. Dus probeer het uit. Zorg wel dat je voldoende doeken hebt om het mee af te nemen want je wil niet weten hoeveel meer zooit je er af kan krijgen.

Gr. Frits
Stefijn

Bas schreef:Gewoon je oude vloerbedekking er uit halen en dan schoonmaken. Zoveel werk is dat niet en je kunt het veel makkelijk schoonmaken.

Dat quick 'n brite waar ze een tijdje mee geadverteerd hebben schijn super te werken (tja tis wel amazing mike, maar t werkt wel).
Quick & Brite is ook écht een "amazing" schoonmaakmiddel. Ik heb het, en je krijgt er dingen mee schoon die je echt dacht weg te kunnen gooien, really.

En als je effe de stoelen en de "plinten" losmaakt, dan kun je zo de hele vloer eruit halen, geen probleem.
Gunther

Heb mijn rode vloerbedekking "als nieuw" gekregen met een stoomreiniger...misschien ook een optie om te overwegen...gaat beregoed...enne die Q&B is dat ook geschikt voor de plastieke delen want de vorige eigenaar heeft mijn GTT ook vol met nicotine gehangen :( dewelke er nog nie uit is...
Hoge bomen vangen...geen konijnen
Anonymous

Denk eerder dat teer de oorzaak is van jullie rokersprobleem.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Ik heb mijn deur panelen (clio) eerst gedemonteerd van de losse onderdelen deurgreep, kaartenbak, en toen deze ook schoongemaakt met een sponsje en q&b en dat zag er ook als nieuw uit.

Gr. Frits
jpp_GTX

Frits schreef:Ik heb mijn deur panelen (clio) eerst gedemonteerd van de losse onderdelen deurgreep, kaartenbak, en toen deze ook schoongemaakt met een sponsje en q&b en dat zag er ook als nieuw uit.

Gr. Frits

Frits,

Heb je nog een beetje van dat spul over? Ik heb ook vieze bekleding (achterkant stoelen en de achterbank) en de vloerbedekking kan ook wel eens een schoonmaakje gebruiken.

Als je het nog hebt, misschien zou je me wat willen verkopen? Of kun je het tegenwoordig ook al in de winkel krijgen?
Stefijn

Bij de meeste doe het zelf zaken kun je het krijgen (Praxis en zo)
Steven

Blokker ook, die heeft heel veel van die tellsell-shit :) (AB-roller+ en de geweldige messensets)

Gewoon even naar Maik vragen :lol:
Tom
Moderator

:lol: :lol: :lol:
Matijs
Contacteer:

Dank jongens! Ik heb ondertussen de vloerbedekking eruit gehaald (laten halen :lol: ). Ging inderdaad makkelijk. De stoelen en zo waren er al uit, dus was een kwestie van minuutjes. Er kam overigens een mooi strak zilvergrijze bodemplaat onder vandaan, dus ik = happy! :D Alleen is 1 van de bevestigingspunten van de bestuurdersstoel aan een lasbeurtje toe :(
Ik zal eens over die vloerbedekking heen gaan met Quick n' Brite. Ik heb nooit zo geloofd in dat soort spul, maar als jullie het zeggen... 8).

En Steven, ik ben inderdaad voor origineel, maar dan bedoel ik toch vooral de buitenkant. In ieder geval niet onder de motorkap >-) Het interieur mag van mij wel wat kleur hebben, want al dat grijs is me toch een beetje te saai... En kuipstoelen zullen later toch ook onmisbaar worden :p
Steven

Ik heb het ook over uiterlijk, niet innerlijk. Dat je motorisch veel van plan bent heb je al duidelijk door laten schemeren hoor :p

Maargoed suc6 en doe Maik de groeten :D
twingoturbo

KRZ_ schreef:Je hebt van die spuitbussen met een soort schuim erin, moet je erop spuiten, in laten trekken en borstelen. Werk niet echt super, maar is allicht het proberen waard, je hoeft in ieder geval niet je bekleding eruit te slopen. Enige nadeel van het spul is dat je auto nogal lang naar het spul blijft ruiken.
Jep, is heel goed spul. heb daarmee binnenkant van auto schoongemaakt(de hemel).
Geert Claes

ik hebben zoals kevin al zei een vloerbekleding gekocht voor 25 euro, die was er uit denk ik zelfs binnen de 15 minuten.
Ik heb hem heel proper gekregen, ik zal eens ff de foto's proberen online te zetten.
Geert Claes

zo was het
[img]http://users.skynet.be/fa313328/mat1.jpg[/img]
[img]http://users.skynet.be/fa313328/mat3.jpg[/img]

zo is het nu
[img]http://users.skynet.be/fa313328/mat5.jpg[/img]
[img]http://users.skynet.be/fa313328/mat6.jpg[/img]

Voila het is gelukt, maar op de foto is het rood nogal raar van kleur, maar in werkelijkheid is het heel netjes rood. En heel de mat is ook proper
:D
Tom
Moderator

ziet er idd netjes uit!! Zo kun je ook goed zien hoe hij is voorgevormd (niet zo makkelijk na te maken)
Matijs
Contacteer:

Wow, dat is echt een wereld van verschil! Ik hoop dat die van mij ook weer zo mooi wordt. Es ff kijken of ik er vanmiddag nog tijd voor heb...
Wat heb jij voor schoonmaakmiddel gebruikt?
Geert Claes

Gewone tapijtreiniger van Mylène. Maar ik heb ook al goede resultaten gehoord van de tapijtreiniger die ze in het kruidvat verkopen.
In elk geval succes ermee. De mijne is zaterdag gedaan, en nu is die net droog.
Ik heb het wel erg nat moeten maken om het echt proper te krijgen.
Nu moet ik het nog wel eens stofzuigen staat er op de verpakking van de tapijtreiniger. Dat gaan we straks een doen.
:D
Matijs
Contacteer:

Trouwens spannend wat je allemaal vindt in een auto als je de vloerbedekking eruithaalt. :lol:
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/VloerRommel_small.jpg[/img]
Plaats reactie