Hallo,
Ik heb nu voor een setje coupe dempers en veren gemonteerd. Het rijd aardig strak, het is hard, mooi laag. Maar ook hobbelig, een beetje springerig zeg maar, vooral op lage snelheid. Achterkant heb ik ook 35mm verlaagd. Is dit normaal?
Tevens vraag ik mij af of er andere bouten bij de fusee bevestiging horen. Er zit op die coupe demper bij de bovenste bout een soort vergrendeling en dat gat is ovaal. Lijkt wel of dat een soort stel mechanisme is voor de langshelling of zoiets. Maarja dan moet er volgens mij wel een ander soort bout in. Weet iemand hier meer vanaf?
Alvast bedankt,
Eric
[Clio16V]Coupe dempers.
Dat hij op lage snelheid hobbeliger rijd dan ervoor lijkt me logisch. Doordat je de veerweg verkort zullen de veren zelf stugger zijn en dus zal de auto stugger veren wat je vooral merkt bij lage snelheid. Als je harder rijd zit er meer energie in de auto dus zul je eenzelfde hobbel bij hoge snelheid minder voelen dan bij lage snelheid.
Wat betreft die bouten...dunno
Wat betreft die bouten...dunno

-
- Moderator
- Car: MB
ook op hoge snelheid merk je duidelijk verschil !!!! Snelweg-hobbels worden heeeel anders doorgegeven als voorheen waarschijnlijk. Je auto volgt nu veeel beter de structuur van het wegdek (stugger) en dat rijd best lekker.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
Coupe dempers vragen in het begin wat gewenning, ik heb ze ook ,voor en achter, met Apex veren. Is erg hard, klopt. Af en toe springerig effect. Je kunt ook eens een beetje met de bandenspanning experimenteren, verder wordt ook een veerpootbrug aanbevolen, die moet er bij mij ook nog op. wat betreft die bouten, daar schijn je camberbouten voor te hebben waarmee je dus het camber kunt instellen, heb ik ook niet , gebruik de normale bouten, heb ze een beetje gecambert. Persoonlijk vind ik dat het fijn rijd op een niet te hobbelige weg en weinig spoorvorming. helaas is de snelweg die ik elke dag rijd een waardelose, waardoor de auto sterk reageert op spoorvorming, deed ie eerst minder. Maar het is ook fun om zonder de rem te gebruiken over de rotondes te vliegen of met hoge snelheid een bocht in te duiken

Heb ze ook gehad, met camberbouten. Begin er in deze tijd van het jaar niet aan om camber negatief te zetten. Teveel nat en glad weer!!
Tuurlijk ook op hoge snelheid, maar relatief gezien merk je het hier minder dan bij lage snelheid. Maar over het algemeen gezien wordt je auto op echt punt harder, stugger...en dat is toch wat we willenTom schreef:ook op hoge snelheid merk je duidelijk verschil !!!! Snelweg-hobbels worden heeeel anders doorgegeven als voorheen waarschijnlijk. Je auto volgt nu veeel beter de structuur van het wegdek (stugger) en dat rijd best lekker.