Auto-transport vanuit buitenland naar Nederland

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Anonymous

Wie kan mij vertellen hoe en wat de mogelijkheden zijn van een autotransport vanuit het buitenland naar nederland? Ik weet dat er een aantal jongens panne gehad hebben deze zomer en hebben hun auto naar nl laten komen. Kan er iemand info over geven over de kosten ervan???
Anonymous

Ik weet niet waar de auto staat maar ik heb met spir@l zijn auto uit annecy opgehaald.

dit hebben we gedana met een huuroprijauto, zie http://www.kohler.nl.

Kosten waren ongeveer:

huur busje + 200 kilometer 171,-
1800 kilometer x 0,18 = 324,-
diesel ong. 250 liter (1 op 8) a 0,75 = 187,50

excl. hotel en eten zit je dan op 680 euro, voor een auto die 1000 kilometer verderop stond.
Laatst gewijzigd door Anonymous op ma 28 okt 2002 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
rasit..

das toch best wel veel vind ik
Anonymous

Auto staat in wenen. Heb al geinformeerd bij bergingsbedrijven en daar worden wat offertes klaargemaakt. Met name straks wordt het interessant met wintersport gestranden. Het zou dan iig goedkoper moeten zijn dan nu.
Anonymous

rasit.. schreef:das toch best wel veel vind ik
als je het laat doen kost het ong. 2000 euro
Anonymous

Moet je voor dat busje een ander rijbewijs hebben dan B?
Anonymous

Dat zou dan ietsje duurder zijn want het is iets verder rijden.

Het kost je weliswaar een weekend maar je hebt echt een super weekend en echt het gevoel alsof je een week weg ben geweest. (misschien ben ik wel een beetje gek maar ik vind het altijd fantastisch om zoveel te rijden)
Anonymous

Zeeuw schreef:Moet je voor dat busje een ander rijbewijs hebben dan B?
Nope.

(heeft een laadvermoegen van maar 900 kilo)
Anonymous

Hmmm...kan het goedkoper qua huur? Of was dat echt de goedkoopste?? Huur op zich valt mee maar de kstn zitten uiteraard in het variabele gedeelte.
Anonymous

Dan moet je ff zoeken, dit is de enige die ik kon vinden. Als je een grote auto hebt (safrane met trekhaak bijv.) Kan je ook een auotambulance huren, die is kilometer vrij en zuipt wat minder.

Maar wat mag je dan rijden met gewoon B ?

Rijbewijs B
Aanhangwagen t/m 750 kg
Geeft de bevoegdheid tot het besturen van een personenauto met een aanhangwagen die, inclusief laadvermogen, niet meer weegt dan 750 kg.

Aanhangwagen meer dan 750 kg
In bepaalde gevallen is het bovendien toegestaan een zwaardere aanhangwagen dan 750 kg. te trekken met alleen rijbewijs B. Daar zijn echter twee voorwaarden aan verbonden:

- de aanhanger mag, inclusief laadvermogen, niet meer wegen dan de ledige massa van het trekkende motorvoertuig;
- de toegestane maximum massa van de totale combinatie mag niet meer zijn dan 3500 kg..

Let op de tekst inclusief laadVERMOGEN dit betekent dus dat een autoambulance van 500 kilo met een laadvermogen van 1300 kilo alleen getrokken mag worden door een auto zwaarder dan 1800 kilo ook al is de aanhganer leeg ! Tis dus ff een gedoe om uit te zoeken wat wel en niet mag. Vraag ook ff bij de verhuur op wat van hun wel en niet mag.
Anonymous

Op zioch is dat busje wel een goede optie. Wat zuipt zo'n ding dan als ik vragen mag?
Anonymous

als je rustuig rijdt 1 op 8 a 1 op 7

als je gaat planken 1 op 6
Anonymous

Zijn die dingen met een black box systeem uitgeveord of met satellietshit zodat ze kunnen zien waar je geweest bent?
Anonymous

Nope

wel met electronische kilometerteller

Tis trouwens een 401CDI mercedes sprinter oftewel:

2.7 liter 5 cilinder T3 turbo diesel, rijd erg lekker, 120 constant is geen probleem.
Peter @ Malta
Contacteer:

Kun je hem niet op een trein laden en dan vanuit Den Bosch naar huis rijden? Ik heb geen idee wat het kost, maar als ik de prijzen zie om mijn auto met een boot naar Genoa (ca. 1000 km) te vervoeren moet het volgens mij te doen zijn.

Even opgezocht... (http://www.nstravel.nl/autoslaap/) kosten voor een retour liggen tussen de € 476 en € 889, da's dus twee keer met auto en afhankelijk van je slaapcomfort. Alleen staat Wenen niet in het rijtje (alleen Villach en Innsbruck) en weet ik niet of ze aan enkele reizen doen. Maar dat zou je ongetwijfeld bij het NS Reisbureau na kunnen vragen.

- Peter
Tom
Moderator
Car: MB

Den Bosch was volgens mij de enige plaats in NL waar de auto-slaap expres kwam. Deze plaats is echter opgeheven sinds kort
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Anonymous

Denk dat het busje de beste optie is. Thanx iig voor de moeite!
Riël
Über-Spammer

En stiekem lid van de anwb en panne faken?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Anonymous

HEb ik ook al aan lopen denken maar auto staat dan niet op nl kenteken dus houdt het op, denk ik.
Anonymous

Dan kan je gezeik krijgen aan de grens !!

Je moet kunnen aantonen dattie van jou is, en volgens mij kan je geen auto op oostenrijks kenteken op je naam hebben.

Maar ik ben hier geen expert in, dennis_16v weet hier wellicht meer over te vertelen ?
Toine

Ploegah schreef:Dan kan je gezeik krijgen aan de grens !!

Je moet kunnen aantonen dattie van jou is, en volgens mij kan je geen auto op oostenrijks kenteken op je naam hebben.

Maar ik ben hier geen expert in, dennis_16v weet hier wellicht meer over te vertelen ?
Je kunt wel een 1-dags kenteken aanvragen. Heb ik weleens in D'land gedaan en toen de wagen terug naar Nederland gereden. Weet alleen niet wat dat in Oostenrijk kost.
Anonymous

Probleem is dat er nog wat delen aan de auto missen, koplampjes en achterbumper. Zou ik eens moeten informeren hoe en wat en waar ik een eendagskenteken in oostenrijk kan krijgen. Meestal geldt zo'n kenteken ook alleen maar voor binnenland, althans in nl wel.
Riël
Über-Spammer

Ploegah schreef:Dan kan je gezeik krijgen aan de grens !!

Ja maar je kan hem toch eerst invoeren? Dat hoeft alleen op papier te gebeuren. Daarna ben je op vakantie naar oostenrijk met de auto hehe wat vervelend panne... Nou weet ik niet of de auto naar een garage daar wordt gebracht of naar huis. Maar wij hebben eens pech gehad in frankrijk (of pech, 't was een inbraak --> stuurkolom kapot) en toen werd de auto gewoon naar huis gebracht. Enige wat is is dat je je gele platen die je hier krijgt eerst erop moet krijgen, dus je zal zelf wel die kant op moeten.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Anonymous

Kijk je kunt geen auto invoeren zonder dat men de auto bij de rdw gezien heeft, danwel gekeurd heeft. Gele platen gaat dus niet.
Anonymous

Misschien zijn er wel transportbedrijven die voor weinig die auto mee willen nemen als retour vracht.
Je kunt altijd informeren bij expediteurs of hoe die mensen ook heten
jpp_GTX

Kun je niet gewoon een (grote) auto met een trekhaak lenen en dan een aanhanger huren waar een auto op past(misschien zelfs wel lenen bij je garage of een sloperij waar je bekend bent) Dat kost je alleen maar benzine en een klein beetje huur. Geen kilometervergoeding. Lijkt me de goedkoopste oplossing.

Groeten Jan-Paul.

EDIT: Regel een grote lease auto op LPG, dan hoef je niet eens de benzine te betalen (goed voltanken met benzine en gas dan kun je misschien wel 1400 km rijden zonder in buitenland te hoeven tanken). En als je die aanhanger kan regelen kost het dus bijna niets. Tijd ben je dan wel kwijt, maar dat lijkt me geen probleem
Laatst gewijzigd door jpp_GTX op di 29 okt 2002 22:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Nielske

Bartje schreef:Misschien zijn er wel transportbedrijven die voor weinig die auto mee willen nemen als retour vracht.
Je kunt altijd informeren bij expediteurs of hoe die mensen ook heten
Ben ik het mee eens... ik werk tijdelijk als verhuizer(voor het geld en krappe arbeidsmarkt) maar zij hebben zoiets dergelijks ook regelmatig gedaan...

verhuizingen buitenland worden gecombineert, als het ff mogelijk is... dus lossen in bv. italie en vervolgens een inboedel laden in frankrijk.

Je zou dus ff kunnen informeren bij overkoepelende instanties of er mogelijkheden zijn en/ of er buitenland ritten aan zitten te komen, in de nabije regio.... mocht dit zo zijn, is het natuurlijk zo gepiept :)

greetz Nielske (ps. gaat het trouwens om een S2?)
live your life 2 da fullest...
Cause u ain't get a second chance!!!
Anonymous

Als ik transportbedrijven ga benaderen dan is in principe the sky the limit. Was van plan om iig de bergingsbedrijven te benaderen. Het is iig de moeite waard om wat bedrijven te benaderen, dat is zeker. Het probleem is dat ik geen grote auto tot m'n beschikking heb of kan krijgen, anders is idd een aanhanger de makkelijkste oplossing, alhoewle ik daar wel weer rijbewijs BE voor moet hebben. Ik ga ook iig de buitenland verhuizers bellen, goed idee!!

Het gaat idd over een Audi S2. Een 93-er Avant, volgens RS2 spec's en nog wat leuke dingen met 330pk en 6-bak >-) >-) :p . Hoe het ook moet gaan gebeuren, die auto komt naar nl, of ik haal em zelf of hij wordt gebracht.
Nielske

Zeeuw schreef:Als ik transportbedrijven ga benaderen dan is in principe the sky the limit. Was van plan om iig de bergingsbedrijven te benaderen. Het is iig de moeite waard om wat bedrijven te benaderen, dat is zeker. Het probleem is dat ik geen grote auto tot m'n beschikking heb of kan krijgen, anders is idd een aanhanger de makkelijkste oplossing, alhoewle ik daar wel weer rijbewijs BE voor moet hebben. Ik ga ook iig de buitenland verhuizers bellen, goed idee!!

Het gaat idd over een Audi S2. Een 93-er Avant, volgens RS2 spec's en nog wat leuke dingen met 330pk en 6-bak >-) >-) :p . Hoe het ook moet gaan gebeuren, die auto komt naar nl, of ik haal em zelf of hij wordt gebracht.
ff wat tips... bel Stoof/Strang verhuizingen, zitten elke week in het buitenland met +/- 3 vrachtauto's
en anders ff bellen met de overkoepelende instanties:
UTS;
Euromovers;
Selectmovers;
Topmovers...

ik denk dat het je wel lukt :)

mzzl Nielske (ex-collega - toen ik nog op kantoor zat - heeft ook een audi Rs2 avant... in die blauwpaars variant... sorry dat ik het zeg reno-liefhebbers, maar o o o wat een vette bak >-) :p )
Anonymous

Mooi, die ga ik eens ff bellen, thanx!
Bas Blue Sport

Bij ons in de buurt staat nog een echte RS2, http://www.nienhuis-audi-occasions.nl.

Kan misschien wel voor een weekend een autotransporter lenen, kunnen dan wel met z`n tweeën naar Wenen.
Anonymous

Kijk, dit zijn nog eens ideetjes :) :) :) :) Je hebt een pm!
Nielske

eej zeeuw,

hoest nou... heb je die s2 nu al binnen handbereik of ben je nog steeds het transport aan 't regelen...

zien, zien, zien :p
Anonymous

ja ben ook benieuwd hoe het gegaan is
Anonymous

ghehe, ben maar met vliegtuig gegaan om em te bekijken. (Heb een aardige pa die frequent flyer punten doneerde). Vervolgens kwam ik in wenen aan en heb de rit van m'n leven gemaakt in een opgefokte RS2, mijn god wat een bak en wat een vermogen. Eenmaal aangekomen bij de garage was er mijn inziens teveel werk aan de auto. Auto miste in eerste instantie de koplampjes en grille en achterbumper. HEt vervelende was dat er nog veel meer klein misselijk spul niet was. Al met al teveel risico in mijn ogen en heb daarom besloten de auto niet te kopen. Ben gelukkig al wel weer met 2 andere bezig dus gaat sowieso goedkomen.
Plaats reactie