Zoals sommigen wel weten ben ik op dit moment mijn auto opnieuw in de tectyl aan t zetten. Ik heb dus ook mijn hele uitlaat onder mijn auto uitliggen en over twee weken wordt hij gekeurd.
Nu mijn vraag: tot welk punt moet hij luchtdicht zijn? Ik heb nl de oude uitlaat van Rob, een zelfbouw. Alleen omdat daar zo'n lelijke eindpijp op zat heb ik er zelf een 80 mm eindstuk op gezet, maar dit kan ik dus heel moeilijk luchtdicht krijgen, maar ik neem aan dat dit geen probleem is voor de keuring of wel?
Maw, de uitlaat moet t/m de einddemper luchtdicht zijn en verder maakt t niet veel uit toch??
[Clio]APK => uitlaat luchtdicht tot hoever?
Bij de rdw keuring moet ie iig wel helemaal luchtdicht zijn, van voor tot en met achter. Je zou eens een soort alu tape moeten proberen, werkt perfect.
heb al zitten pielen met gungum...maar dat schiet niet echt heel hard op...hoe lang ik t ook laat drogen...hij blaast t er toch tusssen uit...
-
- Berichten: 1019
- Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
- Locatie: regio Alkmaar
Misschien n stuk blik eromheen met klemmen vastzetten.
dat heb ik dus al soort van...
De oude lelijk eindpijp van de uitlaat is net als het eindstuk 80 mm. Nou heb ik de uitlaat aan het eind in achten gezaagd en het eindstuk erin gezet en toen twee slangenklemmen de boel vast laten houden, gaat perfect, alleen dus niet helemaal luchtdicht...
De oude lelijk eindpijp van de uitlaat is net als het eindstuk 80 mm. Nou heb ik de uitlaat aan het eind in achten gezaagd en het eindstuk erin gezet en toen twee slangenklemmen de boel vast laten houden, gaat perfect, alleen dus niet helemaal luchtdicht...
-
- Berichten: 1019
- Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
- Locatie: regio Alkmaar
Eej man, er rinkelt n belletje bij me. heb ik ook gehad, je moet effe proberen te lassen. 
leren lassen



-
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: vr 19 okt 2001 0:00
- Locatie: Meganefreak-city
- Contacteer:
uhumbruno @af schreef:leren lassen![]()
![]()


bij de apk zijn ze redelijk coulant meestal, bij de mijne zitten 2 kleine gaatjes (piepklein) en daar is nix van gezegd, heb ze zelf wel met gungum (of zoiets) dicht gesmeerd met dat laat idd. na een tijdje ook weer los
bij mij zitten ze wel aan de bovenkant en je moet dus echt gaan navoelen voordat je het merkt, miss. is het wat anders als ze het echt kunnen zien
toch zonde dat we geen lasapparaat hebben....
En ik kan ook niet lassen...
Nou, heb gister nog ff zitten pielen..tis nog niet bepaald gelukt, maar heb maar besloten dat ze hem maar goed moeten keuren
Dat vind ik gewoon....
En ik kan ook niet lassen...
Nou, heb gister nog ff zitten pielen..tis nog niet bepaald gelukt, maar heb maar besloten dat ze hem maar goed moeten keuren


Oke, heb na t tectyleren de uitlaat geprobeerd dicht te maken. Alle flensverbindingen hebben een mooi rolletje gungum gekregen en deze zijn nu dus echt dicht. Alleen de achterste sluiting is echt kut om dicht te krijgen. Ik was optimistisch en dacht dat t gelukt was, maar toen ik gister thuiskwam hoorde ik toch weer een klein gesis. Toen maar snel weer ff de gungum gepakt en dichtgesmeerd. Hoop dat hij t heeft gehouden want heb m net weggebracht voor de APK. Morgen kan ik m ophalen...als hij erdoor is tenminste 

Hij is goed gekeurd
Ze hebben er niet eens wat van gezegd, enigste aandachtspunt was: banden ong. 2 mm profiel. GOH, hoef je mij niet te zeggen...rijden op natte wegen was een soort van varen geworden
Maar dat is afgelopen donderdag ook weer verholpen 
Ze vertelden mij ook nog dat de pijpen en de event. dempers/kat's wel dicht moeten zijn, maar dat een klein gaatje bij een flens niet heel erg is en meestal wel door de keuring heenkomt omdat dit er moeilijk is om af te sluiten.



Ze vertelden mij ook nog dat de pijpen en de event. dempers/kat's wel dicht moeten zijn, maar dat een klein gaatje bij een flens niet heel erg is en meestal wel door de keuring heenkomt omdat dit er moeilijk is om af te sluiten.
-
- Berichten: 1019
- Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
- Locatie: regio Alkmaar
eej man, super relaxed toch! Nu kun je er weer 'n jaartje tegenaan. 
