[Clio]Kabelboom 1.4e Clio gelijk aan R19 1.4e?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Ad van Haperen
Contacteer:

Ik heb toch maar besloten om mijn clio te maken aangezien ik de 450 euro die ik er nu voor kon krijgen toch echt te weinig vond. Nu heb ik zo goed als zeker de motor van jeroen gekocht die heeft namelijk een schade 19 met een 1.7 gekocht en wil nu zijn 1.4 eruit halen. nu is mijn vraag als het goed is zijn de r19 1.4 energy motoren (injectie) hetzelfde als de clio 1.4 energy motoren (injectie) klopt dit en is het echt alleen een kwestie van omhangen? of moet er met de kabelboom ergens op gelet worden of zijn misschien de motorsteunen iets anders? of andere dingen die aangepast moeten worden?
Laatst gewijzigd door Ad van Haperen op vr 15 nov 2002 7:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Robke
Car: Lexus IS250

De motorsteunen weet ik niet, maar als ik jou was zou ik gewoon de kabelboom van je oude blok ook weer op het nieuwe blok hangen.
Dan heb je de meeste kans dat het past.
Mrtn
Car: R5GTT

de motoren zijn hetzelfde, alleen de ophangpunten niet, dus deze zal je over moeten zetten.

Kweet niet wat je bedoelt met kabelboom veranderen, want je pakt gewoon de kabelboom van het motorblok en de kabelboom van je auto klikt, waarvan je de 2 stekkers verbindt. Dus kweet niet wat je wilt veranderen, je kan/gaat toch niet de kabelboom (gigantisch complex en ingewikkeld) van jeroens blok eraf halen en die van je oude clioblok erop zetten. das echt zinloos geweld.

Marcel (mlg) weet wel uit z'n hoofd of die stekkerverbindingen gelijk zijn :)
Mrtn = Maarten
Robke
Car: Lexus IS250

Ik moest bij m'n vorige Clio ook de kabelboom van het blok omleggen omdat deze 2 verschilden, maar zoveel werk is dat niet, hooguit 2 uurtjes.

Ik moet wel zeggen, er lag toen een 1.2 in en we hadden er een 1.4 ingehangen. Misschien dat daar het verschil in zat.
Ad van Haperen
Contacteer:

maar alleen de motorsteunen overzetten en waarschijnlijk de kabelboom gewoon inpluggen en rijden weer?
Ad van Haperen
Contacteer:

en marcel kom ook eens ff antwoorden :D is de plugbezetting gewoon hetzelfde?
jeroen.k

Marcel is nie zoveel meer online de laatste tijd! :( Mischien als je hem ff een mailtje stuurt? :D
Ad van Haperen
Contacteer:

kheb marcel gemailt maar krijg geen antwoord iemand anders met een idee/ervaring?
canonballman

Ik denk dat het geen enkel probleem moet opleveren om een R19 motor erin te zetten. Ik weet haast 100%zeker: Motorsteunen overzetten en rijden met die handel.

succes ermee in ieder geval!
canonballman

Je moet wel zeker weten dat die 1.4 van Jeroen een Energy motor is. In de oudere R19s zitten namelijk ook C-motoren met injectie.
canonballman

Aan de motorcode kun je het misschien zien. Staat op een alu plaatje voorop het blok.
Begint met E7J en dan 3 cijfers (bijv. 702 ofzo).
Ad van Haperen
Contacteer:

ja het is een injectie volgens jeroen en heb er eingelijk wel vertrouwen in dat hij dat zeker weet en er zit nu ook een kop van een clio op bij hem dus dat kan bijna niet anders. Ik zit alleen met de angst dat ik straks da blok heb en dat hij niet past of dat de kabelboom compleet anders is.
jeroen.k

ja het is 100% zeker een energy blok met injectie ja! :D Tsss, alsof ik dat verschil niet zou zien! :P

Idd met kop van een clio wegens helicolt probleempjes, Ad ik kan je bijna verzekeren dat de kabelboom niet compleet anders is, mischien een paar draadjes, maar dat kun je wel een beetje controleren dmv de kleur van de draadjes en de positie op de stekker? Waarom weten al die slimme mensen het hier nu niet? :p

Ad, verander topicnaam anders ff in kabelboom 1.4e Clio gelijk aan R19 1.4e? ofzo, nu denkt iedereen mischien, weer zo'n nutteloos motorombouw-topic! En kijken ze niet!
Ad van Haperen
Contacteer:

ok nieuwe naam van gemaakt.

nog ff de vragen op een rijtje
* is de kabelboom van een clio 1.4e anders dan die van een r19 1.4e (zoja wat moet er veranderd worden?)
* past het blok of moeten er dingen aan veranderd worden? (motorsteunen overzetten?)
* zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
Mrtn
Car: R5GTT

Hooliead schreef:ok nieuwe naam van gemaakt.

* is de kabelboom van een clio 1.4e anders dan die van een r19 1.4e (zoja wat moet er veranderd worden?)
* past het blok of moeten er dingen aan veranderd worden? (motorsteunen overzetten?)
Morgen geef ik je het verlossende antwoord :D moet even de schema's uitpuizen >-)
Mrtn = Maarten
Ad van Haperen
Contacteer:

Mrtn schreef:
Hooliead schreef:ok nieuwe naam van gemaakt.

Morgen geef ik je het verlossende antwoord :D moet even de schema's uitpuizen >-)
dan ben je een held mrtn :D nee serieus da zou echt mooi zijn
Menno

De 2 dikke stekkers tussen motorkabelboom en carresorie-deel kunnen verschillend zijn. Bij verschillende clio types zijn deze stekkers verschillend bezet. Met alleen de kleuren kom je daar niet uit, en die stekkers staan in geen enkel schema goed beschreven.

Je kunt ff kijken of alle draden in deze stekkers identiek zijn bij de beide motoren, zo niet zou ik 't motordeel ff omgooien. Das 't makkelijkst
rev it like a rental
Ad van Haperen
Contacteer:

Menno schreef:De 2 dikke stekkers tussen motorkabelboom en carresorie-deel kunnen verschillend zijn. Bij verschillende clio types zijn deze stekkers verschillend bezet. Met alleen de kleuren kom je daar niet uit, en die stekkers staan in geen enkel schema goed beschreven.

Je kunt ff kijken of alle draden in deze stekkers identiek zijn bij de beide motoren, zo niet zou ik 't motordeel ff omgooien. Das 't makkelijkst
en wat bedoel je met motordeel ff omgooien? gewoon de kabelboom die op de motor zit van het oude blok op het nieuwe blok zetten?
Menno

yep.
rev it like a rental
Ad van Haperen
Contacteer:

mrtn?!?!1 waar ben je met het verlossende woord :D
Anonymous

je moet dus zeker de motorsteun aan de cilinderkop ombouwen omdat de motor bij een clio ophangt en bij een 19 hangt maar ik weet niet zeker als de cilinderkop van de 19 voorzien is van de gaten om deze steun vast te maken en de kleppendeksel is ook verschillend die van een clio pastop een 19 niet omgekeerd . dus ga gewoon met je auto effe vergelijken met die andere motor. en let vooral op de steun dan he
die kabels kan je toch gewoon overbouwen dus je clio kabel op 19 blok en dan mischien een zendertje of zo meewisslen.
Ad van Haperen
Contacteer:

saturn schreef:je moet dus zeker de motorsteun aan de cilinderkop ombouwen omdat de motor bij een clio ophangt en bij een 19 hangt maar ik weet niet zeker als de cilinderkop van de 19 voorzien is van de gaten om deze steun vast te maken en de kleppendeksel is ook verschillend die van een clio pastop een 19 niet omgekeerd . dus ga gewoon met je auto effe vergelijken met die andere motor. en let vooral op de steun dan he
die kabels kan je toch gewoon overbouwen dus je clio kabel op 19 blok en dan mischien een zendertje of zo meewisslen.
die motorsteun zal wel passen aangezien er een clio kop opzit bij dat blok dus als er gaten in horen te zitten zitten ze er iig in. en wat bedoel je met een zendertje?
Plaats reactie