5 gtt phase 1 harde klappen uit uitlaat
Mijn 5 gt klapt uit de uitlaat als ik gas loslaat en als ik op de motor afrem.
Het is echt knallen !!!.
Het verbruik is ook aan de hoge kant 1 op 6/7.
Hij stotterd ook onder het rijden.
Vollast is er voor zo ver ik weet niks aan de hand ,
de turbo levert gewoon druk en de motor levert ook gewoon vermogen.
De carb is voor zo ver ik weet gewoon goed.
Ik heb de membraampjes, pakkingen en sproeiers nagekeken,deze waren allemaal goed.
Ik heb ook een andere carb geprobeert die op een andere gt perfect werkt,dit heeft niks geholpen.
Ook heb ik al verschillende ontstekingen geprobeert weer zonder resultaat.
Weet iemand misschien wat dit kan zijn .
Vliegwiel sensor misschien kapot ????.
Het is echt knallen !!!.
Het verbruik is ook aan de hoge kant 1 op 6/7.
Hij stotterd ook onder het rijden.
Vollast is er voor zo ver ik weet niks aan de hand ,
de turbo levert gewoon druk en de motor levert ook gewoon vermogen.
De carb is voor zo ver ik weet gewoon goed.
Ik heb de membraampjes, pakkingen en sproeiers nagekeken,deze waren allemaal goed.
Ik heb ook een andere carb geprobeert die op een andere gt perfect werkt,dit heeft niks geholpen.
Ook heb ik al verschillende ontstekingen geprobeert weer zonder resultaat.
Weet iemand misschien wat dit kan zijn .
Vliegwiel sensor misschien kapot ????.
Yep, ik zou kijken naar je BDP sensor inderdaad (vliegwiel-sensor, bovenste dode punt)
there is no spoon.
Ploffen heb ik ook, bij gas los knettert ie constant, zelfs bij opschakelen hoor je een knal. Dit heeft meer met de uitlaat te maken als met wat de motor allemaal uitvreet van binnen. Dit is absoluut niet erg en kan alleen maar leuk zijn als je ervan gediend bent.
Staat je ontsteking wel op tijd, zijn rotor+verdelerkap wel ok? Je moet t kennelijk niet in je benzine-toevoer zoeken..........
Staat je ontsteking wel op tijd, zijn rotor+verdelerkap wel ok? Je moet t kennelijk niet in je benzine-toevoer zoeken..........
Mrtn = Maarten
Er zit een kale buis onder.
Deze buis zat er al onder en toen maakte hij dit geluid niet.
Het is in een keer gekomen.
rotor, verdeelkap, bougies ,bougieskabels zijn allemaal goed.
Je maakt mij niet wijs dat die knallen normaal zijn.
Eerst deed hij dit nooit en in een keer wel .
Deze buis zat er al onder en toen maakte hij dit geluid niet.
Het is in een keer gekomen.
rotor, verdeelkap, bougies ,bougieskabels zijn allemaal goed.
Je maakt mij niet wijs dat die knallen normaal zijn.
Eerst deed hij dit nooit en in een keer wel .
Slecht sluitende kleppen? Dat is de oorzaak van mijn benzineverbruik geweest (onder mijn oliedop rook je duidelijk benzine!). Misschien dat er zo onverbrand mengsel in je uitlaat komt?
BDP sensor al geprobeerd ? dat is een bekend probleem bij de GT namenlijk.
there is no spoon.
komt goed. heb het ook gehad. Klappen, vlammen, daarna dood. Sensor vervangen (na alles afgezocht te hebben) en lopen maar weer.
there is no spoon.
-
- Über-Spammer
hoe staat je stationair??
je hebt 2 schroefjes die je kan afstellen..
misschien krijg je wel te veel benzinne en dan wil hij ook wel lekker klappen hoor
kijk hier ook ff naar
je hebt 2 schroefjes die je kan afstellen..
misschien krijg je wel te veel benzinne en dan wil hij ook wel lekker klappen hoor

kijk hier ook ff naar

UPDATE: vliegwiel sensor vervangen voor een nieuwe en wat denk je ... geen resultaat!!.
stationair staat goed co is ook goed.
Als de auto koud is doet hij het minder.
Maar als de auto op bedrijfstemperatuur komt dan gaat hij heel belaberd lopen en wil hij zelfs afslaan.
stationair staat goed co is ook goed.
Als de auto koud is doet hij het minder.
Maar als de auto op bedrijfstemperatuur komt dan gaat hij heel belaberd lopen en wil hij zelfs afslaan.
hmm.... das k10te ...
ik herinner mij een topic van Hans R geloof ik over slecht stationair lopen bij warme motr, had iets te maken met een terugslagklep in het inlaatspruitstuk.....
ik herinner mij een topic van Hans R geloof ik over slecht stationair lopen bij warme motr, had iets te maken met een terugslagklep in het inlaatspruitstuk.....
there is no spoon.
there is no spoon.
Tijn hoe liep die van jou na het overlijden van de BDP-sensor?
Mijne verdenk ik ook lichtjes na de ALS-acties van afgelopen zondag.
Mijn liep onder de 4500 toeren heel raar. Als je dan startte en volgas gaf wou ie niet meer dan 3000 toeren draaien met ontzettende klappen en ook stevige vlammen uit de uitlaat. De turbodruk kwam langzaam op en opeens spoot ie vol in toeren.
Was op zich wel grappig gezien ik voor een coffeeshop stond met allemaal van die gasten die me probeerden uit te lachen, todat ik opeens knalhard wegspoot
Leek echt op zo'n Rally-start
*rrrrrrrrrrr*BAM*rrr*BAMBAM*rrr*BAMBAMBAM*RRRRRRRR**BAMBAMBAMBAM* VROOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAp*
Zal vast niet goed zijn voor de turbo en de rest van het blok, maar het stond wel ff stoer
Nu met weer een andere 2ehands verdelerkap lijkt het weer normaal. Morgen gelijk bougies, -kabels, rotor en kap maar even vervangen voor nieuw.
Mijne verdenk ik ook lichtjes na de ALS-acties van afgelopen zondag.
Mijn liep onder de 4500 toeren heel raar. Als je dan startte en volgas gaf wou ie niet meer dan 3000 toeren draaien met ontzettende klappen en ook stevige vlammen uit de uitlaat. De turbodruk kwam langzaam op en opeens spoot ie vol in toeren.
Was op zich wel grappig gezien ik voor een coffeeshop stond met allemaal van die gasten die me probeerden uit te lachen, todat ik opeens knalhard wegspoot

*rrrrrrrrrrr*BAM*rrr*BAMBAM*rrr*BAMBAMBAM*RRRRRRRR**BAMBAMBAMBAM* VROOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAp*

Zal vast niet goed zijn voor de turbo en de rest van het blok, maar het stond wel ff stoer

Nu met weer een andere 2ehands verdelerkap lijkt het weer normaal. Morgen gelijk bougies, -kabels, rotor en kap maar even vervangen voor nieuw.
Ik heb die terugslag klep op het spruitstuk gecontroleerd en deze klep is gewoon goed.
Heeft iemand anders nog ideen of tips.
Ik heb zelf alles al gecontroleerd wat ik dacht dat het kon zijn , ik zit nu echt vast.
Dus alle hulp welkom !!.
Heeft iemand anders nog ideen of tips.
Ik heb zelf alles al gecontroleerd wat ik dacht dat het kon zijn , ik zit nu echt vast.
Dus alle hulp welkom !!.
-
- Über-Spammer
euh bel 06-29571950 en vraag of hij misschien een oplossing voor je heeft.
Hij heet Jeroen.L
wie weet kan hij je helpen
Hij heet Jeroen.L
wie weet kan hij je helpen

-
- Über-Spammer
OK. suc7 verder.
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, bij mij is het het ergste als ik optrek. En ik merk het meeste ervan op de snelweg (in de 4e en 5e versnelling) tussen de +/- 3750 en 4500 toeren. Heel lastig.... ik denk zelf dat het iets met de ontsteking is.... morgen eerst mijn velgen verder schuren en dan ff checken of ontsteking o.k is....
Frank, als je het gevonden hebt, BEL mij dan ff-kes... ben benieuwd!
Frank, als je het gevonden hebt, BEL mij dan ff-kes... ben benieuwd!
-
- Moderator
- Car: MB
deze levert idd dit resultaat. De mijn was laatst log gespongen op de snelweg, resultaat:turborap schreef:10 tegen 1 dat je vacuumslangetje naar je ontsteking kapot is
- vele malen hardere klappen uit de uitlaat
- zeer onregelmatig stationair draaien, moest hem soms zelf met het gas aan de praat houden
de prestaties werden er overigens niet merkbaar minder van
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Niet zozeer het slangetje, alswel het membraam IN de ontsteking.Tom schreef:deze levert idd dit resultaat. De mijn was laatst log gespongen op de snelweg, resultaat:turborap schreef:10 tegen 1 dat je vacuumslangetje naar je ontsteking kapot is
- vele malen hardere klappen uit de uitlaat
- zeer onregelmatig stationair draaien, moest hem soms zelf met het gas aan de praat houden
de prestaties werden er overigens niet merkbaar minder van
Heb hier zelf ook last van gehad, is niet te fixen, andere onsteking en geen probleem meer.
Althans, bij mij

Succes ermee.
Heb je al es onder de oliedop geroken? Misschien eens ergens een compressietest laten doen!
Ok bij mij lijkt het probleem van stotteren weg te zijn nadat ik een nieuwe rotor+kap monteer, maar als ik dan terug in de stad ben begint ie opeens in te houden en steeds vaker slagen over te slaan.
Lijkt net of ie dan op 2 cilinders onsteekt.
Ook als je rijd hoor je af en toe gewoon de gehele ontsteking wegvallen alsof het contact uit is en dan even later pakt ie em weer op met horten en stoten.
Bij hoge toeren lijkt ie normaal, maar das meer dan 4500 rpm.
Monteer je dan een ander verdelerkappie dan is het weer een tijdje weg.
Ook wazig...
Strax nog even bobinekabel en bougies scoren dan vernieuw ik alles vanaf de ontsteking en anders de onsteking zelf maar.....
Ook als je rijd hoor je af en toe gewoon de gehele ontsteking wegvallen alsof het contact uit is en dan even later pakt ie em weer op met horten en stoten.
Ook wazig...
Strax nog even bobinekabel en bougies scoren dan vernieuw ik alles vanaf de ontsteking en anders de onsteking zelf maar.....
monteer een devil uitlaat en geen ringen... das pas wijs.Ben schreef:zit je uitlaat kant op de turbo wel goed vast? of je uitlaat zelf bij uitlaatspruitstuk? als daar een dikke ring tussen plakt heb en weer vast schroeft heb je ook harde knallen. klinkt wel wijs.
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven jong ik heb de zelfde problemen als jouSteven (Fiets) schreef:Ok bij mij lijkt het probleem van stotteren weg te zijn nadat ik een nieuwe rotor+kap monteer, maar als ik dan terug in de stad ben begint ie opeens in te houden en steeds vaker slagen over te slaan.
Ook wazig...

Dan denk je het licht aan de onsteking en dan weer aan de carb , nou ik ben er bij mij uit het licht gewoon aan ze allebei. Een tip kijk je kabels van je onsteking eens na op kabelbreuken , pingelsensor en vliegwiel ddp sensor kabels ook. Dat heeft bij mij geholpen en de volgende week komt er een carb revisie setje in , en dan zien we weer verder wat mijn renautje nu weer van plan
ik heb nog een nieuwe re209 liggen voor een democratische prijs,is jullie probleem ineens opgelost,had het ook voor van de week ,ff andere 208 ingehangen en opgelost,vacuumvervroeger was kaduk
Ik heb een compressie test laten doen met de volgende uitslag : cilinder 1: 8.0
2: 8.0
3: 5.5
4: 0.0
Dit zal waarschijnlijk voor die klappen gezorgd hebben.
Wat kan er nu kapot zijn .
Zuigerveren kapot? ,kleppen openstaan ?
Kleppen zijn 250 /300 km geleden gesteld door de renault dealer.
doe eens opnieuw man,klopt iets niet van man laatste cilinder 0.0 amaiFrank schreef:Ik heb een compressie test laten doen met de volgende uitslag : cilinder 1: 8.0