Aandrijfashoes

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
martin rs

ik heb mijn aandrijfashoes kapot. nu is ie bij de kwikfit niet te krijgen en bij de dealer heel duur. iemand een idee wat et kost om het bij een ander bedrijfje te laten doen? en welke soort bedrijven zijn dat?
zijn remblokken makkelijk te vervangen want die zijn ook stuk of kan ik dat beter laten doen.

het betreft een renault 5 5 deurs
Jan-Geert (Momentsleutel)

lekker naar beun de haas , ashoesje is niet zo duur unifit hoesje eromheen of ander asje als je as kapot is , dan moet er wel nieuwe bakolie in , nieuwe blokkies is niet zo duur 30 a 45 euro, moet je wel weten of er bendix of girling (lucas) onderzit , btw , een ashoesje kost zon 18 euro ex montage.

gr jg
martin rs

is zo een ashoesje makkelijk te vervangen dan of is er iemand die dat vor mij kan doen tegen een niet te grote vergoeding????? en die blokken die zijn niet te moeilijk te vervangen?

martin
Paul

Voor niets gaat de zon op!! 8)

Maar eh, geen geld voor reparatie, maar volgend jaar wel een andere auto??? :wink:
Bart V

martin rs schreef:is zo een ashoesje makkelijk te vervangen dan of is er iemand die dat vor mij kan doen tegen een niet te grote vergoeding????? en die blokken die zijn niet te moeilijk te vervangen?

martin
Ashoesje wil ik wel doen voor je :) maar moet je naar blaricum komen, en dat loont niet echt denk ik vanuit oudhaske.

Greetz
dennis16v

martin rs schreef:is zo een ashoesje makkelijk te vervangen dan of is er iemand die dat vor mij kan doen tegen een niet te grote vergoeding????? en die blokken die zijn niet te moeilijk te vervangen?

martin

je kan zelf nog beter een ashoes vervangen als een setje blokken. tis niet moeilijk. tis ff pieren.
Xedrah

Hoeft de aandrijfas er niet uit en niet uit elkaar?
martin rs

Bart V schreef:

martin
Ashoesje wil ik wel doen voor je :) maar moet je naar blaricum komen, en dat loont niet echt denk ik vanuit oudhaske.

Greetz
he ik moet van het weekend naar almere das toch vlak bij????? is dat veel werk en heb jij zo een hoesje liggen voor de bijreijderskant buiten en wat gaat het me kosten dan?? dat zou wel fijn wezen natuurlijk want ik heb er de ballen verstand van. ben je vanavond online?
Bart V

Ben vanavond online. Ik moet het wel ff fixen voor je in de garage van mn oom, dus zal vragen wat het gaat kosten voor je. Vanavond weet je het. Blaricum ligt idd op de route. Ashoesje zit er in een kwartiertje op btw. (tenzij je as vast zit in de naaf)
martin rs

he bart ik heb je niet meer gezien online wel jammer maar oke. heb je mischien volgende week tijd of mischien iemand anders hier in de buurt die aan aandrijfashoesje kan vervangen van mijn 5 je? of mij kan uitleggen hoe dat moet, dan pruts ik hier wel ff wat aan. die remmen moeten wel lukken denk ik zo maar eens.

martin
Bart V

je hebt pm
martin rs

ik heb em gelezen ik moet even overleggen. ik kan nu niet meer die kant opkomen en weet niet of dat lukt voor ik naar de meern ga vandaar. kan over een week pas en als ik ermee doorrijd dan is de hele as kapot dus ik zal even kijken en als ik deze week niks heb dan kom ik wel ff bij je langs. ik laat het je dan wel nog weten via de pm

martin
Bart V

Is goed, hoor het wel.
martin rs

heb je eventueel zondag tijd voor we naar de meeting rijden???? dan ben ik toch al onderweg dat zou wel mooi wezen anders moet ik zaterdag op en neer rijden.

mertin
Super 5 Devil

Hoesje heb ik pas ook laten vervangen. Koste iets van 40 euro (incl. uurloon). Valt dus mee de kosten
Rally is NOT a crime!
My only limit, is the limit of my car!
martin rs

waar heb je dat laten doen dan???????? niet bij de dealer zeker.
jeroen.k

martin rs schreef:waar heb je dat laten doen dan???????? niet bij de dealer zeker.
Tuurlijk niet, die asjes zijn bij elke onderdelen-shop te krijgen (Lasaulec, Ferwerda) en je krijgt ook nog "statiegeld" voor je oude as! Het eronder zetten moet zo gebeurd zijn (zelf nog nooit gedaan). Bij een beun/merkloze garage kunnen ze het voor zo'n bedrag dus gewoon doen.
martin rs

he bart kon jij zondag nou nog ik hoop et wel. als en had je nog gevraagd of dat kon anders doen we gewoon de hoes die jij hebt als het niet kan. hoor het wel kan je anders je tel nummer ff door pmmmen naar mij bedankt

martin
martin rs

bart je hebt pm!!!!!!!!!
Plaats reactie