[GTT/Express] Afdekplaat boven ventilator/accuruimte.

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
Stefijn

Bij allebei mijn wagens, de GTT en de Express, is de afdekplaat boven de ventilator in de accuruimte kapot en die wil ik bestellen bij renault, maar die sufferds weten niet eens waar ik het over heb.

[img]http://perso.wanadoo.es/super5/img/impacto55.jpg[/img]
Bovenste plaatje, dat vlakke stuk kunststof rechts dus.

Is er iemand die daar misschien een bestelnummer van weet? Btw, ik neem aan dat ie voor de Express en de GTT (of welke 5 dan ook) hetzelfde is?
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Kan je die niet net zo makkelijk bij een sloop 5 er af halen?? Is een stukje plastic dus zo veel kan het daar ook niet kosten.

Gr. Frits
Stefijn

Het probleem is dat dat erg teer spul en over het algemeen kapot op het moment dat je het aanraakt. En ik wil effe weten wat het nieuw kost.
Matijs
Contacteer:

jpp_GTX

Ja wel mooi, maar kan de ventilator dan nog wel koude lucht aanzuigen?
Frank

Als het goed is is het dit bestel nummer : 77 00 756 524.

Dit is die afdek kap tussen de krik en de accu in, dus niet boven de accu,dat is een aparte !.
Matijs
Contacteer:

jpp_GTX schreef:Ja wel mooi, maar kan de ventilator dan nog wel koude lucht aanzuigen?
Normaal zit daar dus een plastic afdek'plaat' overheen, dus dat mag niet veel uitmaken denk ik.
En anders doe je hem toch gewoon alleen op een meeting erin :wink:
Stefijn

Frank schreef:Als het goed is is het dit bestel nummer : 77 00 756 524.

Dit is die afdek kap tussen de krik en de accu in, dus niet boven de accu,dat is een aparte !.
Ja klopt, bedankt, morgen effe naar het magazijn bellen.
Tom
Moderator
Car: MB

heb er laatat ook naar gevraagd op de sloop maar ze hadden het niet, idd erg teer spul
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Car: M536

Ik ga binnenkort eens aan de gang met tape, dit is echt een %^*#%#-oplossing, je kan het er 1x heel afhalen en daarna scheurt ie alleen maar in en verder.
Stefijn

Mwoa, als je er voorzichtig mee doet blijft het wel heel. Op mijn GTT is ie van het begin af al kapot op sommige plekken en ik heb m er al vaak vanaf gehaald zonder m verder te beschadigen.
Nu op me nieuwe expressje is dat ding gewoon echt helemaal gescheurd en nu is dat waarschijnlijk de oorzaak dat mijn interieur helemaal vol water stond afgelopen weekend! :(

In de express moet dus zowieso een andere, nou dan fix ik die van de GTT ook gelijk maar effe, wil daar geen gezeik met water mee hebben.
jeroen.k

Kun je hier zelf niet iets leuks voor knutselen dan? Weet niet wat die dingen kosten bij Renault, maar zal wel weer belachelijk duur zijn. Daarbij gaat je nieuwe op termijn ook weer kapot.

Maar hoe moet zo'n ding water tegenhouden dan? Hij zit toch alleen over de ventilator? :S
Stefijn

jeroen.k schreef:Kun je hier zelf niet iets leuks voor knutselen dan? Weet niet wat die dingen kosten bij Renault, maar zal wel weer belachelijk duur zijn. Daarbij gaat je nieuwe op termijn ook weer kapot.

Maar hoe moet zo'n ding water tegenhouden dan? Hij zit toch alleen over de ventilator? :S
Iets leuks knutselen, neuh...zo'n alu plaat als hierboven vindt ik niks om eerlijk te zijn

Hij zit idd boven de ventilator, en daar houdt ie het water uit. Mijn Express roest niet, nergens gaten oid, toch stond ie helemaal VOL met water. Ik weet bijna 100% zeker dat het gewoon via de ventilator naar binnen is gelopen.
Je moet die plaat maar eens weghalen en je auto een wasbeurt geven, dan staat je hele ventilatie blank. Dat had ik ooit met mijn GTT
Stefijn

€ 12,96 kosten die dingen per stuk, incl. btw. Levertijd 1 dag indien op voorraad, anders 3-4. Ik denk dat ik die maar gewoon bestel voor die paar knaken.
jeroen.k

Stefijn schreef:€ 12,96 kosten die dingen per stuk, incl. btw. Levertijd 1 dag indien op voorraad, anders 3-4. Ik denk dat ik die maar gewoon bestel voor die paar knaken.
Geen geld idd! :D
Stefijn

En als ie nieuw is gaat ie ECHT wel een paar jaar mee, dat materiaal wordt natuurlijk na 10 jaar ook wel een keer broos
Super 5 Devil

Volgens mij hebben jullie hier hetzelfde probleem als ik. Bij mij lekt het interieur ook vol met water. Het komt aan de onderkant van de voetenkachel in de middenconsole binnen. Daar zie ik druppels hangen en met de watertest (alias gieter-methode) wordt het erger. Denken jullie dat dit met een gescheurde ventilatorkap te maken heeft of eerder met verweerde rubbers rond de ventilator en bekabeling die onder die kap liggen???
Rally is NOT a crime!
My only limit, is the limit of my car!
Floris
Contacteer:

Kan ook zijn dat je kachelradiateur kapot is. en als die kapot is, wens ik je veel suc6 met het repareren ervan, want het is een kl#te klus!
Laat het voor de zekerheid f nakijken! :wink:
TimTurbo

Ik heb dat ook in mijn express. Maar ik denk zelf ook dat het de kachelradiateur is of het reservoir van de ruitensproeiervloeistof. Het water wat binnen stroomt plakt namelijk nogal, en dat doet regenwater of water uit een gieter (dus kraanwater) niet.
Stefijn

Mijn express lekt nog steeds. Het water komt achter de kachel ergens naar binnen, want daar was gisteren (zondag) het laatste stuk isolatiemateriaal nat, boven op die richel (en rechts) van de versnellingspook.
Ik heb de voorruit vervangen (die was dus niet het lek, maar was toch al kapot en lag los), het dashboard ligt eruit.

Het is niet water uit de kachel zelf, want het is helemaal helder, geurloos en niet plakkerig, daarbij wordt ie alléén nat als het hard regent.

Zaterdagochtend was het laatste stuk isolatiemateriaal onder de padelen (links van de versnellingspook dus) vochtig, verder nergens.

Zaterdag een gieter leeggegooid in de accubak en over de voorruit, en ik heb niet kunnen constateren dat er ergens water naar binnen liep. Na een zondag harde regen stond er weer een plasje water op de vloer, nu réchts van de versnellingspook! :(

De plastic kap die ik besteld heb past helemaal niet!!! :( :( Hoe de n**k kan dat nou...
Marius

Past hij niet op de Express, of niet op de GTT bak?

Of op beide niet?
Stefijn

Op de GTT met moeite maar das het probleem niet, hij moet op de express, en dat gaat echt NIET. De afstand tussen het randje van de sluiting en de rand onderaan de voorruit is veel te kort om die plaat op te zetten, veel korter dan bij die plaat. Dat scheelt zeker 6 millimeter en die plaat moet ik flink vervormen om er iets mee te kunnen. Hoe kan dat nou?
Marius

Moet de afdekplaat niet aan de eene kant in de rubberen strip hangen?
Stefijn

Hij moet aan die richel onderaan de ruit in een rubberstrip, er zit ook een rubber strip langs de rand van het slot, en dan nog een op de rand aan de motorzijde.

De afstand tussen die 1e twee is gewoon veel te kort op mijn atuo, bij de GTT lukt het wel
_Martijn_
Contacteer:

Bij mij is die afdekkap ook stuk, dus misschien kan het bij mij ook daar vandaan komen.

is dit stuk genoeg ervoor?
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QQDdAt8S ... 8865834673[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QQDbAuAS ... 8874165318[/img]
He! nu is die weer rood.
Stefijn

als het water over die 1e rand gaat valt het bij jou in de ventilator, dus dat is mogelijk.

Bij mij is het dus het probleem met (onderste foto) die linker rubberstrip en de strip (+/- 15cm lang) rond de sluiting.
Stefijn

Renault in Eindhoven komt nu met 77 00 756 525 :(
Heb m besteld, morgen misschien binnen, dan kijk ik of die wel past
Abel
Über-Spammer

Stefijn schreef:

Renault in Eindhoven komt nu met 77 00 756 525 :(
Heb m besteld, morgen misschien binnen, dan kijk ik of die wel past
quantacosta?

hoeveel moeten die plaatjes kosten?
Goof

Toevallig laatst adhv hier genoemd bestelnummer die afdekkap (parafan) besteld. Past als een bus, alleen leek de klep in eerste instantie niet te sluiten door het opstaande rubber.
Na het slotje in hoogte versyeld te hebben pastte het wel. :)
Marius

Goof,

heb jij .524 of .525 besteld?

Ik vrees dat ik hem ook moet gaan bestellen. Net even mijn gtt gewassen, daarna sukje rijden, verwarming aan en hoppa wat was het ineens mistig.
Goof

Marius schreef:Goof,

heb jij .524 of .525 besteld?

Ik vrees dat ik hem ook moet gaan bestellen. Net even mijn gtt gewassen, daarna sukje rijden, verwarming aan en hoppa wat was het ineens mistig.
Wat ik besteld had was 77 00 756 524 alleen hoorde ik dat er een nummerwijziging is geweest.
Dat nummer weet ik dan weer niet (misschien .525?).

Wil het evt. wel navragen?
Stefijn

Ik had 524 besteld (+/- 13 euro) en die past vrij goed op mijn GTT, niet op de express.

De 525 (+/- 17 euro) ben ik net wezen halen, maar die is toch echt gewoon voor een andere auto, er zat niet eens een uitsparing voor de sluiting in :( dus die 525 is voor een auto met een klep die aan de voorkant opengaat of zo :( :(

Hoe kan het nou zo'n probleem zijn om zo'n kloteklepje te krijgen...voor een express bedoel ik

Misschien moet ik die achterste rand (goot onder het raam) verbuigen of zo om m dr op te krijgen?
Plaats reactie