Steekas

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
16klepper

Kan iemand mij vertellen hoe ik de steekashoes aan de wielzijde kan vervangen? Ik heb de ouwe wel los, maar volgens mij moet er iets van elkaar gehaald worden voor ie eraf kan....
gille
Contacteer:

yep,je moet de steekaskop van de stang af tikken,of je kunt het met een universele en een olietuit doen .
maar nie aante raden,of je hebt graag blauwe vingers
gille
Contacteer:

16klepper schreef:Kan iemand mij vertellen hoe ik de steekashoes aan de wielzijde kan vervangen? Ik heb de ouwe wel los, maar volgens mij moet er iets van elkaar gehaald worden voor ie eraf kan....
wat heb je al los??????,
want anders is er verwarring
dus wiel af,centrale moer ik denk een maat 30 los,
dan stuurkogel los de 2 bouten van de schokdemper,en dan de cardankop(steekaskop)uit de schijf duwen.
hoes losknippen,dan kop van steekas er voorzichtig maar juist aftikken,en dan alles omgekeerd terug vast
16klepper

Ik heb mijn steekas er al helemaal uit.
Alleen moet ik nog de hoes er af halen en de nieuwe hoes plaatsen, de hoes aan de wielkant.
Dus deze is er gewoon af te tikken met een hamer en wat geduld?
Ik ga heb proberen!
Hartstikke bedankt jongens, ik kan weer verder!!! :)

groeten!
16klepper

ik heb de hoes eraf gesneden, maar de steekaskop wil niet los
Er zit een soort van ring tussen, die aan 1 kant open is, je kunt met een tangetje die ring naar elkaar toe drukken en van elkaar af. Hij zit ongeveer op 1/3 deel van de vertanding, en t lijkt erop dit ie in de steekaskop doorloopt.Ik kom er niet uit hoe het nou los moet.
Iemand die me nog een tip kan geven?
16klepper

Nog maar eens de boel schoongemaakt, en toen zag ik het:

Het ringetje moet iets worden uitgebogen, dan kan je de kop er voorzichtig overheen trekken.
:)

Weer een probleem opgelost!!!
Plaats reactie