Kapotte Turbo ??

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

Hallo allemaal,
Eerder dit jaar heb ik een probleem gemeld met gefluit uit de turbo.Na een paar maanden is de turbo nog steeds niet kapot gegaan, zoals sommigen suggereerden :) maar... het probleem zat me niet lekker.De stoute schoenen aangetrokken en na een dag werk, een hoop kapotte vingers en inwendig gevloek heb ik de turbo eraf gekregen.Gelijk maar het hele uitlaatspruitstuk meegenomen.Bij de eerste blik op het uitlaat spruitstuk zie ik het al meteen;er zit een enorme scheur in het huis....Dit is dus het stuk uitlaat waar de turbo als het ware in schuift.Weet iemand waar ik uitlaat spruitstuk kan vinden ???Ik heb er een jpgje bijgedaan voor de duidelijkheid.
Heeft iemand er 1 over ??? Ik denk dat dit een hoop problemen op lost, zoals de slechte acceleratie die ik heb....
HHHHHEEEEEELLLLLPPPP !!!!
Oh ja , ik mis ook nog een hitteschild, die was verbrand.... :( Heeft iemand er nog 1 liggen????
[img]http://www.geocities.com/lapbandpage/turbo.jpg[/img]
gille
Contacteer:

WillemD schreef:Hallo allemaal,
Eerder dit jaar heb ik een probleem gemeld met gefluit uit de turbo.Na een paar maanden is de turbo nog steeds niet kapot gegaan, zoals sommigen suggereerden :) maar... het probleem zat me niet lekker.De stoute schoenen aangetrokken en na een dag werk, een hoop kapotte vingers en inwendig gevloek heb ik de turbo eraf gekregen.Gelijk maar het hele uitlaatspruitstuk meegenomen.Bij de eerste blik op het uitlaat spruitstuk zie ik het al meteen;er zit een enorme scheur in het huis....Dit is dus het stuk uitlaat waar de turbo als het ware in schuift.Weet iemand waar ik uitlaat spruitstuk kan vinden ???Ik heb er een jpgje bijgedaan voor de duidelijkheid.
Heeft iemand er 1 over ??? Ik denk dat dit een hoop problemen op lost, zoals de slechte acceleratie die ik heb....
Oh ja , ik mis ook nog een hitteschild, die was verbrand.... :( Heeft iemand er nog 1 liggen????
ik heb nog een perfekt exemplaar over over,wel in BELGIE komen halen,maar is perfekte staat
gille
Contacteer:

gille (mountainbike) schreef:
ik heb nog een perfekt exemplaar over over,wel in BELGIE komen halen,maar is perfekte staat
ik heb ook nog een hitteschild liggen
Anonymous

Das geen uitlaat spruitstuk maar de turbine behuizing.

hoe dat te vervangen is en wat dat kost weet ik niet.
gille
Contacteer:

krijg die link nie open stuur het anders naar gille7@hotmail.com
gille
Contacteer:

Ploegah schreef:http://www.geocities.com/lapbandpage/turbo.jpg

even in een aparte browser opstarten gille
ff in mensentaal want ik snap er de ballen van.
Matijs
Contacteer:

Ploegah schreef:http://www.geocities.com/lapbandpage/turbo.jpg

even in een aparte browser opstarten gille
"This page is not available" :(
Anonymous

Voor de zekerheid ff vermelden dat het hier om een phase II gaat uit eind 88.......
Wil de behuizing(zo heet het dus..)ook wel onder rembours laten komen hoor dus als er iemand is die er 1 kwijt wil (of hitteschild) ???....(zit nu dus zonder auto....)
Bedankt !
Anonymous

Gille zag het plaatje ff niet. De behuizing is niet los te vervangen hoor ik net

Dat word een nieuwe turbo waarschijnlijk...
gille
Contacteer:

WillemD schreef:Voor de zekerheid ff vermelden dat het hier om een phase II gaat uit eind 88.......
Wil de behuizing(zo heet het dus..)ook wel onder rembours laten komen hoor dus als er iemand is die er 1 kwijt wil (of hitteschild) ???....(zit nu dus zonder auto....)
Bedankt !
das de behuizing vande turbo,kan je nie apart hebben,ik vrees voor nieuwe turbo,hitteschild kan ik je mee helpen,maar die behuizing is stuk
Anonymous

Hmmmm...
Het stuk waar ik het over heb zit met 4 bouten vast...Kan er dus wa\arschijnlijk gewoon af... toch ???
RickGT TURBO
Contacteer:

Ik zou eens Jeroen van JLtuning bellen. Hij kan nieuwe turbo's leveren met een groter inlaatkant slakkehuis inlaat (inlaat lucht dus) en uitlaat (inlaatlucht dus).
Hij verkoopt ze voor 650 euro inclusief btw. Dus dat is dik 200 euro goedkoper dan een revisie.

Verder heeft hij zelf ook nog een heleboel uitlaathuisjes liggen (toen ik bij hem in de garage was was het een krat vol). Dus mischien kan hij voor een leuk prijsje je turbo maken. Hij reviseerd zelf ook, maar zonder balanseren dan.
Drive it like you stole it
Matijs
Contacteer:

Ploegah schreef:Gille zag het plaatje ff niet. De behuizing is niet los te vervangen hoor ik net

Dat word een nieuwe turbo waarschijnlijk...
Ben ik de enige die niks ziet?
Matijs
Contacteer:

RickGT TURBO schreef:Hij reviseerd zelf ook, maar zonder balanseren dan.
Reviseren zonder balanceren? Daar heb je weinig aan... Het balanceren is nou juist de hele truuk van een turbo.
Anonymous

Ik denk het wel
gille
Contacteer:

WillemD schreef:Hmmmm...
Het stuk waar ik het over heb zit met 4 bouten vast...Kan er dus wa\arschijnlijk gewoon af... toch ???
ja klopt kan je apart verkrijgen is het bochtje dat tussen de turbo en het spruitstuk zit.
kan ik niet mee helpen maar er zal wel iemand zijn die dat heeft liggen
Anonymous

Juist !! dat is'm denk ik... :) :D
Waar o waar kan ik die krijgen ????
Anonymous

WillemD schreef:Juist !! dat is'm denk ik... :) :D
Waar o waar kan ik die krijgen ????
Dat is iig niet het onderdeeltje wat je omcirkelt in je plaatje....
Anonymous

Dat zou kunnen, dit is volgens mij ook een plaatje van een phase I , en ik heb een II maar geen plaatje daarvan....Maar is het nu wel duidelijk welk onderdeel ik bedoel ??
Anonymous

Het enige verschil tussen een phase 1 turbo en een phase2 turbo is de koeling.

Het plaatje stelt een turbo voor waar jij een van de twee 'slakkehuizen' omcirkeld hebt. Dit is het slakkenhuis aan de uitlaatzijde.
Anonymous

Ok duidelijk.Ben dan ook een newbie he...... :lol:
Anonymous

Heren,weet nou niemand waar je zo'n onderdeel kan krijgen? Of heeft niemand zo'n ding liggen.Ik wil graag weer met mijn autootje weg kunnen en zo schieten we niets op,bedankt!
Iris vrouw van Willem.
Marius

Bij een revisiebedrijf kun je dat laten lassen.

Maar ik denk dat een 2dehandse goede net zo duur is.
Anonymous

WillemD schreef:Hier ter verduidelijking foto's van het kapotte slakkehuis.Begrijpt iedereen nu wat ik bedoel ??
En zoals je op de 2e foto ziet zit het slakkehuis er gewoon met bouten aan vast.
Nogmaals wie heb zo'n ding liggen ??
[img]http://www.geocities.com/lapbandpage/turbo1.jpg[/img]
[img]http://www.geocities.com/lapbandpage/turbo2.jpg[/img]
Steven
Car: M536

Je kan toch helemaal niet linken van geocities? Ik zou even een andere webspace exploitant zoeken.
Riël
Über-Spammer

Als het het slakkenhuis is, misschien kun je dan een kapotte turbo van iemand kopen waar het slakkehuis nog van heel is, en de binnenkant omzetten? Zal best mogelijk zijn denk ik.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
turborap

Alleen een nieuwe T2 of een T2 die NOOIT belast is heeft een uitlaathuis zonder scheur. 1 Keer naar de 900 graden en de scheur zit er. Soms zit ie op een andere plek maar scheuren doen ze allemaal (andere type scheur is te zien door in de spruitstuk aansluiting te kijken.
Wat doet zo'n scheur:
Als ie flink lekt: druk pas bij lager toerental.
Let op dat het gietijzer van het uitlaathuis niet tegen de schoepen aan kan komen. (evt 'bij-dremelen')
Als is niet flink lekt: hooguit voor een 'mooier' geluid zorgen.
Ofwel: die scheur die jij hebt is echt niets aparts.
Verwijderen uitlaathuis: Bouten los maken, sleutel o.i.d. tussen bouten en uitlaathuis klemmen. Bouten verder losdraaien zodat de sleutel het uitlaathuis naar buiten drukt totdat ie helemaal los is.
It takes a big man to admit he's wrong..
I am NOT a big man!
Hans R.

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0PgAAAEkS ... 9617630471[/img]

Zoals Turborap al zegt, deze scheur "hoort" bij de turbo.
Ik het er hier 3 liggen en allemaal met een scheurtje :(
catrinus

heeeee zo`n turbo heb ik hier ook liggen. Ook met zo`n scheur. Hij staat nu schoongemaakt en al op mijn slaapkamer voor de sier
There will be plenty of time to rest when your dead
Sander
Contacteer:

Ja die "soort" turbo's heb ik ook wel enkelen liggen hier! :lol: Maar die er nu op zit is een ander type! :)

S :D nder
Matijs
Contacteer:

Heejj, nou zie ik toch ineens een plaatje zeg. Dat praat makkelijker :wink:
Ik heb niets meer toe te voegen :lol:
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Scheur is volkomen normaal, de turbo die het niet heeft na intensief gebruik moet ik nog tegenkomen.
.:: TurboPowerr ::.
Anonymous

Ok dan !! Bedankt voor de replys !!
met andere woorden gewoon weer monteren en doen alsof me neus (oftewel turbo) bloed ???
Dank U dank u ...
Plaats reactie