R18 turbo motor in R4??
-
- Berichten: 414
- Lid geworden op: do 28 mar 2002 0:00
- Locatie: 5^o 34' 26" OL 51^o 15' 2" NB
- Contacteer:
Dat is dus de vraag, kan dit?? Wat is de inhoud van die motor? Ligt ie in de lengterichting? Ja, waarschijnlijk wel, maar de bak zal er wel achter hangen ipv ervoor, dus zitten dynamo e.d. aan de verkeerde kant, maar dat is met enig laswerk goed te maken. het grootste probleem zal de versnellingsbak zijn, want past een R4 bak op een R18 turbo blok??
Wie o wie geeft me het antwoord??
Wie o wie geeft me het antwoord??
-
- Berichten: 414
- Lid geworden op: do 28 mar 2002 0:00
- Locatie: 5^o 34' 26" OL 51^o 15' 2" NB
- Contacteer:
tis een 1647 cc turbo blok dat idd uit de fuego komt, verder tot nu toe alleen plaatjes
hier staan overigens wel enkel hele leuke:
http://ptikem.free.fr/tuning.htm
hier staan overigens wel enkel hele leuke:
http://ptikem.free.fr/tuning.htm
-
- Berichten: 414
- Lid geworden op: do 28 mar 2002 0:00
- Locatie: 5^o 34' 26" OL 51^o 15' 2" NB
- Contacteer:
klopt trouwens niet wat ik zei, het is een 1565 cc
Ik zou eigenlijk een foto van zo'n los blok moeten hebben zodat ik kan kijken of die versnellingsbak erop gaat passen. Als de vorm klopt zal het wel gaan.
Ik zou eigenlijk een foto van zo'n los blok moeten hebben zodat ik kan kijken of die versnellingsbak erop gaat passen. Als de vorm klopt zal het wel gaan.
[img]http://members1.chello.nl/~jeroen.gorter/rtc/11.jpg[/img]
Voila, deze man had nog een 17 die klaarstond voor verdere opbouwe met een, jawel, 1600Turbo vanuit de 18
Misschien kijken of je met deze beste man in contact kan komen.
Voila, deze man had nog een 17 die klaarstond voor verdere opbouwe met een, jawel, 1600Turbo vanuit de 18

Misschien kijken of je met deze beste man in contact kan komen.
-
- Berichten: 414
- Lid geworden op: do 28 mar 2002 0:00
- Locatie: 5^o 34' 26" OL 51^o 15' 2" NB
- Contacteer:
zou overigens toch wel makkelijk zijn als ik die dynamo en waterpomp aan de andere kant zou kunnen zetten, nou zal dat wel niet moeilijk zijn, maar hoe ga ik ze dan aandrijven? Ik kan niet ff de nokkenas omdraaien en er aan de andere kant van de motor een poelie aan maken om het geheel aan te drijven of wel?
-
- Berichten: 414
- Lid geworden op: do 28 mar 2002 0:00
- Locatie: 5^o 34' 26" OL 51^o 15' 2" NB
- Contacteer:
het lijkt niet nodig als ik onderstaand plaatje bekijk, de dynamo zit volgens mij aan de andere kan van de motor aan de kant van de bak, dus richting passagiers, in dat geval kan de motor gewoon omgedraaid in een r4, maar dan kom ik toch weer op de versnellingsbak
[img]http://ptikem.free.fr/18ynq.jpg[/img]
[img]http://ptikem.free.fr/18ynq.jpg[/img]
-
- Berichten: 414
- Lid geworden op: do 28 mar 2002 0:00
- Locatie: 5^o 34' 26" OL 51^o 15' 2" NB
- Contacteer:
Zo kwam ik dus ook op dat idee...jpp_GTX schreef:Net op marktplaats verschenen:
Aangeboden: Motor renault 18 turbo(benzine)
Prijs: Doe een bod
Beschrijving: Motor renault 18 turbo (benzine) 110pk incl turbo en spruitstukken.

-
- Berichten: 414
- Lid geworden op: do 28 mar 2002 0:00
- Locatie: 5^o 34' 26" OL 51^o 15' 2" NB
- Contacteer:
aan de andere kant, als ik deze 2 plaatjes bekijk, dan weet ik ff niet waar ze die dynamo en waterpomp gelaten hebben.
[img]http://graduate.gradsch.uga.edu/archive/blfuego2.JPG[/img]
[img]http://graduate.gradsch.uga.edu/archive/blfuego4.JPG[/img]
[img]http://graduate.gradsch.uga.edu/archive/blfuego2.JPG[/img]
[img]http://graduate.gradsch.uga.edu/archive/blfuego4.JPG[/img]
[img]http://ptikem.free.fr/18zcl.jpg[/img]
Probeer ergens een Dacia te vinden om het hele spulletje in over te schroeven. Kun je meteen claimen de "snelste oost europese auto in NL" in je bezit te hebben, het is nl. een identieke auto
En weer eens wat anders dan een Lada met een tennisbal op de trekhaak
Ik zie meteen waar de inspiratie voor de Volvo 340/ 360 vandaan komt...
http://www.automobile-dacia.cz/
[img]http://www.automobile-dacia.cz/nova/image/sn5.jpg[/img]
Hun nieuwe lijkt wel een R9
Probeer ergens een Dacia te vinden om het hele spulletje in over te schroeven. Kun je meteen claimen de "snelste oost europese auto in NL" in je bezit te hebben, het is nl. een identieke auto


Ik zie meteen waar de inspiratie voor de Volvo 340/ 360 vandaan komt...
http://www.automobile-dacia.cz/
[img]http://www.automobile-dacia.cz/nova/image/sn5.jpg[/img]
Hun nieuwe lijkt wel een R9

Laatst gewijzigd door speedline op do 7 nov 2002 9:25, 1 keer totaal gewijzigd.
zet dat r18 verhaal maar uit je hoofd.
als je iets spannends wilt, maar na enige tijd ook wel de zekerheid dat het allemaal gaat lukken/passen en dat je de zaak rijdend krijgt bouw dan gewoon een alpine turbo erin. of neem het gtt blok, is al zeker 1 keer gelukt.
je bent nog steeds zeer exclusief, en trust me: het rijd meer dan spannend genoeg.
als je iets spannends wilt, maar na enige tijd ook wel de zekerheid dat het allemaal gaat lukken/passen en dat je de zaak rijdend krijgt bouw dan gewoon een alpine turbo erin. of neem het gtt blok, is al zeker 1 keer gelukt.
je bent nog steeds zeer exclusief, en trust me: het rijd meer dan spannend genoeg.
dat is idd een feit, ik had er een AT blokje in, maar wel de originele R4-trommelremmen, dat was pas spannendrobert schreef: het rijd meer dan spannend genoeg.

Ik weet idd dat de motorblok van een R18 niet past op de versnellingsbak van de R4 . Heb vroeger nog lopen nadenken over hetzelfde dat jij nu doet, ik had een 18 turbo een een R4 . Is toen ook afgeblazen door het niet-pas-feit ! Heb toen eerst een A-blokje eringelegd (is toch ook al een lekker projectje) en daarna vervangen door de AT !Ik zou ook voor een AT of een GTT blok gaan . Kan je dan nog (waarschijnlijk na lang zoeken) omvormen met een setje cilinderbussen/zuigers van 1550cc
Bruno

Bruno
-
- Berichten: 414
- Lid geworden op: do 28 mar 2002 0:00
- Locatie: 5^o 34' 26" OL 51^o 15' 2" NB
- Contacteer:
wacht ff, dus je zegt dat de zuigers en bussen van een r18 turbo 1550cc blok wél in een r5 AT blok passen? Dat zou wel ontzettend vet zijn. Dan hebbie gelijk tegen de 150 pk op standaard turbodruk of zo 

neen, vroeger was deze set verkrijgbaar qua upgrade van de 1397cc motoren . Misschien is het mogelijk dat de bussen uit de 18-motor passen, dat durf ik niet te zeggen . Is misschien de moeite om even uit te zoeken . De 1550cc setjes zullen momenteel zeer schaars zijn vrees ik ...
ondanks dat ik niet weet hoe een r18 blok er uitziet, kan ik zo zeggen dat die bussen niet in een at blok passen.
Want 1397 cc is het maximum wat er NORMAAL uit het AT onderblok te persen valt.
Die 1550 cc is op een heel kritsche wijze gedaan, met heel dunwandige bussen, heel speciale koppakking..
Duur&zeldzaam&gevoelig. Dat wil je niet.
De bussen van een R18 zullen nooit zo dunwandig zijn.
Mik er een at of gtt blok in, samen met een at bak en wieldraagarmen.
Geef simpel die wastegate een slinger, en het vermogen is niet meer je eerste zorg.
Want 1397 cc is het maximum wat er NORMAAL uit het AT onderblok te persen valt.
Die 1550 cc is op een heel kritsche wijze gedaan, met heel dunwandige bussen, heel speciale koppakking..
Duur&zeldzaam&gevoelig. Dat wil je niet.
De bussen van een R18 zullen nooit zo dunwandig zijn.
Mik er een at of gtt blok in, samen met een at bak en wieldraagarmen.
Geef simpel die wastegate een slinger, en het vermogen is niet meer je eerste zorg.
uhm...robert schreef:en momenteel op een niet nader te noemen internet 'winkelomgeving' eentje van E900,-
Shopping centre ?
marktplein ?
handelsplaats ?
-
- Berichten: 414
- Lid geworden op: do 28 mar 2002 0:00
- Locatie: 5^o 34' 26" OL 51^o 15' 2" NB
- Contacteer:
ehm, 900 euro wordt me wat te gortig. Ik zat te denken aan een rot exemplaar met een lopende motor met laten we zeggen 150.000 op de teller of zo, voor een bedrag van pak em beet 300 euro of minder.