Devil Uitlaat geluidje namaken??
-
3 November toen we naar de meeting reden in de Meern reden een paar gtt-tje mee waaronder Stephan met zijn grijze gtt en daar kwam een super geluidje uit. Is het mogelijk om zo'n geluid na te maken met een andere sportuitlaat en zoja hoe kan je dat het beste doen?
Stephan
Stephan
uhm
een regenpijp ?
Voor de clio is ook een demperloze devil beschikbaar robert heef er eentje.
echt namaken kan niet want een 1.4 turbo klinkt gewoon anders dan een 1.8 ohne turbo
een regenpijp ?
Voor de clio is ook een demperloze devil beschikbaar robert heef er eentje.
echt namaken kan niet want een 1.4 turbo klinkt gewoon anders dan een 1.8 ohne turbo
-
- Moderator
- Car: MB
hoezo namaken
. het klinkt idd super (heb er niet voor niks zelf een), maar het is gewoon EEN lege pijp vanaf de turbo (eigenlijk vanaf de downpipe, maar die natuurlijk ook leeg).
Houd er wel rekening mee dat een trubo al een aanzienlijk deel van het geluid dempt. bij een niet-turbo motor zal het kabaal denk ik aan de harde kant zijn

Houd er wel rekening mee dat een trubo al een aanzienlijk deel van het geluid dempt. bij een niet-turbo motor zal het kabaal denk ik aan de harde kant zijn
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
Klinkt ook leuk en hard...maar is geheel anders.Ploegah schreef: ...Voor de clio is ook een demperloze devil beschikbaar robert heef er eentje...
En het heeft ook weinig zin om een atmosferische motor uit te rusten met een open uitlaat.
Een turbo motor profiteert van het hebben van geen weerstand (heeft turbo geen tegendruk), maar een atmosferische motor dus niet.
Een turbo motor profiteert van het hebben van geen weerstand (heeft turbo geen tegendruk), maar een atmosferische motor dus niet.
JE hebt ook de Gr N, trompetje voor de williams en 16v.
Dat icm kat vervanger is NIET te doen.

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Want??
waarom zou het niet werken bij een atmosferische motor? Ben een leek dus leesbaar/begrijpbaar a.u.b.
Gr. Frits
waarom zou het niet werken bij een atmosferische motor? Ben een leek dus leesbaar/begrijpbaar a.u.b.
Gr. Frits
Project: GTT Blue Sport
Juist, turbosounds heerschen 
Vooral het opsinnen van de turbo vind ik nog het vetst...
Maar de sound die Robert dB in ze Devil heeft zitten is ook erg lekker, totaal anders maar wel heel racey. Hoewel deze ook wel eens een knal/plof wil geven
Als je wilt weten hoe jou auto met minder dempers zou klinken moet je eens naar Sfen's 19 luisteren, die heeft geen middendemper meer en een Remus. (nog wel een kat geloof ik) Klinkt ook best mooi.

Vooral het opsinnen van de turbo vind ik nog het vetst...
Maar de sound die Robert dB in ze Devil heeft zitten is ook erg lekker, totaal anders maar wel heel racey. Hoewel deze ook wel eens een knal/plof wil geven

Als je wilt weten hoe jou auto met minder dempers zou klinken moet je eens naar Sfen's 19 luisteren, die heeft geen middendemper meer en een Remus. (nog wel een kat geloof ik) Klinkt ook best mooi.
Ik zag er 1 liggen op de meeting, maar die had wel een klein dempergedeelte eromheen, dus zal nog wel wat dempen hoorZeeuw schreef:JE hebt ook de Gr N, trompetje voor de williams en 16v.![]()
![]()

Zal met kat en lege demperbuis best mooi klinken, hard maar net niet te... (gok ik)
Blijf die trompetjes wel sympathiek vinden, niet zo extreem dik maar toch wel een beetje opvlallend.
een atmosferische motor heeft toch geen turbo ??Frits schreef:Want??
Dus kan die (atmosferische motor(=zonder turbo)) er (het hebben van een volledig open uitlaat) niet van profiteren (minder tegendruk hebben en daardoor soepeler kunnne spinnen).
zo goed ?
Oja misschien ook leuk om even te vermelden dat de GT's bij constante snelheid niet zo heel hard zijn omdat de turbo een dempende werking heeft.
Pas zodra je volgas geeft en de wastegate opengaat hoor je em brullen.
Gas los blijft het leukste omdat ie dan het stationairmengesel aanzuigt (oid) waardoor ie begint te klappen uit de uitlaat
Gas los blijft het leukste omdat ie dan het stationairmengesel aanzuigt (oid) waardoor ie begint te klappen uit de uitlaat

-
Waarom zou dat niet te doen zijn? Zoveel lawaai dan?Zeeuw schreef:JE hebt ook de Gr N, trompetje voor de williams en 16v.![]()
![]()
-
Dat wil ik dus ook hebben zo'n geluidje, ik heb het wel een beetje maar alleen minimaal. Dat klappen is gewoon een lekker geluidjeSteven (Fiets) schreef: Gas los blijft het leukste omdat ie dan het stationairmengesel aanzuigt (oid) waardoor ie begint te klappen uit de uitlaat

Ask menno, die jankt nu nog denk ik. Was echt niet te doen. Een devil is al lawaaierig maar dit sloeg alles.
-

ik werd anders helemaal gek van het lawaai in mijn clio.terwijl het maar een 1.1 is 
geen middendemper meer en een powerful einddemper
tom

tom
mijn clio zegt pssssjjt
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
-
Had je toen ook die harde klappen uit de uitlaat toen je gas losliet?hitman schreef:ik werd anders helemaal gek van het lawaai in mijn clio.terwijl het maar een 1.1 is
tom
-
- Moderator
- Car: MB
Steven (Fiets) schreef:Oja misschien ook leuk om even te vermelden dat de GT's bij constante snelheid niet zo heel hard zijn omdat de turbo een dempende werking heeft.
krijg weer zin om een stukkie te gaan rijden
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-

Was compleet systeempje das vanaf kat en ik had er dus ook nog kat vervanger onder. Koop gewoon een devil en je hebt een mooi geluid. Kijk ff bij reichhard -motorsport.*Stephan_RSI* schreef:![]()
![]()
ok dan weet ik dat ik dat dus niet moet doen. Maar is het wel te doen met alleen die eindpijp?
ik ben dus van plan om een "open DEVIL groep N" eindpijp te kopen(de gene met zo,n toeter op het einde)

-
Ok Tnx voor de infoZeeuw schreef:Was compleet systeempje das vanaf kat en ik had er dus ook nog kat vervanger onder. Koop gewoon een devil en je hebt een mooi geluid. Kijk ff bij reichhard -motorsport.*Stephan_RSI* schreef:![]()
![]()
ok dan weet ik dat ik dat dus niet moet doen. Maar is het wel te doen met alleen die eindpijp?
-
Remco ik wil een keer met je meerijden dan.ZERO-X schreef:ik ben dus van plan om een "open DEVIL groep N" eindpijp te kopen(de gene met zo,n toeter op het einde)![]()
tuurlijk kan je dan meerijden....ik zal binnekort wel eff langsrijden ,kan je me auto eens zien( ik heb het een beetje druk de laatste tijd ,dus heb ik er nog niet veel tijd voor gehad,,,heb je hem nog niet gehoord dan achter bij jullie op de weg

heb je me niet gehoord dan zondag?(grijze clio)*Stephan_RSI* schreef:Had je toen ook die harde klappen uit de uitlaat toen je gas losliet?hitman schreef:ik werd anders helemaal gek van het lawaai in mijn clio.terwijl het maar een 1.1 is
tom
d8 dat het wel opviel haha
tom
mijn clio zegt pssssjjt
-
Remco, je had toch die 205 gti eruit gereden?!
Stephan je kan ook wel een x met 1 van ons meerijden hoor, maar in de auto hoor je het minder.
Je kunt het klappen van je Devil mooi regelen met je CO-schroef trouwens. (loopt ie stationair alleen iets gaarder, maar isnie zo erg)
Het CO juist afstellen is toch zo gedaan.
Je kunt het klappen van je Devil mooi regelen met je CO-schroef trouwens. (loopt ie stationair alleen iets gaarder, maar isnie zo erg)
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Ik reed achter hem en begon me al te ergeren aan het lawaai wat er uit komt.hitman schreef:heb je me niet gehoord dan zondag?(grijze clio)*Stephan_RSI* schreef:Had je toen ook die harde klappen uit de uitlaat toen je gas losliet?hitman schreef:ik werd anders helemaal gek van het lawaai in mijn clio.terwijl het maar een 1.1 is
tom
d8 dat het wel opviel haha
tom
Zal ook wel schelen dat er geen kat en middendemper onderzitten en alleen nog een kleine einddemper.
Gr. Frits
Project: GTT Blue Sport
ja ik had een 205 gti eruit gereden ja 

-
Kan het dan ook met een remus dat afstellen en die klappen dan? En hoe doe je dat dan precies?Steven (Fiets) schreef: Je kunt het klappen van je Devil mooi regelen met je CO-schroef trouwens. (loopt ie stationair alleen iets gaarder, maar isnie zo erg)
wat voor uitlaat heb je nu dan Stephan??
laat me raden een Remus,,zat eff niet op te letten volgens mij 

-
Ik heb een remus einddemper, ik denk ongeveer 80 mm. Komt wel wat geluid uit en kleine klappen uit mijn uitlaat maar wil hardere klappen
.
Wanneer heb je tijd dan remco? kijk ik of ik dan ook thuis ben.

Wanneer heb je tijd dan remco? kijk ik of ik dan ook thuis ben.
wat komt jou het beste uit???doordeweeks /weekend,maakt mij niet zo veel uit,,,alleen doordeweeks werk ik wel tot 5 uur