Wat voor een motor past er allemaal in een renault 17?? Heeft iemand hier enige ervaring mee ?
Mijn 17 TL vind ik iets te langzaam eigenlijk, nu vrag ik me af wat er allemaal mogelijk is om hem sneller te maken ?
Een turbo motor lijkt me eigenlijk nog het mooiste (5 turbo, 18 turbo, 21T) , maar is dit mogelijk ?
Of een 17 gordini motor, maar daar kom je denk ik niet meer aan.
In de schuur heeft mijn vader ook nog een 17 ts motor liggen, deze moet alleen gereviseerd worden.
Deze moet iets sneller zijn als het tl blok (98pk vs 90pk) maja dat schiet ook niet echt op denk ik.
Wat vinden jullie ervan ?
Motor Renault 17
jup dat artikel had ik gelezen, maar ik vroeg me af of iemand met een dergelijk project begonnen wasda-goof schreef:R18/fuego turbo motor past als het goed is.
Kijk maar eens in het topic "r18 turbo motor in r4?"
in techniek.

Ik weet dat Sebastian ook een 17 ts had met een 18 turbo motor erin maar deze heeft verder nog nooit gelopen. Ik zou wel eens willen weten hoe het loopt

-
[quote="Joentjuh!"]Wat voor een motor past er allemaal in een renault 17?? quote]
3.0L V6 motor uit een renault 30

3.0L V6 motor uit een renault 30

-
- Contacteer:
Ja lach maar, maar der schijnt ooit een gek te zijn geweest die dat ding in z'n r4 gelepeld heeft gekregen. Naar ik heb begrepen bestaat die r4 overigens niet meer. Het dak had ie ook verlaagd en zo en daar was ie op een gegeven moment op afgekeurd of zoiets.