Laguna 6 bak

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
MyZ
Berichten: 284
Lid geworden op: wo 24 okt 2001 0:00
Locatie: Enschede

Wie weet of de 6 bak van de nieuwe laguna op een clio blok past? Zo ja, weet iemand er nog 1 total loss te staan, met goed bak :wink:
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

as far as I know past ie wel aan 't blok.
Dacht wel dat de bediening anders in elkaar steekt.

Tevens is 't wel een bak van een stinkdiesel, zal wel erg lange overbrengingen hebben, nix voor een sporty auto waarschijnlijk. (alhoewel, wel standaard weinig vermogen en toch grote wielen.....)

nouja, ff checken dus.
rev it like a rental
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Is PK6 bak. Zelfde type als Clio V6. Verschillende overbrengingen beschikbaar voor verschillende modellen en motoren.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

speedline schreef:Is PK6 bak
is dat eigenlijk echte Renault stuff, of komt 't oorspronkelijk stiekum bij onze zweedse vrienden vandaan?
rev it like a rental
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Menno schreef:
speedline schreef:Is PK6 bak
is dat eigenlijk echte Renault stuff, of komt 't oorspronkelijk stiekum bij onze zweedse vrienden vandaan?
Bedoel je bij TWR :-*

Nee, hoor. Renault werkt al jaren samen met de Duitse fabrikant Getrag (http://www.getrag.de/ ) voor transmissieontwikkeling.

Natuurlijk niet ALLEEN met hun. Er zijn ook andere samenwerkingen, bijvoorbeeld de voor de vierwielaandrijf systemen en automatische transmissies. Maar de PK serie deed zijn intrede, volgens mij, in de Safrane. (De bestelwagens hadden Žm volgens mij al.) Onderandere de Safrana Biturbo was voorzien van de PK9 vijfbak met extra uitgaande as.
Laatst gewijzigd door speedline op zo 10 nov 2002 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
MyZ
Berichten: 284
Lid geworden op: wo 24 okt 2001 0:00
Locatie: Enschede

Maar ff concreet: dit past? vooral qua ruimte lijkt het me moeilijk, aangezien de clio bijna geen ruimte heeft voor een grotere bak.
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

MyZ schreef:Maar ff concreet: dit past? vooral qua ruimte lijkt het me moeilijk, aangezien de clio bijna geen ruimte heeft voor een grotere bak.
Alles past... Als je maar genoeg AANPAST.

Ik snap alleen niet waarom je dit wilt. Geen enkele variant van de PK6 heeft voldoende kort op elkaar liggende verhoudingen of korte eindoverbrenging om in een Clio tot zijn recht te komen.

Hier komt nog eens bij dat de bediening met kabels geschiedt en de bak veel volumineuzer is. En hij is vooral zwaarder !

Het is je waarschijnlijk alleen te doen om de 6e versnelling. Als je een snellere acceleratie wilt monteer dan een korter gegearde 5-bak of een Clio EuroCup Sadev 6-bak. (Allemaal uitvoerig besproken.)

Als je het allemaal terugredeneert komt het allemaal neer op beschikbaar koppel bij een bepaalde rijsnelheid in een bepaalde versnelling.

Daarentegen als je meer spreiding van de overbrengingen wenst, om het toerental bij kruissnelheid te drukken, is dat wel goed ! Maar eerst ff goed je wensen formuleren... 8)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik weet wel dat het hier om een Willyblok met turbo gaat, dus wat langere versnellingen is op zich niet zo heel erg lijkt me...
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

speedline schreef:
Menno schreef:
speedline schreef:Is PK6 bak
is dat eigenlijk echte Renault stuff, of komt 't oorspronkelijk stiekum bij onze zweedse vrienden vandaan?
Bedoel je bij TWR :-*
ik dacht aan Volvo (die zelf weer een hoop renault stuff gebruiken :) )
rev it like a rental
jacco 16v
Berichten: 560
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: gasselternijveen

een pk6 bak zit achter de motor van een laguna II een 120 pk dci.
en dat is ook een F motor.
aleen de bediening van de bak gebeurd met 2 kabels.
het enige probleem is dat je in zijn 6 met zo'n versnellings bak maar 1800 tpm draait als je 120 rijdt.
maar daar is met kleinere wieltjes wat aan te doen natuurlijk omdat een laguna standaard op 16" velgen staat.
verder is de bak ook wat hoger als de jb3 van een clio.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Menno schreef: ik dacht aan Volvo (die zelf weer een hoop renault stuff gebruiken :) )
Valt wel mee hoor Menno. Zeker nu de S/V 40 aan het eind van zijn latijn is...

De PK6 zesbak wordt binnenkort vervangen door een Nissan zesbak. (Onderandere Primera.)
Plaats reactie