Devil Uitlaat geluidje namaken??

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Mickael

jeroen.k schreef:
chris-r19 schreef:Peco heb ik wel van gehoort maar nog niet onder een 19 gezien,devil wel,jammer dat ik die niet heb kunnen horen.mensen moeten me wel kunnen aan horen komen :) :D
Marcel DlC stond (ergens) naast je in de Meern, die heeft er een Peco onder hangen. IK heb er zelf een Devil onder hangen (beide 1.4e motoren) we hebben allebei ff de auto gestart en ff flink gas gegeven. Ik vondt de Peco op zich vetter klinken. De Peco was meer een snerpend geluid en klonk zeer luid. Mn Devil klinkt iets zwaarder stationair en blijft eigenlijk ook laag brommen. Heb met gas los kleine plofjes, hij klinkt gewoon beschaafd vindt ik (wel lekker), maar peco gaat lastig worden om nog te krijgen Devil vindt je eerder denk ik.
Ik lees hier wel vaker dat Peco moeilijk te krijgen, maar ik begrijp niet waarom.

Ik heb vorige jaar voor mijn vriendin een PECO big bore gekocht bij VEBAN in LELYSTAD, die had ze gewoon liggen (een stelling vol).

Je hoeft er niet bang voor te zijn dat ze je niet aan horen komen. Als mijn vriendin thuis komt hoor ik der al een meter of 500 van te voren al aan komen, dan zit ik dus binnen met TV aan en ben bezig op de computer.

Boohbbb booohbbb plop plop plop :lol:
Mrtn
Car: R5GTT

Ik heb Peco onder mn auto (van voor naar achter), ben er zeer tevreden over, klinkt zwaar en luid en bij hoge toeren gaat ie gillen. Zit een dikke bas in.

Vriend van me heeft ook Peco onder z'n auto, welke een R19 16V is, klinkt echt bruut en zwaar. Vooral de knallen zijn zwaar bij gaslos. een dikke *BOF*

Peco is o.a. bij Veban te krijgen.
Mrtn = Maarten
Mrtn

Mickael schreef:
Ik lees hier wel vaker dat Peco moeilijk te krijgen, maar ik begrijp niet waarom.

Ik heb vorige jaar voor mijn vriendin een PECO big bore gekocht bij VEBAN in LELYSTAD, die had ze gewoon liggen (een stelling vol).

Je hoeft er niet bang voor te zijn dat ze je niet aan horen komen. Als mijn vriendin thuis komt hoor ik der al een meter of 500 van te voren al aan komen, dan zit ik dus binnen met TV aan en ben bezig op de computer.

Precies :lol: :lol:
Mrtn = Maarten
*Stephan_RSI*

[quote="Mickael"]Even tussen door,

Voor je middendemper kan je een pijp van een clio 1.2 nemen, deze is demperloos en het goedkoopst.
quote]

Wat voor een clio is het dan precies? Welk jaartal? En met de apk kom ik er dan wel doorheen met een tussendemper van een clio 1.2??

Stephan
Mickael

*Stephan_RSI* schreef:
Mickael schreef:Even tussen door,

Voor je middendemper kan je een pijp van een clio 1.2 nemen, deze is demperloos en het goedkoopst.
quote]

Wat voor een clio is het dan precies? Welk jaartal? En met de apk kom ik er dan wel doorheen met een tussendemper van een clio 1.2??

Stephan
Voor een 16V, maar volgens mij kan het ook bij een RSI.

Ik ben toen der tijd naar kwikfit geweest en heb daar gevraagd of ik rond mocht kijken. Ik wist al hoe het eruit zag. Na even gezocht te hebben kwam ik bij deze pijp en die paste perfect.

Zolang je je kat eronder heb zitten hoef je je niet druk te maken over keuring, ik al 3 jaar zo door de keuring.

Even voor de duidelijkheid:

Mijn uitlaat gaat vanaf voor recht naar achter en komt bij een 90 graden bocht en vervlgens gaat hij naar je einddemper.

Trouwens het lijkt me erg vreemd als het bij een 16V past en een 1.4 (ask ray) past, dat het bij een RSI niet zou passen.

succes

PS. jij woon bij mij in de buurt, als je wil kan je een keer langs komen en kan ik je het laten zien en horen. :)
Christian

mmm duzz ik ga snel even opzoek naar een clio 1.2 :D
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

hmmm de keus valt nu op een peco of een devil
mn middendemper is al weg,ook nu al merk je dat hij niet orgineel klinkt,dus denk dat het met die peco nog erger wordt,devil blijft wat beschaafder.
heb ik het zo goed?
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
turboman
Contacteer:

chris-r19 schreef:hmmm de keus valt nu op een peco of een devil
mn middendemper is al weg,ook nu al merk je dat hij niet orgineel klinkt,dus denk dat het met die peco nog erger wordt,devil blijft wat beschaafder.
heb ik het zo goed?
Heb 6 jaar een kompleet Peco 2"BB4 systeem (zonder tussendemper) onder mijn ex-Renault 5 GT-S 1.7 gehad.. en het was superwreed, >-) zelfs toen de auto nog de 1,4 liter motor had. In combinatie met een K&N open luchtfilter en een nieuwe dubbele Weber 18/100 32 DRT carb (standaard op de 1,4 GTS), gaf dat 15 pk en 23 Nm meer!! Wat een geluid, meerdere mensen van de Renault Club en RTC kunnen dit bevestigen, ze hoorden me van 5 min. al aankomen, echt zwaar en diep geluid, met soms wat steekvlammen. Wel gaan ze ongeveer 3 jaar mee, dan moet je een nieuwe kopen. :(
TURBODJ
Contacteer:

Ik heb zelf ook een Peco onder mijn GTT gehad. Wat je zegt klopt. Gaat ongeveer drie jaar mee. Ik vond het geluid wel bruut, maar op de snelweg irritant. Zeker als je naar ZUid Frankrijk moet. Heb nu een EPS RVS uitlaat eronder hangen. Kon kiezen tussen drie verschillende einddempers varierend van bijna geen tot een redelijke grote demper. Heb de middelste maat gekozen. Geeft een mooi geluid. Diepe ploffen bij het terugschakelen en op de snelweg boven de 120 niet irritant (al is dat persoonlijk). Ben er zelf erg tevreden mee en het gaat in ieder geval langer mee dan drie jaar
*Stephan_RSI*

Mickael schreef: PS. jij woon bij mij in de buurt, als je wil kan je een keer langs komen en kan ik je het laten zien en horen. :)
Ik zal ff kijken waar dat precies ligt. Ben toch benieuwd. Heb jij misschien nog zo'n tussendemper liggen?

Stephan
Steven
Car: M536

Nou Hardixveld-Giessendam ligt toch wel even hele stukken lager dan Heerhugowaard (bij Alkmaar).
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

[quote="*Stephan_RSI] Heb jij misschien nog zo'n tussendemper liggen?

Stephan[/quote]

Kijk eens op de sloop zou ik zeggen. De meeste clioŽs die ik zie op de sloop zijn 1200-tjes dus ff een slijptol lenen en klaar :)
Mooie prijs afmaken met de handelaar en je hebt zelf geen slijptol nodig. :)

Gr. Frits
*Stephan_RSI*

Ok ga ik dat ff mooi binnenkort doen.
Steven
Car: M536

Ik geloof dat zo'n bosal voorpijpje 60 piek kostte bij de kwikfit, dus nix sloop....

Gewoon vragen om een 1.2 voorpijp van een clio 1200 van de 1e series.

klaar...
-Ray-
Contacteer:

Steven (Fiets) schreef:Ik geloof dat zo'n bosal voorpijpje 60 piek kostte bij de kwikfit, dus nix sloop....

Gewoon vragen om een 1.2 voorpijp van een clio 1200 van de 1e series.

klaar...
klopt, en ze zetten m er nog voor je onder ook :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Mickael

Steven (Fiets) schreef:Nou Hardixveld-Giessendam ligt toch wel even hele stukken lager dan Heerhugowaard (bij Alkmaar).
:lol: hmmm volgens mij heb je gelijk ja.

Ik was in de war met een plaatsje wat er op lijkt kwa naam.

foutje.

Nee ik heb z'n pijpje niet meer liggen, maar het kost bijna niets bij de kwikfit.
chris-mc
Contacteer:

Mickael schreef:
jeroen.k schreef:
chris-r19 schreef:Peco heb ik wel van gehoort maar nog niet onder een 19 gezien,devil wel,jammer dat ik die niet heb kunnen horen.mensen moeten me wel kunnen aan horen komen :) :D
Marcel DlC stond (ergens) naast je in de Meern, die heeft er een Peco onder hangen. IK heb er zelf een Devil onder hangen (beide 1.4e motoren) we hebben allebei ff de auto gestart en ff flink gas gegeven. Ik vondt de Peco op zich vetter klinken. De Peco was meer een snerpend geluid en klonk zeer luid. Mn Devil klinkt iets zwaarder stationair en blijft eigenlijk ook laag brommen. Heb met gas los kleine plofjes, hij klinkt gewoon beschaafd vindt ik (wel lekker), maar peco gaat lastig worden om nog te krijgen Devil vindt je eerder denk ik.

heeft die ze nog steeds?
bij improve tuning hebben ze niet meer liggen,de leverancier zou er mee gestopt zijn.
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Mickael

chris-r19 schreef:
Mickael schreef:
jeroen.k schreef:

heeft die ze nog steeds?
bij improve tuning hebben ze niet meer liggen,de leverancier zou er mee gestopt zijn.
Dat verhaal hoor ik dus al een jaar of 3, maar de meeste zeggen dat omdat ze het niet kunnen leveren.

Of ze ze nog hebben weet ik niet, je moet ze ff maar bellen.
chris-mc
Contacteer:

Thx,ik zal eens mailen of bellen.
Ik hoor steeds meer positive verhalen over peco
Mickael

Tip: Neem er een van RVS, ze zijn iets duurder maar gaan VEEEEEEL langer mee.

Anders hebben ze een levenduur van +/-3 jaar.

Succes (verzekerd :p )
chris-mc
Contacteer:

Dat stond ook in het mailtje wat ik van improve kreeg,die RVS zou naar ervaring beter zijn.
weet je toevallig de prijs ongeveer?
Mickael

chris-r19 schreef:Dat stond ook in het mailtje wat ik van improve kreeg,die RVS zou naar ervaring beter zijn.
weet je toevallig de prijs ongeveer?
Nee sorry, dat weet ik niet meer.

Geloof wel dat ie duurder was als een remus.
Foeke

Clio 1.8 & 2.0 models phase 1 ENGINE YEAR
1.8 • 2.0 91 > 98
Part
Number Tailpipe
Dimensions Retail Price (inc VAT)
BIG BORE 2 BB2/705 76mm round £97.85
BIG BORE 4 BB4/705 100mm round £104.29
POWERMASTER PPM/705 120mm x 90mm £102.23
STAINLESS STEEL SS/BB2/705 76mm round £122.83
SS/PPM/705 120mm x 90mm £122.83
<-------So you know don't mess with a Reno------->
wouter 16v

*Stephan_RSI* schreef:
wouter 16v schreef:Ik heb er een zaterdag een devil group N onder mijn clio laten zetten bij Maarten en er komen dus echt vlammen, klappen en een gaaf geluid uit 8)
Is dat een volledige pijp van voor naar achteren? En hoeveel koste het je intotaal?
Heb je bij alle toeren een lekker geluidje?

Stephan
Ja en met een absorbtie demper op het eind. In de lagere toeren valt het wel mee maar daar boven is het genieten :) :) . De prijs moet je aan Maarten Hendriekx vragen.
martin rs

huh vlammen uit je uitlaat das lekker dan haha. maar he das wel gaaf maar als je gepakt wordt? geen bumperklevers meer zeker haha :D
chris-mc
Contacteer:

F 16Valve schreef:Clio 1.8 & 2.0 models phase 1 ENGINE YEAR
1.8 • 2.0 91 > 98
Part
Number Tailpipe
Dimensions Retail Price (inc VAT)
BIG BORE 2 BB2/705 76mm round £97.85
BIG BORE 4 BB4/705 100mm round £104.29
POWERMASTER PPM/705 120mm x 90mm £102.23
STAINLESS STEEL SS/BB2/705 76mm round £122.83
SS/PPM/705 120mm x 90mm £122.83
zijn dit de prijzen van peco?
Foeke

Ja dit komt van de site van Peco

http://www.peco.co.uk
<-------So you know don't mess with a Reno------->
chris-mc
Contacteer:

Op hun lijst zie ik de 19 er niet bij staan
dat zou jammer zijn
Mrtn

Mail anders ff naar Veban. Beetje onderhandelen over de prijs :wink: en wellicht een Pecobroeder erbij :D
Mrtn = Maarten
chris-mc
Contacteer:

al gedaan :D :D
chris-mc
Contacteer:

Ik kan bij mn renault dealer voor 200 pleuros aan een clio peco uitlaat komen.ze gaan deze week kijken of die er onder past,zo niet dan wordt het een devil.
wouter 16v

martin rs schreef:huh vlammen uit je uitlaat das lekker dan haha. maar he das wel gaaf maar als je gepakt wordt? geen bumperklevers meer zeker haha :D
Nee zeker geen bumperklevers meer.
chris-mc
Contacteer:

wel kwade gezichten zeker...
lijkt me mooi s'avonds in een nauw straatje,volgens mij licht dn de hele straat op.
Erik

Heb gisteravond onder mijn GTT een groep N Devil gehangen. Was de laatste die Improve tuning nog had liggen.
Nou al die verhalen over dikke klappen zijn zeker niet overdreven !!!!!!
Assie stationair staat te draaien lijkt het wel een V8 en met gas los laten duikt iedereen plat op de grond. Echt wel vet kicken !!!!Mijn vriendin dacht dat er een helikopter over kwam toen ik gisteren weer thuis kwam.......

Denk alleen niet dattie zo door de APK komt....
_Martijn_
Contacteer:

met apkkeuring kijken ze niet naar de hoeveelheid geluid. als de uitlaat maar niet lek is.

heb je eigenlijk met elke devil-uitlaat dat super geluid, of alleen met die 'tropet' toeter ding.
He! nu is die weer rood.
Plaats reactie