clio 16v (f7p) motor in een 5 GTE

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
jacco 16v
Berichten: 560
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: gasselternijveen

pas de motor van een clio 16v wat betreft de afmetingen in de motor ruimte van een 5 GTE.
of krijg je dan problemen met de voorste balk en het inlaat spruitstuk.
en is hij niet te hoog.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Het moet iig pas te maken zijn, want er rijden een aantal 5jes rond met een 16V motor, oa in de zomeravondcompetitie en in duitslad een aantal.

De ruimte met die voorbalk is wel krap, maar het gaat wel.

Catrinus heeft vast wel wat foto's ervan.
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

heeeee ik hoor mijn naam :p . idd ik heb het volgens mij op film staan en op foto. zal ff kijken of ik de foto`s kan vinden. Het is wel te doen om een 16v blok in een gte te bouwen maar en moet een klein stukje van je inlaatspruitstuk geslepen worden. Tenminste dat zag ik in duitsland.
There will be plenty of time to rest when your dead
Maarten Henderieckx
Berichten: 198
Lid geworden op: di 30 jul 2002 19:56
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Collega's van mij racen er mee op 't circuit van Zolder. Het is te doen, als je maar handig bent!
jacco 16v
Berichten: 560
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: gasselternijveen

als ik die plaatjes zo bekijk dan is de motor ophanging zoals die van een 19 16v of zie ik dat verkeerd.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

keb 't wel eens uitgemeten.
Je radiateur wordt erg krap, daar moet je zelf wat creatiefs mee doen. Dynamo is ook erg krap, maar moet net lukken.

Verders inderdaad niet het bevestiginspunt rechtsboven aan de kop gebruiken, maar onder op 't blok, ala 19.
rev it like a rental
Plaats reactie