Subframe opknappen

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Bart V

Aangezien ik de motor uit mn 16V ga halen wil ik ook meteen het subframe opknappen, deze is namelijk aan de roestige kant. Waar kan ik hem het beste mee behandelen?? Uiteraard nadat ik de roest eraf heb?? Ik zit te twijfelen tussen hamerite en dan spuiten en tektyl of zinkspray, spuiten en tektyl?? Wat is het beste?? het hoeft niet mooi te zijn, als het maar niet kan roesten.

Greetz
catrinus

Ik heb mijn subframe ontvet, ontroest, weer ontvet en toen gespoten. Eerst heb ik hem in de zinkspray gespoten (2x of zo) en toen heb ik er een laag hamerslag overheen gespoten. Ik moet zeggen dat hij er nu leuk uit ziet.
There will be plenty of time to rest when your dead
ed_pret

hmm hoe hebbie hem ontvet? ik heb een goed subframe in de tuin liggen maar er zitten op enkele plekken wat dikke vetlagen en hele lichte roestplekkie.

kan je ff in stappen vertellen hoe je makkelijk ontvet(waar?tuin,douche? met wat? motorreiniger?ammoniak?)

ontroesten neem ik aan met staalborstel etc en zinkspray spreekt ook voor zich :)

ik zit nog met het idee te spelen om me gehele voorwielophanging in een opvallend kleurtje te spuiten
da-goof
Contacteer:

houdt er wel rekening mee dat de middelen die je gebruikt olie bestendig zijn en zo, want anders heeft het weinig effect op de lange termijn.
Bart V

ik ga hem ontvetten in de wassarette op mn werk :-D ff wat motorreiniger erover heen en de hogedruk erop. daarna dus de staalborstel eroverheen ff in de zinkspray zetten, dan zwarte laag verf eroverheen en op de naden wat tektyl. Dat moet voldoende zijn.
Maarten Henderieckx
Contacteer:

wij lassen ze af,zandatralen,zinkverf,en aflakken naar wens.Ook complete voortreinen reviseren wij zodat je weer een nieuwe auto rijd
groeten maarten
dennis16v

maak dat spul altijs schoon met een heerlijke bus remreiniger. kost geen klap. werkt primma.
Bart V

Wij hebben op het werk een hoge druk spuit (letterlijk HOGE druk) waar een frees op zit, daar frees je zo alle verf ermee af, en dus ook andere rommen. Dat is ideaal voor zit soort doeleinden. Mn blok ga ik ik er ook voorzichtig mee doen.

Greetz
catrinus

Ik heb mijn subframe op de volgende manier ontvet.
1. eerst het subframe bij ons voor de garage gelegd zodat het vuile water goed afgevoerd word.
2. hele subframe afgespoten met de hoge druk reiniger.
3. Hele subframe ingespoten met pure ontvetter en dat goed laten inweken
4. Hele subframe weer afgespoten met vuilfrees
5. alle resterende vettige plekken weer ingespoten met ontvetter en dat weer laten inweken
6. Weer afspuiten en daarna goed laten drogen.

Zo heb ik mijn subframe ontvet.
There will be plenty of time to rest when your dead
ed_pret

ed heeft geen garage etc.:)

ed staat binnekort in de douche met hogedruk reiniger :)

ed's moeder weet van niks

ed is blij want hij heeft onvette subframe nu

ed's moeder is niet blij want zij heeft vette douche
canonballman

:lol:
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Ed ik had nog zo gezegt geen rotzooitje :lol:
Steven
Car: M536

Woehehehe, ik heb wel eens me hele Mountainbike mee de douche ingenomen om em schoon te maken, of een aantal radiateuren, intercoolers etc. :D

Moest daarna wel gelijk de hele douche cleanen van me ouders, maar dat was te overzien :)
Plaats reactie