Laguna 6 bak
as far as I know past ie wel aan 't blok.
Dacht wel dat de bediening anders in elkaar steekt.
Tevens is 't wel een bak van een stinkdiesel, zal wel erg lange overbrengingen hebben, nix voor een sporty auto waarschijnlijk. (alhoewel, wel standaard weinig vermogen en toch grote wielen.....)
nouja, ff checken dus.
Dacht wel dat de bediening anders in elkaar steekt.
Tevens is 't wel een bak van een stinkdiesel, zal wel erg lange overbrengingen hebben, nix voor een sporty auto waarschijnlijk. (alhoewel, wel standaard weinig vermogen en toch grote wielen.....)
nouja, ff checken dus.
rev it like a rental
Bedoel je bij TWR :-*Menno schreef:is dat eigenlijk echte Renault stuff, of komt 't oorspronkelijk stiekum bij onze zweedse vrienden vandaan?speedline schreef:Is PK6 bak
Nee, hoor. Renault werkt al jaren samen met de Duitse fabrikant Getrag (http://www.getrag.de/ ) voor transmissieontwikkeling.
Natuurlijk niet ALLEEN met hun. Er zijn ook andere samenwerkingen, bijvoorbeeld de voor de vierwielaandrijf systemen en automatische transmissies. Maar de PK serie deed zijn intrede, volgens mij, in de Safrane. (De bestelwagens hadden Žm volgens mij al.) Onderandere de Safrana Biturbo was voorzien van de PK9 vijfbak met extra uitgaande as.
Laatst gewijzigd door speedline op zo 10 nov 2002 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles past... Als je maar genoeg AANPAST.MyZ schreef:Maar ff concreet: dit past? vooral qua ruimte lijkt het me moeilijk, aangezien de clio bijna geen ruimte heeft voor een grotere bak.
Ik snap alleen niet waarom je dit wilt. Geen enkele variant van de PK6 heeft voldoende kort op elkaar liggende verhoudingen of korte eindoverbrenging om in een Clio tot zijn recht te komen.
Hier komt nog eens bij dat de bediening met kabels geschiedt en de bak veel volumineuzer is. En hij is vooral zwaarder !
Het is je waarschijnlijk alleen te doen om de 6e versnelling. Als je een snellere acceleratie wilt monteer dan een korter gegearde 5-bak of een Clio EuroCup Sadev 6-bak. (Allemaal uitvoerig besproken.)
Als je het allemaal terugredeneert komt het allemaal neer op beschikbaar koppel bij een bepaalde rijsnelheid in een bepaalde versnelling.
Daarentegen als je meer spreiding van de overbrengingen wenst, om het toerental bij kruissnelheid te drukken, is dat wel goed ! Maar eerst ff goed je wensen formuleren...

ik dacht aan Volvo (die zelf weer een hoop renault stuff gebruikenspeedline schreef:Bedoel je bij TWR :-*Menno schreef:is dat eigenlijk echte Renault stuff, of komt 't oorspronkelijk stiekum bij onze zweedse vrienden vandaan?speedline schreef:Is PK6 bak

rev it like a rental
een pk6 bak zit achter de motor van een laguna II een 120 pk dci.
en dat is ook een F motor.
aleen de bediening van de bak gebeurd met 2 kabels.
het enige probleem is dat je in zijn 6 met zo'n versnellings bak maar 1800 tpm draait als je 120 rijdt.
maar daar is met kleinere wieltjes wat aan te doen natuurlijk omdat een laguna standaard op 16" velgen staat.
verder is de bak ook wat hoger als de jb3 van een clio.
en dat is ook een F motor.
aleen de bediening van de bak gebeurd met 2 kabels.
het enige probleem is dat je in zijn 6 met zo'n versnellings bak maar 1800 tpm draait als je 120 rijdt.
maar daar is met kleinere wieltjes wat aan te doen natuurlijk omdat een laguna standaard op 16" velgen staat.
verder is de bak ook wat hoger als de jb3 van een clio.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Valt wel mee hoor Menno. Zeker nu de S/V 40 aan het eind van zijn latijn is...Menno schreef: ik dacht aan Volvo (die zelf weer een hoop renault stuff gebruiken)
De PK6 zesbak wordt binnenkort vervangen door een Nissan zesbak. (Onderandere Primera.)